«Όποιος προλάβει-πρόλαβε» μέσα στην εβδομάδα να κάνει ένσταση, για να διεκδικήσει την επιστρεπτέα προκαταβολή που έχασε. Η ΑΑΔΕ άνοιξε ειδική εφαρμoγή και αποστέλλει βροχηδόν ειδοποιητήρια σε εκατοντάδες χιλιάδες «κομμένους» των επιστρεπτέων προκαταβολών του παρελθόντος, για να τους ενημερώσει ότι τώρα πλέον έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν ένσταση και αίτηση επανεξέτασης της αιτήσεώς τους για τις Επιστρεπτέες 3-7, εφόσον αυτή απερρίφθη.
Επί ενάμισι χρόνο είχαν απορριφθεί πάνω από 1,5 εκατομμύριο αιτήσεις χορήγησης επιστρεπτέων προκαταβολών. Αν και δεν πήραν τότε τα λεφτά που ήλπιζαν και περίμεναν, τις τελευταίες μέρες εμφανίζεται ειδοποίηση από την ΑΑΔΕ στις e-Κοινοποιήσεις στο myTaxisnet των φορολογουμένων, με την οποία ανακοινώνει στους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις ότι η αίτηση που υπέβαλαν πολλούς μήνες πριν (πχ τον Νοέμβριο του 2020) απορρίφθηκε.
Και επιπλέον τους καλεί, αν θέλουν, να υποβάλλουν αίτημα επανεξέτασης στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ mybusinesssupport «εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών από την παρούσα ενημέρωση». Αντίστοιχη ειδοποίηση στέλνει η ΑΑΔΕ και με email!
Ωστόσο, όπως φαίνεται και στην εικόνα ενός τέτοιου μηνύματος της ΑΑΔΕ:
- πουθενά η ανακοίνωση δεν ξεκαθαρίζει την ακριβή αιτία απόρριψης. Αναφέρει μεν ότι πχ «δεν εμφανίζει την προβλεπόμενη μείωση» αλλά δεν λέει πόση ήταν και πόση θα έπρεπε να είναι, για να καταστεί δικαιούχος. Κατηγοριοποιείται δηλαδή ο λόγος απόρριψης, αλλά δεν εξατομικεύεται για να αμφισβητηθεί με ακρίβεια.
- πουθενά η ανακοίνωση δεν ξεκαθαρίζει αν οι 5 μέρες διορίας «τρέχουν» από την ημερομηνία αποστολής ή από την ημερομηνία που έλαβε γνώση της ο ενδιαφερόμενος.
Το ίδιο το σημείωμα αναγράφει και ημερομηνία αποστολής αλλά και ημερομηνία ανάγνωσης του μηνύματος, με ακρίβεια δευτερολέπτου. Θα μπορούσε δηλαδή η διορία των πέντε (5) εργασίμων ημερών να «τρέχει» από την επόμενη ημέρα της ανάγνωσης, αν και δεν δηλώνεται αυτό σαφώς στους παραλήπτες του μηνύματος.
Ποιοι και πώς θα πάρουν τα λεφτά
Η ουσία είναι πάντως ότι οι υποψήφιοι αποκτούν δικαίωμα ενημέρωσης και εναντίωσης στην απόρριψή του. Θα μπουν στο MyBusinessSupport της ΑΑΔΕ και θα επιλέξουν εναντίωση στην απόρριψη της αίτησής τους και επανεξέτασή της.
Στα αιτήματα επανεξέτασης θα τους ζητηθούν 3 πράγματα:
- σε ποιο γύρο Επιστρεπτέας έκαναν αίτηση και αυτή απορρίφθηκε
- για ποιον λόγο θεωρούν ότι κακώς κόπηκαν ενώ δεν έπρεπε
- να στείλουν συνημμένα τα δικαιολογητικά που στηρίζουν την ένσταση και το αίτημα λήψης των κρατικών ενισχύσεων που στερήθηκαν.
Με τον τρόπο αυτό, οι αρμόδιες υπηρεσίες θα συλλέξουν τα στοιχεία που θα υποβληθούν και στη συνέχεια θα επανεξετάσουν τα αιτήματα στη βάση των νέων δεδομένων, προκειμένου να απορρίψουν ή να δικαιώσουν τους υποψήφιους για την παροχή βοήθειας επαγγελματίες ή επιχειρήσεις.
Διαβάστε ακόμη
COSMOTE Vs NOVA: Τηλεοπτικό «ντέρμπι» για τα εκατομμύρια του ποδοσφαίρου