Την ψηφιακή έκδοση ΑΦΜ, την εφαρμογή μεταβολής ΚΑΔ αλλά και την προσυμπλήρωση δηλώσεων ΦΠΑ μέσα από τα δεδομένα my data δρομολογεί, μεταξύ άλλων, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας του ψηφιακού μετασχηματισμού της.
Η Αρχή φιλοδοξεί να βάλει τέλος στο φαινόμενο των ατελείωτων ουρών στις δημόσιες υπηρεσίες που για χρόνια ταλαιπωρεί τους Έλληνες πολίτες κατά τη συναλλαγές τους με τις ΔΟΥ, αλλά και δυσχεραίνει και την εύρυθμη λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών.
Στο πλαίσιο αυτό, έχουν ήδη ενεργοποιηθεί έξι εφαρμογές στην ιστοσελίδα τού TAXIS, σε συνδυασμό με τις 81 ψηφιακές υπηρεσίες που είχαν ως αποτέλεσμα να αποφευχθούν 1,8 εκατομμύρια επισκέψεις πολιτών στις εφορίες.
Μερικές από τις 81 ψηφιακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ είναι οι εξής:
• Η πλατφόρμα MybusinessSupport μέσω του οποίου καταβλήθηκαν σε 737.000 επιχειρήσεις πάνω από 7,8 δισ. ευρώ.
• Η εφαρμογή Myθέρμανση για το επίδομα θέρμανσης με 690.000 αιτήσεις
• Η εφαρμογή για τις δηλώσεις Covid για την αποζημίωση ιδιοκτητών ακινήτων όπου 232.000 ΑΦΜ έχουν λάβει 44,5 εκατ. ευρώ μέσω συμψηφισμών και είναι έτοιμες για συμψηφισμό άλλες 15.000 αιτήσεις. Συνολικά 365.000 δικαιούχοι έχουν λάβει πάνω από 187 εκατ. ευρώ είτε μέσω συμψηφισμών, είτε με πίστωση του τραπεζικού τους λογαριασμού.
• Η πλατφόρμα MyCar με 135.000 ψηφιακές ακινησίες οχημάτων και έκδοση 685.000 αποδεικτικών μη οφειλής τελών κυκλοφορίας .
• Η χορήγηση 125.000 κλειδάριθμων με ταυτοποίηση μέσω τηλεφώνου και 12.500 μέσω βιντεοκλήσης.
Η εφαρμογή myProperty για τις ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις ακινήτων. Ηδη έχουν αποσταλεί ηλεκτρονικά 600 δηλώσεις φόρου μεταβίβασης
Επιπλέον, το επόμενο δίμηνο προγραμματίζεται να τεθεί σε πρακτική εφαρμογή η ψηφιακή έκδοση παραστατικών τιμολογίων και αποδείξεων με ταυτόχρονη ενημέρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων για όλες τις επιχειρήσεις.
Παράλληλα, μέσα από τα δεδομένα του Mydata θα προσυμπληρώνονται οι δηλώσεις ΦΠΑ.
Εξάλλου, σχεδιάζεται η ψηφιακή έκδοση ΑΦΜ ενώ έρχεται και η μεταβολή ΚΑΔ όπως και η δημιουργία υποκαταστήματος μέσω Taxisnet.
Στα σχέδια της ΑΑΔΕ είναι η αξιοποίηση των κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης προκειμένου το επόμενο βήμα ως προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό να είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό και αποτελεσματικό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πάνω από 4 εκατομμύρια πολίτες και επιχειρήσεις εξυπηρετήθηκαν ψηφιακά από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) πέρσι.
«Δώσαμε μια πολύ δύσκολη μάχη για την εξυπηρέτηση των πολιτών εν μέσω πανδημίας, ό,τι καταφέραμε βασίστηκε στην ψηφιοποίηση που υπήρχε ήδη πριν το ξέσπασμα της κρίσης», δήλωσε ο επικεφαλής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής.
Διαβάστε ακόμα:
JPMorgan: «Άλμα» κερδών 14,3 δισ. δολάρια
Ψηφιακό ευρώ: Τι θέλουν οι Ευρωπαίοι – Τα αποτελέσματα της δημόσιας διαβούλευσης