Η ΚΥΑ του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη απομένει ώστε να τεθεί σε εφαρμογή από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής η ηλεκτρονική πλατφόρμα e-charter permission στο πλαίσιο του νόμου 4926/22 για την άρση του καμποτάζ. Η υπόθεση που χώρισε στα δύο τον χώρο του ελληνικού yachting. Τελικά ψηφίστηκε τον περασμένο Απρίλιο αλλά καθυστέρησε η εφαρμογή του λόγω συναρμοδιότητας Υπουργείων και πρακτικών παρατηρήσεων που έπρεπε να λυθούν μεταξύ τους.
Όπως υποστηρίζουν κύκλοι της αγοράς «το εμπάργκο που υπήρχε μέχρι την ψήφιση του Ν 4926/22 είχε αρνητικό πρόσημο για το κράτος και τους επαγγελματίες του χώρου. Και αυτό γιατί όταν απαγορεύεις σε ένα σκάφος να επιβιβάσει αλλά και να αποβιβάσει στην Ελλάδα αλλά του επιτρέπεις να περνάει από την χώρα, απλά «εκμεταλλεύεται» τα Ελληνικά νησιά χωρίς να σου αποφέρει οικονομικό όφελος.
Η άρση του καμποτάζ, με το e-charter permission τα υποχρεώνει όμως να πληρώσουν ΦΠΑ στην είσοδο τους καθώς και το νέο τέλος που η κυβέρνηση θέσπισε.
Οι επαγγελματίες του χώρου δημιουργούν ένα επιπλέον έσοδο στο κράτος από τις υπηρεσίες, αλλά και αναπτύσσοντας τον κύκλο εργασιών τους.»
Από το 2017 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛ. με τον Ν.4504/2017 που αφορούσε θέματα για την Παιδεία έκλεισε την αγορά του θαλάσσιου τουρισμού -χωρίς να τεθεί υπό διαβούλευση-, καθώς απαγόρευσε την επιβίβαση, αποβίβαση και αλλαγή επιβατών στη χώρα μας στα ξένα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής.
Οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι:
1) Η αύξηση των άμεσων κρατικών εσόδων, κυρίως από την είσπραξη ΦΠΑ επί του ναύλου και του «Τέλους Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής, σύμφωνα με το Δίκαιο άλλης χώρας» (προτεινόμενο άρθρο 9), την είσπραξη ασφαλιστικών εισφορών απογεγραμμένων και μη ναυτικών από την ανάδειξη των ελληνικών λιμένων ως home ports για την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής από επαγγελματικά πλοία αναψυχής υπό καθεστώς ολικής ναύλωσης.
2) Η αύξηση των έμμεσων κρατικών εσόδων, λόγω της ενίσχυσης που θα προκληθεί σε πλείστες κατηγορίες επιχειρήσεων και επαγγελματικών κλάδων που δρουν υποστηρικτικά του επαγγελματικού yachting, όπως επιχειρήσεις εφοδιασμού πλοίων, ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, μαρίνες, τοπικά αεροδρόμια, επιχειρήσεις εστίασης, χάρη στον αυξημένο αριθμό επαγγελματικών πλοίων αναψυχής που αναμένεται να δραστηριοποιηθούν στη χώρα.
3) Η αύξηση στη ζήτηση Ελλήνων και Ευρωπαίων ναυτικών και, παράλληλα, η δημιουργία αναγκαιότητας για ναυτική κατάρτιση και πιστοποίηση στην Ελλάδα.
4) Η άμεση και καθοριστική συμβολή στην εμπορική προώθηση της μοναδικής εθνικής σφραγίδας (brand), δεδομένου ότι η Ελλάδα αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους καλοκαιρινούς προορισμούς των πλοίων αναψυχής παγκοσμίως.
5) Η κάλυψη διαπιστωμένης αδυναμίας προσφοράς επαγγελματικών πλοίων αναψυχής άνω των 35 μέτρων προς εκμετάλλευση εντός της ελληνικής επικράτειας.
6) Η καταπολέμηση φαινομένου παράνομων ναυλώσεων και η καταγραφή της πραγματικής δραστηριότητας πλοίων της ανωτέρω κατηγορίας.
Διαβάστε ακόμη: