Σε παραγωγική λειτουργία βρίσκεται πλέον η ψηφιακή υπηρεσία για την ίδρυση Ναυτιλιακής Εταιρείας Πλοίων Αναψυχής e-Ν.Ε.Π.Α., (nepa.gov.gr), διευκολύνοντας τους ενδιαφερομένους και απλουστεύοντας τις διοικητικές διαδικασίες αναφορικά με το yachting στη χώρα μας.
Με Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α) των Υπουργών Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη καθορίζονται οι όροι και ο τρόπος λειτουργίας της εν λόγω εφαρμογής.
Η ψηφιακή διαδικασία ίδρυσης Ν.Ε.Π.Α. είναι εξαιρετικά απλή και εντάσσεται στο πλαίσιο Προγραμματικής Συμφωνίας που είχε υπογραφεί από τους δύο Υπουργούς στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών.
Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη για όλους τους πολίτες, ενώ έχει υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα ώστε με εύκολο τρόπο, μέσω αυθεντικοποίησης των φυσικών και νομικών προσώπων με τη χρήση των αντίστοιχων κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Taxisnet), να πραγματοποιούνται οι καταχωρίσεις των καταστατικών σύστασης Ν.Ε.Π.Α., των πρακτικών Διοικητικού Συμβουλίου και Γενικής Συνέλευσης και η λήψη αντιγράφων τους, καθώς και η υποβολή αιτημάτων έκδοσης των σχετικών βεβαιώσεων όπως και η έκδοση αυτών.
Στο πλαίσιο αυτό η εφαρμογή έχει τη δυνατότητα να αντλεί και να ανταλλάσσει στοιχεία μέσω διασύνδεσης με τρίτα συστήματα, όπως είναι το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.Μ.Η.), το Φορολογικό Μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, το Ηλεκτρονικό Παράβολο, η υπηρεσία Αυθεντικοποίησης Χρηστών με τη χρήση διαπιστευτηρίων Taxisnet, το Μητρώο Πλοίων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων καθώς και την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (ΕΨΠ – gov.gr) και τη Θυρίδα Πολίτη του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Τέλος, συμφωνήθηκε να προωθηθούν όλες οι αναγκαίες διαδικασίες προκειμένου στη νέα υπηρεσία να συμπεριληφθεί, το συντομότερο δυνατόν, το σύνολο των ήδη καταχωρισμένων εταιρειών στο Μητρώο ΝΕΠΑ.
Διαβάστε ακόμη:
25 ή 50: Πόσες μονάδες πρέπει να αυξήσει τα επιτόκια η ΕΚΤ;
Ελλάδα: Πώς θα χτυπηθεί το λαθρεμπόριο και η νοθεία στα καύσιμα