«Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ακριβά. Μία οικογένεια για να πάει και να έρθει στη Ρόδο με μια καμπίνα, ένα αυτοκίνητο και δύο παιδιά θέλει σχεδόν 1.000 € που είναι ένας μισθός. Όμως σε σχέση με πέρσι είναι σχεδόν ίδιες οι τιμές, ενώ υπάρχει μια πίεση λίγο προς τα κάτω». Τα λόγια ανήκουν στον τραπεζίτη, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας οικονομικών συμβούλων XRTC Γιώργο Ξηραδάκη.
« Όπου υπάρχει ανταγωνισμός ήτοι έχουμε πάνω από μία ναυτιλιακή εταιρεία να εξυπηρετεί την ίδια την γραμμή, τότε βλέπουμε ότι υπάρχει μια πίεση τιμών προς τα κάτω. Όπου δεν υπάρχει ανταγωνισμός, εκεί βλέπουμε πιο αυξημένες τιμές» επισημαίνει και συνεχίζει:
«Είναι απαράδεκτες οι τιμές για τον δικό μας, τον ελληνικό οικογενειακό κορβανά. Αλλά από την άλλη πλευρά πρέπει να πούμε ότι όλες αυτές οι τιμές ανέβηκαν κατά την περίοδο που ήταν ακριβά τα πετρέλαια. Έπεσαν τα πετρέλαια φέτος συγκριτικά με πρόπερσι και με πέρυσι όμως δεν μειώθηκαν οι τιμές των εισιτηρίων».
Ο Γιώργος Ξηραδάκης τονίζει ότι η πολιτεία μπορεί να παρέμβει:
«Πρώτα απ’ όλα να βεβαιωθεί ότι υπάρχει ένας συνεχόμενος ανταγωνισμός και ότι δεν υπάρχει καρτέλ. Και όντως δεν υπάρχει καρτέλ. Υπάρχει ανταγωνισμός. Έχουμε δει τιμές εισιτηρίων για την Κρήτη να είναι με 19-20 ευρώ και τώρα ακόμα. Για την Κρήτη επειδή υπάρχει ανταγωνισμός 2-3 εταιρειών οι τιμές των εισιτηρίων είναι φθηνότερες. Για τη Ρόδο που δεν έχουμε ανταγωνισμό, τα εισιτήρια είναι πανάκριβα.
Στις τιμές των εισιτηρίων σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές οδηγίες δεν μπορεί να μπει πλαφόν. Εκεί που μπορεί να μπει πλαφόν είναι στις γραμμές δημοσίου συμφέροντος, τις λεγόμενες και άγονες οι οποίες επιχορηγούνται από το κράτος».
Ειδική αναφορά έκανε για το λειτουργικό κόστος ενός πλοίου: «Στο ερώτημα γιατί δεν μειώνονται τα κόστη η απάντηση είναι ότι πολλά από αυτά έχουν εκσφενδονιστεί όπως για παράδειγμα οι τιμές για τα διάφορα ανταλλακτικά.
Αν συντηρήσουμε ένα αυτοκίνητο τα ανταλλακτικά που θέλουμε έχετε δει που έχουνε φτάσει; Στα ύψη. Το ίδιο γίνεται και στα πλοία. Όλος αυτός ο πληθωρισμός στα αγαθά και σε όλα όσα χρειάζεται για τη λειτουργία του ένα πλοίο έχει ανεβάσει το λειτουργικό κόστος. Έχουμε αυξήσεις 15%,20% ακόμη και 30% σε κάποια ανταλλακτικά» και συμπλήρωσε:
«Πρέπει και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να έχουν κι αυτές ένα θετικό πρόσημο στο τέλος της λειτουργίας τους και γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να υπάρξει μια ισορροπία ανάμεσα στην ζήτηση και την προσφορά, ανάμεσα στην τιμή και στα οικονομικά αποτελέσματα για να μπορούμε να περάσουμε στην επόμενη μέρα της ελληνικής ακτοπλοΐας»
Για την πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας ανέφερε: «Στα μέσα της προ προηγούμενης δεκαετίας του 2000 οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες είχαν τον νεότερο στόλο στην Ευρώπη. Τώρα δυστυχώς ο μέσος όρος ηλικίας του στόλος μας έχει φτάσει πάλι σε υψηλά επίπεδα και τα πλοία που έρχονται αντί να είναι πράσινα είναι πλοία 30ετίας 25ετίας. Δηλαδή γυρίσαμε πίσω στη δεκαετία του ‘90. Γι αυτό η κυβέρνηση οφείλει να υποστηρίξει την ακτοπλοΐα. Να δώσει κίνητρο να χτιστούν πλοία στα ελληνικά ναυπηγεία και όχι να λέμε μόνο τι θα κάνουμε και πως θα το κάνουμε. Γιατί υπάρχουν πράγματι ιδιαίτερες δυνατότητες να μπορέσουμε να ρίξουμε και το κόστος κτήσης ενός πλοίου».
Διαβάστε ακόμη
Με ελαφρύνσεις €880 εκατ. ο νέος προϋπολογισμός – Ποιοι θα ωφεληθούν από τις 6+1 παρεμβάσεις
«Μηχανή χρήματος» για τον Όμιλο Heineken η Αθηναϊκή Ζυθοποιία
Εφορία: «Κούρεμα» 50% στα πρόστιμα για όσους ομολογήσουν παραβάσεις
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ