search icon

Ναυτιλία

Ξηραδάκης: Ο ευρωπαϊκός Νότος υστερεί σημαντικά στην ανανέωση του στόλου Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων

Περιλαμβάνει εμπορικά πλοία ακτοπλοϊκά και κρουαζιερόπλοια

Σε ανταλλαγή απόψεων για την εφαρμογή των ESG προτύπων- περιβάλλοντος, κοινωνίας και εταιρικής διακυβέρνησης στη ναυτιλία και τις νέες δυναμικές ευκαιρίες και προκλήσεις που παρουσιάζονται στη ναυτιλιακή βιομηχανία είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν ο Jan Fransen – Executive Director του Green Award Foundation όπου συναντήθηκε με τον Γιώργο Ξηραδάκη ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της XRTC Business Consultants και στελέχη της εταιρείας.

Το Green Award είναι ένα εθελοντικό σύστημα πιστοποίησης αξιολόγησης ποιότητας που επιθεωρεί και πιστοποιεί μεταξύ άλλων και πλοία. Η απόκτηση του πιστοποιητικού από το Green Award Foundation, λειτουργεί ως σήμα ποιότητας και αποφέρει οφέλη στους κατόχους του.

Λιμάνια, ναυτιλιακές οργανώσεις και εταιρείες καθώς επίσης και προμηθευτές ναυτιλιακών υπηρεσιών ή προϊόντων γίνονται υποστηρικτές του Green Award (Green Award Incentive Provider) και προσφέρουν προγράμματα κινήτρων σε πλοία και εταιρείες που γίνονται μέλη του, αποσκοπώντας στην υποστήριξη και βελτίωση τόσο των περιβαλλοντικών επιδόσεων και της ασφάλειας των πλοίων όσο και στην προώθηση υψηλότερων προτύπων ποιότητας.

Ήδη στην Ελλάδα, τα λιμάνια της Θες/νικης και της Ελευσίνας είναι υποστηρικτές του προγράμματος καθώς επίσης και ένας μεγάλος αριθμός ναυτιλιακών και παραναυτιλιακών εταιριών. Πρόεδρος του Διεθνούς οργανισμού είναι το ανώτατο στέλεχος της Arcadia Shipmanagement Company Llts Καπ. Δημήτρης Ματθαίου.

Για την XRTC Business Consultants η ανάγκη ανανέωσης του Ευρωπαϊκού ναυτιλιακού στόλου μικρών αποστάσεων αποτελεί μια σύγχρονη πρόκληση στην οποία πρέπει να ανταποκριθούμε όπως συμβαίνει και με την ποντοπόρο ναυτιλία.

Σύμφωνα με τον Γιώργο Ξηραδάκη η ανάπτυξη και η πιστοποίηση συστημάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης στις ναυτιλιακές εταιρίες είναι ένα πολύ σημαντικό αν όχι το σημαντικότερο κομμάτι που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για την κατασκευή νέων πλοίων φιλικών προς το περιβάλλον που θα εξυπηρετούν την Ευρώπη ανεξαρτήτως γεωγραφικής θέσης.

«Είναι γεγονός ότι ο Ευρωπαϊκός Νότος υστερεί σημαντικά του Βορρά στη λήψη μέτρων αλλά και στην ενεργοποίηση των ναυπηγικών προγραμμάτων για την ανανέωση του στόλου του νευραλγικού αυτού τομέα. Στον ναυτιλιακό αυτό τομέα συμπεριλαμβάνονται και τα πλοία της Ακτοπλοΐας καθώς επίσης και τα πλοία αναψυχής και τα μικρά κρουαζιερόπλοια».

Ο κ. Fransen, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά τα θέματα της Ελληνικής Ναυτιλίας, τόνισε την αναγκαιότητα συντονισμού των ναυτιλιακών και παραναυτιλιακών εταιριών στις νέες συνθήκες και προέβλεψε την συνεχόμενη απαίτηση όλων των διεθνών κανονιστικών οργανισμών για τη συμμόρφωση με τις νέες απαιτήσεις του ESG καλύπτοντας τα θέματα Περιβάλλοντος, Κοινωνίας και Διακυβέρνησης, που οδηγούν σε καινοτόμες και διαφανείς διαδικασίες.

Τα δύο μέρη συμφώνησαν να συνεργαστούν για την εξεύρεση λύσεων που αφορά την αντικατάσταση πολλών τύπων πλοίων και πλοιαρίων που υπηρετούν τις θαλάσσιες μεταφορές.

Διαβάστε ακόμα:

Ταμείο Ανάκαμψης: Προς εκταμίευση τα πρώτα δάνεια – Υπογράφεται η σύμβαση με τις τράπεζες

Η Evergrande επιχειρεί να αναγεννηθεί από τις στάχτες της – Restart εργασιών και προσλήψεις

Εξοικονόμηση κατ’οίκον ΙΙ: Τετράμηνη παράταση για την υλοποίηση των εργασιών του Β’ κύκλου

Exit mobile version