Ένα πρωτοχρονιάτικο δώρο στην παγκόσμια οικονομία έκανε η κυβέρνηση του Πεκίνου. Η Κίνα δεν θα υποβάλλει πλέον τους εισερχόμενους ταξιδιώτες σε καραντίνα από τις 8 Ιανουαρίου 2023, θέτοντας την χώρα σε τροχιά εξόδου μετά από τρία χρόνια αυτοεπιβαλλόμενης παγκόσμιας απομόνωσης στο πλαίσιο μιας πολιτικής μηδενικού COVID. Πολιτική η οποία έπληξε την οικονομία.
Οι άνθρωποι που φθάνουν στην Κίνα θα πρέπει να έχουν αρνητικό αποτέλεσμα του τεστ COVID εντός 48 ωρών από την αναχώρηση, σύμφωνα με δήλωση της Εθνικής Επιτροπής Υγείας τη Δευτέρα. Πρόκειται για μια ακόμη ελπίδα για ταχύτερη οικονομική ανάκαμψη της Κίνας και την επιστροφή της στην προ της επιδημίας οικονομική δραστηριότητα. Η ναυτιλιακή βιομηχανία ελπίζει σε ακόμη καλύτερες ημέρες μετά την εξέλιξη αυτή.
Με τη χρονιά να μετράει αντίστροφα πριν μας αποχαιρετίσει, ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv Shipbrokers έκανε μία ανασκόπηση για τον ενεργό στόλο και το βιβλίο παραγγελιών, για τις ναυλαγορές χύδην ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοιων, εμπορευματοκιβωτίων και LPG/LNG.
Ειδικότερα διαβάζουμε στην έκθεση:
Στόλος και Ναυπηγήσεις
– Στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου, τον Δεκέμβριο του 2021, ο συνολικός στόλος ήταν 12.675 πλοία, ενώ το βιβλίο παραγγελιών ήταν 757 πλοία, γεγονός που αντιστοιχεί σε αναλογία 5,9 % του βιβλίου παραγγελιών προς τον στόλο. Παρόλο που ο τρέχων στόλος έχει αυξηθεί κατά 3,4% σε 13.107 πλοία, το βιβλίο παραγγελιών έχει αυξηθεί κατά περίπου 18% σε 899 παραγγελίες (αναλογία 6,8% του βιβλίου παραγγελιών προς το στόλο).
Ο στόλος που είναι ικανός και έτοιμος για εναλλακτικά καύσιμα αντιπροσωπεύει 105 πλοία, το οποίο αντιστοιχεί περίπου στο 0,8 % του συνολικού στόλου των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου. Στο βιβλίο παραγγελιών, τα πλοία που είναι ικανά για εναλλακτικά καύσιμα αποτελούν περίπου το 5% (44) του συνολικού βιβλίου παραγγελιών ξηρού φορτίου, ενώ τα πλοία που είναι έτοιμα για εναλλακτικά καύσιμα αποτελούν το 3,5% (31), αθροίζοντας 9,5% σε σύγκριση με μόλις 7,9% πέρυσι.
-Παρόμοια αύξηση σημειώθηκε και στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων. Ο στόλος αριθμεί σήμερα 5.789 πλοία, αυξημένος κατά περίπου 4% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2021, όταν ο στόλος ήταν 5.577 πλοία. Το βιβλίο παραγγελιών αυξήθηκε από 723 σε 928 πλοία σήμερα (αύξηση κατά 28%), γεγονός που ισοδυναμεί με αύξηση του λόγου του βιβλίου παραγγελιών προς τον στόλο από 13% σε 16% σήμερα. 167 πλοία από το συνολικό σημερινό στόλο εμπορευματοκιβωτίων είναι έτοιμα και ικανά για εναλλακτικά καύσιμα (3%). Στο βιβλίο παραγγελιών, οι αριθμοί αυτοί είναι πολύ καλύτεροι, καθώς 338 πλοία είναι είτε ικανά είτε έτοιμα για εναλλακτικά καύσιμα (που αντιστοιχεί σε 36%), με τα πρώτα να αντιστοιχούν σε 188 πλοία (20%), ενώ τα δεύτερα σε 150 πλοία (16%). Τον Δεκέμβριο του 2021, το 22% των παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων ήταν σε θέση να καίει εναλλακτικά καύσιμα.
Στην αγορά δεξαμενόπλοιων, ο ενεργός στόλος (>= 10.000 DWT) αυξήθηκε κατά περίπου 2% σε 7.413 πλοία, ενώ τον Δεκέμβριο του 2021 ο στόλος των δεξαμενόπλοιων ήταν 7.244 πλοία. Ωστόσο, το βιβλίο παραγγελιών έχει μειωθεί σημαντικά κατά περίπου 46% σε 317 πλοία μέχρι σήμερα. Με άλλα λόγια, ο λόγος του βιβλίου παραγγελιών προς τον στόλο έχει πέσει από 8,1% σε 4,2%. Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων αναμένεται να συρρικνωθεί τα επόμενα χρόνια κυρίως λόγω του γεγονότος ότι το βιβλίο παραγγελιών αγγίζει τα χαμηλότερα επίπεδα από το 1996, αλλά και επειδή τα παλαιά πλοία αποτελούν μεγάλο μέρος του συνολικού στόλου των δεξαμενόπλοιων. Πιο συγκεκριμένα, τα πλοία ηλικίας άνω των 20 ετών είναι 635 πλοία ήτοι το 8,5% του ενεργού στόλου. Στον στόλο, 163 πλοία από τα 7.413 είναι ικανά ή έτοιμα για εναλλακτικά καύσιμα (2,1%), ενώ στο βιβλίο παραγγελιών η αναλογία είναι αρκετά υψηλότερη στο 31,5% (100 πλοία), σχεδόν στο ίδιο επίπεδο σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2021 (30%), που είναι η καλύτερη αναλογία μεταξύ των βιβλίων παραγγελιών των διαφόρων τύπων πλοίων. Ωστόσο, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι αυτό οφείλεται κυρίως στο πολύ χαμηλό βιβλίο παραγγελιών στον τομέα των δεξαμενόπλοιων.
-Τέλος, στον τομέα του υγραερίου και του υγροποιημένου φυσικού αερίου, ο ενεργός στόλος αντιπροσωπεύει 2.302 πλοία, ενώ τον Δεκέμβριο του 2021 ήταν 2.198 πλοία (αύξηση κατά 4,7%). Το βιβλίο παραγγελιών έχει εκτοξευθεί κατά 39% σε 469 παραγγελίες (καθώς τον Δεκέμβριο του 2021 τα πλοία υπό παραγγελία ήταν 337), αντανακλώντας την αύξηση του λόγου του βιβλίου παραγγελιών προς τον στόλο από 15% τον Δεκέμβριο του 2021 σε 20% σήμερα. Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι μια σημαντική συνέπεια προς τον στόχο μηδενικών εκπομπών παρουσιάζεται στο βιβλίο παραγγελιών LPG/LNG με το 90% αυτών να είναι ικανό ή έτοιμο να χρησιμοποιήσει εναλλακτικά καύσιμα, μια μικρή αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Όπως αναφέρουν οι αναλυτές του Xclusiv Shipbrokers «στην αυγή του 2023 θα ενεργοποιηθεί η νέα πολιτική του CII, με βάση τη στρατηγική της ναυτιλιακής βιομηχανίας για μηδενικές εκπομπές CO2. Εν τω μεταξύ οι αριθμοί δεν λένε ποτέ ψέματα και το βιβλίο παραγγελιών είναι η απόδειξη ότι δεν υπάρχει μια τεχνολογία εναλλακτικών καυσίμων που να έχει πείσει τους πλοιοκτήτες για την αποτελεσματικότητά της, ώστε να επενδύσουν σε αυτήν. Καθώς τα πλοία με δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων αποτελούν μειοψηφία στο βιβλίο παραγγελιών και τα πλοία που είναι έτοιμα για χρήση εναλλακτικών καυσίμων είναι λιγότερα, η ανάγκη για μεγάλες καινοτομίες και αποφάσεις είναι άμεση, εάν η ναυτιλιακή βιομηχανία θέλει να επιτύχει τους στόχους-ορόσημα».
Διαβάστε επίσης
Η επέκταση της Deloitte στην Ελλάδα με «κλειδί» το ντιλ με την Google και οι νέες θέσεις εργασίας
Μεγάλη πτώση για το πετρέλαιο – Ανησυχία για την έξαρση κρουσμάτων στην Κίνα
«Avatar: Ο Δρόμος του Νερού» – Εισπράξεις 1 δισ. δολ. σε 14 ημέρες για την ταινία του Τζέιμς Κάμερον