Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, και ιδίως ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και των δεξαμενόπλοιων, έχει γνωρίσει μια αξιοσημείωτη ανάκαμψη από το 2020. Οι σταθερά υψηλοί ναύλοι, σε συνδυασμό με την ισχυρή δυναμική της ζήτησης και της προσφοράς, δημιούργησαν ένα ευνοϊκό περιβάλλον τόσο για τους καθιερωμένους όσο και για τους νέους παίκτες.
Και στις δύο αγορές, οι μικρότεροι στόλοι αυξάνονται ραγδαία, σηματοδοτώντας την είσοδο νέων κεφαλαίων και επενδυτών που προσελκύονται από τους υψηλούς ναύλους και την ανατίμηση των περιουσιακών στοιχείων. Η τάση αυτή αντικατοπτρίζει μια ισορροπημένη στρατηγική επέκτασης, καθώς οι βετεράνοι παίκτες διατηρούν και αναβαθμίζουν τους στόλους τους, ενώ οι νεοεισερχόμενοι φέρνουν νέο δυναμισμό στη ναυτιλία ξηρού φορτίου και στα δεξαμενόπλοια.
«Η αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου ήταν ιδιαίτερα ζωηρή. Από τον Ιανουάριο του 2020, στο 65% των ημερών παρατηρήθηκαν τιμές ισοδύναμου χρονοναύλωσης (TCE) του Baltic Exchange που ξεπερνούν τα 15.000 δολάρια για τα Capes και περίπου στο 45% των ημερών για την υπόλοιπη αγορά χύδην ξηρού φορτίου” επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers: «Πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο, αν ληφθεί υπόψη ότι τα λειτουργικά έξοδα (OPEX) για αυτά τα πλοία κυμαίνονται συνήθως από 5.000 έως 9.500 δολάρια ΗΠΑ, ανάλογα με την ηλικία και το μέγεθος».
Τα τρέχοντα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι μόνο στον κλάδο πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου υπάρχουν περίπου 2.290 εταιρείες που έχουν στην ιδιοκτησία τους πλοία μεγαλύτερα από 20.000 DWT μεταφορικής ικανότητας.
Σύμφωνα με τoν Xclusiv Shipbrokers μεταξύ αυτών των εταιρειών, η κατανομή της ιδιοκτησίας ποικίλλει ευρέως:
α) 7 εταιρείες κατέχουν πάνω από 101 πλοία,
β) 13 εταιρείες κατέχουν από 61 έως 100 πλοία,
γ) 44 εταιρείες διαθέτουν στόλο από 31 έως 60 πλοία,
δ) 218 εταιρείες διαχειρίζονται από 11 έως 30 πλοία ,
ε) 250 εταιρείες ελέγχουν από 6 έως 10 πλοία,
στ) Η συντριπτική πλειοψηφία, 1.758 εταιρείες, κατέχουν από 1 έως 5 πλοία.
«Από το 2020, οι εταιρείες μεταφοράς χύδην φορτίου με στόλο 1 έως 5 πλοίων και εκείνες με 61 έως 100 πλοία έχουν αυξηθεί σημαντικά, κατά 34% και 86% αντίστοιχα» αναφέρουν οι αναλυτές:
«Η αύξηση αυτή υποδηλώνει την είσοδο νέων παικτών και υπογραμμίζει τη διαρκή ελκυστικότητα της ναυτιλίας ξηρού χύδην φορτίου, κυρίως λόγω των σταθερών ναύλων και της αυξανόμενης αξίας των περιουσιακών στοιχείων. Άλλες κατηγορίες ιδιοκτησίας στον τομέα του χύδην φορτίου σημείωσαν μέτρια αύξηση, μεταξύ 8% και 10%, καθώς οι καθιερωμένοι ιδιοκτήτες συνεχίζουν να δημιουργούν και να επεκτείνουν τους στόλους τους, συμβάλλοντας σε ένα πιο εύρωστο τοπίο της αγοράς».
Διαβάστε ακόμη
Τράπεζες: Ανεβαίνει ο πήχης των μερισμάτων για το 2024
Υποδομές: Γιατί κάλεσε εκτάκτως στο Μαξίμου Σταϊκούρα, Σκέρτσο, Χαρδαλιά ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Αμερικανικές εκλογές 2024: Τι θα κερδίσει ο Έλον Μασκ σε περίπτωση νίκης του Ντόναλντ Τραμπ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα