search icon

Ναυτιλία

Xclusiv Shipbrokers: Μειώνεται ο ρυθμός αύξησης της ζήτησης πετρελαίου

Η χαρτογράφηση της παγκόσμιας αγοράς πετρελαίου - Ποιες είναι οι μεγαλύτερες εισαγωγικές χώρες και ποιες οι μεγαλύτερες εξαγωγικές

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΔΟΕ) ανέφερε σημαντική επιβράδυνση της αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου, με το δεύτερο τρίμηνο του 2024 να παρουσιάζει τη χαμηλότερη αύξηση εδώ και πάνω από ένα χρόνο (710.000 βαρέλια την ημέρα).

Παρά την προσωρινή άνοδο της ζήτησης πετρελαίου του ΟΟΣΑ, κυρίως λόγω των αυξημένων παραδόσεων αερίου πετρελαίου και νάφθας, η συνολική αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης προβλέπεται να παραμείνει υποτονική το 2024 και το 2025 στα 970.000 b/d και 980.000/day αντίστοιχα.

Αντίθετα, η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου βρίσκεται σε άνοδο, με την παραγωγή του 2ου τριμήνου του 24 να αυξάνεται κατά 910 kb/d από το 1ο τρίμηνο του 2024, κυρίως λόγω της αυξημένης παραγωγής στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε άλλες χώρες εκτός ΟΠΕΚ+.

Η παραγωγή προβλέπεται να αυξηθεί κατά άλλα 770 kb/d το 3 τρίμηνο του 2024, με τις χώρες εκτός ΟΠΕΚ+ να παρέχουν 600 kb/d από τα κέρδη. Ενώ ο ΟΠΕΚ+ έχει ανακοινώσει σχέδια για τη σταδιακή άρση των περικοπών της παραγωγής, η συνολική τάση υποδηλώνει αύξηση της προσφοράς πετρελαίου.

«Η αύξηση της παγκόσμιας προσφοράς το 2025 προβλέπεται πολύ ισχυρότερη κατά 1,8 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, με τις χώρες εκτός ΟΠΕΚ+ κυρίως οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο Καναδάς, η Γουιάνα και η Βραζιλία να ηγούνται των κερδών για τρίτο συνεχόμενο έτος, προσθέτοντας 1,5 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα. Ο συνδυασμός της βραδύτερης αύξησης της ζήτησης και της αυξημένης προσφοράς αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης αργού από τον ΟΠΕΚ+ τα επόμενα τρίμηνα» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«-Η Ασία κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά εισαγωγών αργού πετρελαίου μέσω θαλάσσης, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 61% του συνόλου.

-Η Ευρώπη ακολουθεί με μερίδιο 25%, ενώ

-η Αμερική (Βόρεια και Λατινική) συνεισφέρει συνολικά 10%. Το υπόλοιπο 4% κατανέμεται μεταξύ άλλων περιοχών.

-Η Μέση Ανατολή κατέχει κυρίαρχη θέση στις εξαγωγές αργού πετρελαίου, αντιπροσωπεύοντας το 43% του παγκόσμιου συνόλου. Η Λατινική Αμερική και η Βόρεια Αμερική καταλαμβάνουν τη δεύτερη και την τρίτη θέση, αντίστοιχα, με μερίδια εξαγωγών 13% και 12%.

-Από το 2023, οι εξαγωγές αργού πετρελαίου της Μέσης Ανατολής έχουν μειωθεί κατά περίπου 3%, ενώ η Λατινική Αμερική και η Βόρεια Αμερική έχουν σημειώσει αύξηση των εξαγωγών κατά 10% και 11%, αντίστοιχα.

– Παρά την εκτίμηση για οριακή αύξηση του συνολικού όγκου του θαλάσσιου εμπορίου αργού πετρελαίου το 2024, τα εκτιμώμενα τονοχιλιόμετρα θα αυξηθούν κατά 3% και θα φθάσουν τα 10.800 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα για το έτος».

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές «οι εισαγωγές άνθρακα της Κίνας αυξήθηκαν κατακόρυφα το πρώτο εξάμηνο του 2024, λόγω της τέλειας καταιγίδας υψηλής ζήτησης και χαμηλής προσφοράς. Οι σφοδροί καύσωνες τον Ιούνιο αύξησαν τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας για κλιματισμό, ενώ η χαμηλότερη εγχώρια παραγωγή άνθρακα ανάγκασε την Κίνα να εισάγει περισσότερο για να κρατήσει τα φώτα αναμμένα.

Κατά τη διάρκεια των πρώτων έξι μηνών του 2024, η Κίνα εισήγαγε 249,5 εκατομμύρια τόνους άνθρακα, σχεδόν 12,5% περισσότερο σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023, με τις εισαγωγές του Ιουνίου να αντιστοιχούν σε 44,6 εκατομμύρια μετρικούς τόνους. Επιπλέον, η όρεξη της Κίνας για σιδηρομετάλλευμα και χαλκό ήταν επίσης μεγαλύτερη κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2024, η Κίνα εισήγαγε 13,9 εκατομμύρια μετρικούς τόνους χαλκού και 611,1 εκατομμύρια μετρικούς τόνους σιδηρομεταλλεύματος, δηλαδή σχεδόν 3,7% και 6,2% υψηλότερα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023».

Φορτηγά πλοία

Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου διανύει μια παρατεταμένη περίοδο υγιών τιμών. Είναι ενδιαφέρον ότι ο μέσος όρος του BCI για το πρώτο εξάμηνο του 2024 είναι 2.871 μονάδες, σχεδόν 16% υψηλότερος σε σύγκριση με τον μέσο όρο των 2.465 μονάδων του προηγούμενου εξαμήνου και σχεδόν διπλάσιος από τον μέσο όρο των μονάδων του πρώτου εξαμήνου του 2023.

Ομοίως, ο μέσος όρος των BPI και BSI για το πρώτο εξάμηνο του 2024 είναι 1.757 και 1.278 μονάδες αντίστοιχα, περίπου 14% υψηλότερος ο καθένας σε σύγκριση με τον μέσο όρο του δεύτερου εξαμήνου του 2023 και 34% υψηλότερος ο καθένας σε σύγκριση με τον μέσο όρο του πρώτου εξαμήνου του 2023. Τέλος, ο μέσος όρος του BHSI παρουσίασε επίσης αύξηση 17% με μέσο όρο 699 μονάδες το πρώτο εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με το δεύτερο εξάμηνο του 2023, ενώ είναι επίσης 25% υψηλότερος σε σύγκριση με τον μέσο όρο του πρώτου εξαμήνου του 2023.

Διαβάστε ακόμη

Μαξίμου: Αποφάσεις για το ρεύμα – Η φορολόγηση των παραγωγών και το πλαφόν στη χονδρική

Unilever στο newmoney: Θα ξεκινήσει διαβούλευση με τα συνδικάτα για τις μαζικές απολύσεις

Αλλάζουν 1 στις 12 υποβληθείσες δηλώσεις λόγω λάθους… των φορέων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version