search icon

Ναυτιλία

Βιετνάμ και Φιλιππίνες αυξάνουν τις εισαγωγές άνθρακα και δίνουν ώθηση στη ναυλαγορά των φορτηγών

Η εξάρτηση της Νοτιοανατολικής Ασίας από τον άνθρακα, ωστόσο, εγείρει ανησυχίες σχετικά με το αποτύπωμα άνθρακα, θέτοντας τις χώρες αυτές σε αντιμέτωπες με τους παγκόσμιους κλιματικούς στόχους

Στην αυξανόμενη εξάρτηση των χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας από τις ροές άνθρακα, ιδίως καθώς η Κίνα και η Ινδία αναμένεται να μειώσουν το μερίδιό τους τους επόμενους μήνες επικεντρώθηκε την περασμένη εβδομάδα το ενδιαφέρον για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου.

«Η Νοτιοανατολική Ασία εξελίσσεται σε κρίσιμη περιοχή ανάπτυξης για τη ζήτηση άνθρακα, ακόμη και όταν εντείνονται οι παγκόσμιες προσπάθειες για τη μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Η ενεργειακή βιομηχανία έχει ήδη εντοπίσει χώρες όπως το Βιετνάμ και τις Φιλιππίνες ως βασικούς παίκτες που πρόκειται να επεκτείνουν το εμπόριο και την κατανάλωση άνθρακα καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας» επισημαίνει η Μαρία Μπερτζελέτου αναλύτρια της SIGNAL και προσθέτει:

«Ενώ η ζήτηση από την κορυφαία καταναλώτρια Κίνα προβλέπεται να πλησιάσει την κορύφωσή της, η Νοτιοανατολική Ασία θεωρείται το νέο πεδίο για την ανάπτυξη του άνθρακα. Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στο Βιετνάμ, ειδικότερα, ξεχωρίζει ως η πιο υποσχόμενη αγορά ανάπτυξης. Με το Βιετνάμ να είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη οικονομία στη Νοτιοανατολική Ασία, η εξάρτησή του από τον άνθρακα για την τροφοδότηση της ταχείας εκβιομηχάνισης και αστικοποίησής του αναμένεται να αυξηθεί. Οι Φιλιππίνες, ομοίως, αυξάνουν τις εισαγωγές άνθρακα για να καλύψουν τις αυξανόμενες ενεργειακές ανάγκες του πληθυσμού και της οικονομικής τους επέκτασης.

Η τριμηνιαία ποσότητα τόνων άνθρακα που αποστέλλονται από όλες τις χώρες προέλευσης προς το Βιετνάμ και τις Φιλιππίνες κατέγραψε σημαντική αύξηση κατά την περίοδο 2023-2024 σε σύγκριση με τις ποσότητες της περιόδου 2021-2022. Η τάση αυτή υποδηλώνει μια αξιοσημείωτη μετατόπιση των περιφερειακών προτύπων κατανάλωσης άνθρακα, η οποία οφείλεται τόσο στις διευρυνόμενες ενεργειακές ανάγκες αυτών των αναπτυσσόμενων οικονομιών όσο και στη σχετική προσιτή τιμή του άνθρακα σε σύγκριση με τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας».

Όπως σχολιάζει η Μαρία Μπερτζελέτου «η αυξανόμενη ζήτηση άνθρακα στη Νοτιοανατολική Ασία έχει ευρύτερες επιπτώσεις στις παγκόσμιες ενεργειακές αγορές. Με την Κίνα και την Ινδία να μειώνουν την κατανάλωση άνθρακα προς όφελος καθαρότερων πηγών ενέργειας, οι προμηθευτές άνθρακα θα στρέφονται όλο και περισσότερο στη Νοτιοανατολική Ασία για να διατηρήσουν τον όγκο του εμπορίου. Η εξάρτηση της περιοχής από τον άνθρακα, ωστόσο, εγείρει ανησυχίες σχετικά με το αποτύπωμα άνθρακα, θέτοντας τις χώρες αυτές αντιμέτωπες με τους παγκόσμιους κλιματικούς στόχους. Παρόλα αυτά, βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα, ο άνθρακας θα παραμείνει ακρογωνιαίος λίθος της ενεργειακής στρατηγικής της Νοτιοανατολικής Ασίας, παρέχοντας μια προσιτή και αξιόπιστη πηγή ενέργειας, καθώς οι χώρες αυτές προσπαθούν να ισορροπήσουν την οικονομική ανάπτυξη με την ενεργειακή ασφάλεια».

Η αγορά ναύλων χύδην ξηρού φορτίου παρουσίασε μικτό κλίμα τη δεύτερη εβδομάδα του Οκτωβρίου, με μια τάση εξασθένησης να παρατηρείται στη διαδρομή Capesize Βραζιλία-Βόρεια Κίνα, ενώ σημάδια ανοδικής τάσης εμφανίζονται στη διαδρομή Panamax Ήπειρος-Άπω Ανατολή.

Οι ναύλοι των πλοίων Capesize για αποστολές από τη Βραζιλία προς τη Βόρεια Κίνα διαμορφώθηκαν στα 26 δολάρια ανά τόνο, αντανακλώντας μείωση 6% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Οι ναύλοι των πλοίων Panamax από την Ήπειρο προς την Άπω Ανατολή παρέμειναν γύρω στα 37 δολάρια ανά τόνο, διαψεύδοντας τις προσδοκίες για πτωτική τάση από την προηγούμενη εβδομάδα.

Οι ναύλοι των πλοίων Supramax στη διαδρομή Ινδο-ΕΚΙ παρέμειναν γύρω στα 11 δολάρια ανά τόνο, αντανακλώντας αύξηση 8% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.

Οι ναύλοι Handysize για τη διαδρομή Βόρειος Ειρηνικός -NOPAC Άπω Ανατολή παρέμειναν σταθεροί στα 35 δολάρια ανά τόνο από τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση 15% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Διαβάστε ακόμη

Πώς οι δασμοί στα κινεζικά ηλεκτροκίνητα έφεραν διαμαρτυρίες στους παραγωγούς κονιάκ

Κατώτατος μισθός: Πώς θα γίνει η αύξησή του

Eμπορικά ακίνητα: Πόσο έχουν αυξηθεί από το 2019 – Οι νέες τάσεις

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version