Η PYXIS Tankers, η εισηγμένη στον Nasdaq εταιρεία μεσαίου βεληνεκούς δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων, ανακοίνωσε άλλη μια επένδυση στον τομέα του χύδην ξηρού φορτίου,  επικαλούμενη τη δυσκολία απόκτησης σε προσιτές τιμές , σύγχρονων μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων προϊόντων.

Μέσω μιας κοινοπραξίας με τον διευθύνοντα σύμβουλό της, Βαλέντιο Βαλεντή, η πλοιοκτήτρια εταιρεία με έδρα την Ελλάδα αποκτά το 60% ενός Kamsarmax κατασκευής του 2015 που θα αγοραστεί έναντι 30 εκατ. δολαρίων.

Το χύδην φορτηγό πλοίο χωρητικότητας 82.000 dwt, το Konkar Venture (IMO: 9738052), προέρχεται από το στόλο της Konkar Shipping Agencies, ενός μακροχρόνιου ναυτιλιακού οργανισμού ξηρού χύδην φορτίοy  του οποίου ηγείται επίσης ο B. Bαλέντης και ο οποίος θ  συνεχίσει να διαχειρίζεται το πλοίο για λογαριασμό της Pyxis.

Πρόκειται για την τρίτη κίνηση στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου σε λιγότερο από  από ένα χρόνο από την Pyxis.

Το περασμένο καλοκαίρι, η εταιρεία παρουσίασε ένα παρόμοιο 60/40 κοινοπραξία με τη Valentis για την απόκτηση ενός πλοίου ηλικίας επτά ετών, supermax  ιαπωνικής κατασκευής, με την εμπορική ονομασία Konkar Ormi (IMO: 9774355).

Ακολούθησε η εξαγορά από την Safe Bulkers του kamsarmax Pedhoulas Cherry, που μετονομάστηκε σε Konkar Asteri (IMO: 9738040), για $26,2m.

Στο μεταξύ τα  έσοδα της Pyxis για το α΄τρίμηνο του  2024 ήταν 11,8 εκατομμύρια δολάρια, ενώ για την ίδια περίοδο, τα έσοδά από χρονιναυλώσεις ήταν 10,2 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 0,9 εκατομμυρίων δολαρίων, ή 10,2%, σε σχέση με τη συγκρίσιμη περίοδο του 2023.

Τα καθαρά έσοδα που αποδίδονται σε κοινούς μετόχους για το πρώτο τρίμηνο, ήταν 3,4 εκατομμύρια δολάρια. Για το πρώτο τρίμηνο του 2024, το καθαρό εισόδημα ανά κοινή μετοχή ήταν 0,33 δολάρια, μειωμένο για την ίδια περίοδο το 2023.

Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου, το 2024, ήταν 6,0 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 1,8 εκατομμυρίων δολάρια σε σχέση με τη συγκρίσιμη περίοδο το 2023.

Ο Βαλέντιος Βαλεντής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, σχολίασε:

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να αναφέρουμε σταθερά αποτελέσματα για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο του 2024 με έσοδα, 11,8 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αποδίδεται σε κοινούς μετόχους 3,4 εκατομμυρίων δολαρίων με βασικά κέρδη ανά μετοχή 0,33 δολάρια και 0,30 δολάρια. Το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024, ο τομέας των δεξαμενόπλοιων προϊόντων συνέχισε να παρουσιάζει έντονη δραστηριότητα ναύλωσης λόγω της παγκόσμιας ζήτησης για καύσιμα, σε συνδυασμό με τον αντίκτυπο του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία γεγονός που οδήγησε στη συνεχιζόμενη μετατόπιση της αγοράς των μεταβαλλόμενων εμπορικών προτύπων και στην επέκταση των θαλάσσιων μεταφορών εμπορευμάτων σε τόνο μίλια. Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, αναφέραμε μια μέση ημερήσια TCE για τα MR μας 31.790 δολάρια. Οι πρόσφατες εχθροπραξίες στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν έχουν υποστηρίξει περαιτέρω το ισχυρό περιβάλλον δεξαμενόπλοιων προϊόντων και από τις 16 Μαΐου 2024, το 83% των διαθέσιμων ημερών μας για MR το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024, κρατήθηκε με μέσο όρο TCE 32.500 δολάρια την ημέρα. Τώρα διαθέτουμε και λειτουργούμε τρία σύγχρονα οικολογικά αποδοτικά MR, δύο από τα οποία χρησιμοποιούνται επί του παρόντος με βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις και ένα στην spot αγορά. Στην ξηρό φορτίο, οι συνθήκες ναύλωσης ήταν επίσης εποικοδομητικές. Για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024, τα δύο μεσαίου μεγέθους οικολογικά bulker μας παρήγαγαν σταθερό μέσο TCE 16.950 δολάρια την ημέρα. Τόσο το “Konkar Ormi” και το “Konkar Asteri” χρησιμοποιούνται επί του παρόντος με βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις και από τις 16 Μαΐου 2024, ο μέσος όρος TCE για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην ήταν 18.400 δολάρια με κρατήσεις 92% των διαθέσιμων ημερών το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

Σε αυτή τη συγκυρία, αναμένουμε ότι το περιβάλλον ναύλωσης για τα δεξαμενόπλοια προϊόντων και τα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου θα παραμείνει θετικό για τουλάχιστον το 2024. Η σταθερή παγκόσμια ζήτηση για θαλάσσια φορτία σε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων διύλισης πετρελαίου και εμπορευμάτων ξηρού χύδην αναμένεται να συνεχιστεί με την τα αντίστοιχα βιβλία παραγγελιών παραμένουν σχετικά διαχειρίσιμα. Ενώ ο μετριασμός του πληθωρισμού και η προοπτική χαλάρωσης των νομισματικών πολιτικών πολλών κεντρικών τραπεζών αργότερα αυτό το έτος προωθούν πρόσθετη αισιοδοξία, η αυξανόμενη πολυπλοκότητα στους δύο τομείς μας και η αβεβαιότητα γύρω από τις μακροοικονομικές συνθήκες και τα παγκόσμια γεγονότα απαιτούν συνεχή συνετή διαχείριση. Αξιοποιώντας τους σημαντικούς οικονομικούς μας πόρους και τις ισχυρές μας σχέσεις, θα συνεχίσουμε να επιδιώκουμε συναλλαγές που ενισχύουν την αξία, συμπεριλαμβανομένων των εξαγορών μετοχών, διατηρώντας παράλληλα τη λειτουργική και κεφαλαιακή πειθαρχία».

Διαβάστε ακόμη

Avramar: Αρχικό ενδιαφέρον από 15 επενδυτές – Πότε θα ξεκαθαρίσει η εικόνα

Νέα διευκόλυνση για γονικές παροχές ακινήτων

Ρακές και ανθότυρα (της Δεξιάς) versus χαβιάρια και μπλε καβούρια (της πρώην Αριστεράς), ο πίνακας μυστήριο, ο γρίφος της βίλας Μεταξά και η επαναφορά του Λυμπέρη 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ