Tην παγκόσμια πρωτοκαθεδρία στη ναυτιλιακή βιομηχανία διατηρεί η Ελλάδα η οποία με πληθυσμό μόλις 0,15% του συνόλου ελέγχει το 16,9% με όρους μεταφορικής ικανότητας. Τα στοιχεία δόθηκαν ς τη δημοσιότητα χθες το απόγευμα από Επιτροπή Εμπορίου και Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (UNCTAD).
Ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 4.992 πλοία και έχει συνολική μεταφορική ικανότητα 394.977.181 dwt. Ακολουθεί ο μεγάλος ανταγωνιστής που είναι η Κίνα με 6.600 πλοία με μεταφορική ικανότητα 309.870.897 dwt και μερίδιο 13,3%. Μπορεί η Κίνα να έχει περισσότερα πλοία αλλά στη ναυτιλία μετράει το μέγεθος. Και η Ελλάδα χει πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας άρα μεταφέρει μεγαλύτερο όγκο εμπορευμάτων.
Η έρευνα αφορά το 2024. Σε σύγκριση με το 2023 το μερίδιο του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε ελαφρώς, καθώς ήταν στο 17,4%. Μικρή μείωση σημείωσε και το μερίδιο του κινεζικού στόλου που ήταν στο 13,4%.
Στις αρχές του 2024, ο παγκόσμιος στόλος αποτελούνταν από περίπου 109.000 πλοία άνω των 100 μικτών τόνων-gross tonnage το καθένα.
Η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου σημείωσε μικρή αύξηση αυξήθηκε κατά 3,4%. Όμως αυτός ο ρυθμός αύξησης είναι χαμηλότερος από τον μέσο όρο του 5,2% που καταγράφηκε την χρονική περίοδο 2005-2023, και οφείλεται στην ταχεία επέκταση του στόλου και τά την περίοδο 2005-2012.
Η αύξηση του στόλου το 2023 διέφερε ανά κατηγορία πλοίων. Η μεταφορική ικανότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 8% και των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου κατά 6,4%.
Για τα δεξαμενόπλοια η αύξηση ήταν λίγο κάτω από το 2%. Η συνολική μεταφορική ικανότητα του παγκόσμιου στόλου έφτασε τα 2,4 δισεκατομμύρια τόνους (dwt), με τα φορτηγά-bulkers να αποτελούν το 42,7% και τα δεξαμενόπλοια το 28,3% του συνόλου.
Διαβάστε ακόμη
Πώς λειτουργεί η ασφάλιση του σκιώδους στόλου της Ρωσίας (γράφημα)
Cenergy Holdings: Η διπλή «ψήφος εμπιστοσύνης» στην Hellenic Cables μετά την ΑΜΚ
ΔΝΤ: Δημοσιονομική βόμβα $100 τρισ. απειλεί την παγκόσμια οικονομία (πίνακες)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα