search icon

Ναυτιλία

Τζιανλουίτζι Απόντε και Εμμάνουελ Γκριμάλντι διασταυρώνουν τα ξίφη τους στην επιβατηγό ναυτιλία

Η ΜSC που είναι η μεγαλύτερη εταιρεία Liner-μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποφάσισε να επενδύσει στην ακτοπλοϊκή εταιρεία MOBY Lines

Η απόφαση του ναυτιλιακού κολοσσού MSC να ενισχύσει την παροσυία της στην επιβατηγό ναυτιλία φέρνει αντιμέτωπους τομ ιδρυτή της Ιταλο-ελβετικού ομίλου Τζιανλουίτζι Απόντε με ένα άλλον ισχυρό Ιταλό πλοιοκτήτη, τον Εμμάνουελ Γκριμάλντι.

Πιο συγκεκριμένα, η ΜSC που είναι η μεγαλύτερη εταιρεία Liner-μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποφάσισε να επενδύσει στην ακτοπλοϊκή εταιρεία MOBY Lines η οποία ανήκει στην οικογένεια Ονοράτο τον Βιντσέντζο Ονοράτο.

Πιο συγκεκριμένα η MSC θα συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου της MOBY Lines η οποία ανταγωνίζεται τον Όμιλο Γκριμάλντι με επικεφαλής τον Εμμάνουελ Γκριμάλντι, ο οποίος ελέγχει μεταξύ άλλων εταιρειών και τις Μινωικές Γραμμές.

Η MOBY Lines κάνει έξι δρομολόγια στη Σαρδηνία από την ηπειρωτική Ιταλία, τρία στην Κορσική , τρία στη νήσο Έλβα ενώ έχει και ένα δρομολόγιο Νάπολη-Παλέρμο. Έχει πλοία ropaxes, ro-ro και high-speed ferry. Έχει στόλο από 14 επιβατηγά-οχηματαγωγά.

Την περασμένη άνοιξη αντιμετώπισε οικονομική στενότητα με τον μεγαλόμετοχό της να ενισχύει τα ταμεία της με δύο εκατομμύρια ευρώ ενώ έκανε διαπραγματεύσεις με τους πιστωτές της.

Η MSC ελέγχει την MSC Cruises η οποία ήταν και βασικός χορηγός στο Grand Prix της F1 στ Τζέντα που πραγματοποιήθηκε το περασμένο ΠΣΚ καθώς και την Grand Navi Veloci GNV. Είναι η υπ’ αριθμόν ένα εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο σε χωρητικότητα.

Ο όμιλος, που ιδρύθηκε από τον Τζιανλουίτζι Απόντε, ο οποίος παραμένει πρόεδρος, εκμεταλλεύεται ένα στόλο 560 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που καταπλέουν σε περίπου 500 λιμάνια σε όλο τον κόσμο. Ελέγχει επίσης την MSC Cruises, τη μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στον κόσμο, ενώ κατέχει πλειοψηφικό μερίδιο στην εταιρεία διαχείρισης λιμένων Terminal Investment.

Ο Όμιλος Γκριμάλντι με συνεχή ναυπηγικά προγράμματα και εξαγορές εταιρειών και terminals κυριαρχεί στη Μεσόγειο έως τη Μαύρη Θάλασσα τόσο στις μεταφορές οχημάτων όσο και στην επιβατηγό ναυτιλία ενώ έχει συνδέσεις και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Διαβάστε ακόμη:

Ο Μπιλ Γκέιτς «βλέπει» το μέλλον: Επενδύει σε startup που φτιάχνει νερό από τον αέρα

Τράπεζες: Ανάπτυξη 3% και πληθωρισμός πέριξ του 6% το βασικό σενάριο για το 2022

ΕΛΤΑ: Πιθανή καθυστέρηση καταβολής συντάξεων σε 16 περιοχές

Exit mobile version