Ιστορικό ρεκόρ σημείωσε η μετοχή της εισηγμένης στο New York Stock Exchange (NYSE) ναυτιλιακής εταιρείας Tsakos Energy Navigation. Έσπασε, χθες Παρασκευή 17/5/2024, το φράγμα των 30 δολαρίων και έκλεισε στα 30,17 δολάρια. Την ίδια ημέρα ιστορικό ρεκόρ έκανε και ο Dow Jones και έκλεισε οριακά πάνω από τις 40.000 μονάδες.
Πιο συγκεκριμένα, ο βιομηχανικός δείκτης κέρδισε κυριολεκτικά στο νήμα 134 μονάδες ή 0,34% κλείνοντας στις 40.003 μονάδες.
Στη Wall Street αναλυτές σχολίαζαν ότι «ο Τσάκος αποδείχθηκε γουρλής για το NYSE».
Ο δρ Νίκος Τσάκος ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ μίλησε στο Fox Business Netwok στην Λορέν Σιμονέτι.
Αφού σχολίασε την πορεία της μετοχής η οποία πετυχαίνει το ένα ρεκόρ μετά από το άλλο μέσα σε έξι μόλις μήνες υπογράμμισε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία βιώνει τη δεύτερη δομική αλλαγή μέσα στη δεκαετία του ’90. Τότε η αιτία ήταν το δεξαμενόπλοιο Exxon Valdez το οποίο το 1989 προσέκρουσε σε ύφαλο στην Αλάσκα και προκάλεσε τεράστια ρύπανση. Η νομοθεσία άλλαξε και τα πλοία υποχρεώθηκαν να έχουν διπλό τοίχωμα ώστε να αποφεύγεται η θαλάσσια ρύπανση σε περίπτωση ατυχήματος.
«Και ήμασταν από τις πρώτες εταιρείες μεταφοράς ενέργειας που προσαρμοστήκαμε στις νέες συνθήκες και απαιτήσεις» επεσήμανε ο δρ Νίκος Τσάκος: «Τώρα η δομική αλλαγή προκύπτει από τους νέους κανονισμούς για την σταδιακή απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Η ΤΕΝ έχει ως στόχο μέχρι το 2030 ο στόλος της να είναι πράσινος. Ήδη μέσα στο 2024 παραλάβαμε έξι πλοία φιλικά στο περιβάλλον-eco friendly και μέσα στο Μάιο θα παραλάβουμε άλλο ένα, το 7ο. Και συνεχίζουμε».
Η ΤΕΝ έχει ήδη επενδύσει ένα δισεκατομμύριο δολάρια για ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων και μέσα στα επόμενα δύο χρόνια θα δώσει άλλο ένα δισεκατομμύριο προς αυτή την κατεύθυνση. Όπως είπε ο δρ Νίκος Τσάκος η ναυπήγηση ενώ πλοίου στην νέα εποχή της ναυτιλιακής βιομηχανίας κοστίζει 20%-30% περισσότερο.
Για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με τους πολέμους σε Ουκρανία και Γάζα και κατά πόσο επηρεάζουν τις ναυλαγορές ανέφερε:
« Δεν θέλουμε τους πολέμους. Μεγαλώνουμε παιδιά. Θέλουμε να γυρίσουμε στην κατάσταση που ήμασταν πριν τους πολέμους.»
Σε μία γενικότερη τοποθέτηση που του ζητήθηκε να κάνει σχολίασε: «Η ναυτιλία ανθεί όταν οι θάλασσες είναι ανοιχτές. Είμαστε οι αρτηρίες της παγκόσμιας οικονομίας και δεν θέλουμε εμπόδια.»
Για την επαναδρομολόγηση των ταξιδιών λόγω της επίθεσης των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα τόνισε:
«Η διάρκεια ενός ταξιδιού αυξήθηκε κατά 70% αφού προστέθηκαν περισσότερα τονομίλια λόγω των μεγάλων αποστάσεων. Υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση για μεταφοράς ενέργειας στα επίπεδα προ πανδημίας, φθάνοντας τα 100 εκατομμύρια βαρέλια της ημέρας την οποία ο υπάρχον στόλος δεν μπορεί να εξυπηρετήσει. Και η εικόνα αυτή δεν θα αλλάξει έως το 2028 αφού δεν θα υπάρξει ικανή αύξηση χωρητικότητας. Τα επόμενο δύο χρόνια θα αντικρίζουμε τη φωτεινή πλευρά της ναυλαγοράς για πλοία μεταφοράς ενέργειας.»
Επίσης τόνισε ότι το κόστος μεταφοράς ενέργειας έχει μικρή επίπτωση στον πληθωρισμό.
Διαβάστε ακόμη
Ρεύμα: Το ξέσπασμα της χονδρεμπορικής τιμής ανοίγει παράθυρο για τσιμπημένες τιμές τον Ιούνιο
Στο στόχαστρο της Εφορίας μεταβιβάσεις και γονικές παροχές
Ο Έλληνας επιχειρηματίας που δίνει νέα πνοή στην παλιά Κούβα (pics + vid)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ