search icon

Ναυτιλία

Tripartite Meeting: Τα φορτηγά πλοία είναι τα άλογα που τραβούν το κάρο της διεθνούς ναυτιλίας (pics)

Τα φορτηγά πλοία αντιπροσωπεύουν το 43% του παγκόσμιου στόλου σε dwt και μεταφέρουν περίπου το 55% του παγκόσμιου μεταφορικού έργου σε τονομίλια. Όσα ειπώθηκαν στο φόρουμ που διοργάνωσε η Intercargo- Διεθνής Ένωση Πλοιοκτητών Φορτηγών Πλοίων

«Το μέλλον της ναυτιλίας εξαρτάται από αυτό που κάνουμε. Οι αποφάσεις που παίρνουμε, τα θέματα που θέτουμε ως προτεραιότητα και οι επενδύσεις που κάνουμε, όλα χρησιμεύουν για να διαμορφώσουν το πώς θα είναι η ναυτιλία για εκείνους που θα έρθουν μετά από εμάς». Τα λόγια ανήκουν στον Tom Keenan πρόεδρος της Τεχνικής Επιτροπής της Intercargo– Διεθνούς Ένωσης Πλοιοκτητών Φορτηγών Πλοίων ο οποίος μίλησε τη διάρκεια της του φόρουμ Tripartite Meeting 2023 που πραγματοποιήθηκε στο Τόκιο .

Πρόκειται για ένα φόρουμ που διεξάγεται κάθε χρόνο εναλλάξ στην Ιαπωνία, στην Κορέα και στην Κίνα. Για πρώτη φορά μετά το 2019 ξανάγινε με φυσική παρουσία των συμμετεχόντων.

Εφέτος όπως και το 2019 το διοργάνωνε η Intercargo. Το 2024 θα το διοργανώσει η Intertanko- Διεθνής Ένωση Πλοιοκτητών Δεξαμενόπλοιων στην Κίνα.

Το forum θα κυκλοφορήσει μεταξύ των μελών του συμπεράσματα και σχέδια δράσης action plans μέσα στους επόμενους 5-6 μήνες.

Τα «παρών» έδωσαν πλοιοκτήτες, διαχειριστές και φορείς εκμετάλλευσης από όλους τους τομείς της ναυτιλίας μαζί με εκπροσώπους από νηογνώμονες, ναυπηγεία και ναυπηγικές εταιρείες από όλη την Άπω Ανατολή και την Ευρώπη, καθώς και ασφαλιστές και άλλους άμεσα ενδιαφερόμενους φορείς.

«Πολλά έχουν αλλάξει στη ναυτιλία κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους. Ο ΙΜΟ υιοθέτησε πρωτοποριακούς και φιλόδοξους στόχους για τα αέρια του θερμοκηπίου, με στόχο την επίτευξη του net zero μέχρι το 2050 ή κοντά σε αυτό. Επιπλέον, έχουμε μέτρα σε ισχύ τώρα ή σύντομα, όπως ο Δείκτης Έντασης Άνθρακα, αλλά και σε περιφερειακό επίπεδο, όπως το σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ» επεσήμανε ο Tom Keenan:

«Η ατζέντα της βιομηχανίας μας περιλαμβάνει μελλοντικά καύσιμα και νέες τεχνολογίες- ανακύκλωση πλοίων- λειτουργική ζητήματα- ψηφιοποίηση και ασφάλεια στον κυβερνοχώρο- και η απασχόληση και η ευημερία των ναυτικών. Πρωτεύουσας σημασία είναι τα θέματα ασφάλειας. Η στενή συνεργασία όλων των ενδιαφερομένων μερών είναι υψίστης σημασίας».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο παγκόσμιο εμπόριο: «Εν τω μεταξύ, το παγκόσμιο εμπόριο έχει αλλάξει σημαντικά μετά την πανδημία και ως απάντηση στις γεωπολιτικές εξελίξεις.

Καθώς ο κόσμος εξελίσσεται, πρέπει να εξελίσσεται και η ναυτιλία και ιδίως ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάζουμε, κατασκευάζουμε και λειτουργούμε τα πλοία μας» και συνέχισε:

«Τα πλοία παραμένουν ο πιο αποτελεσματικός τρόπος μεταφοράς μεγάλων φορτίων σε όλο τον κόσμο, αλλά είναι σαφές ότι πρέπει να προσαρμόσουμε τη βιομηχανία μας ώστε να αγκαλιάσουμε τους νέους στόχους και να αποτρέψουμε την ανεπανόρθωτη ρύπανση των ωκεανών μας».

Ειδική αναφορά έκανε στην Ιntercargo: «Η INTERCARGO ιδρύθηκε πριν από περισσότερα από 40 χρόνια για να υποστηρίξει τη βιομηχανία ξηρού φορτίου, από ανθρώπους που νοιάζονταν για το μέλλον του τομέα και ήθελαν να αναγνωρίσουν ποιοτικούς φορείς και να προωθήσουν βελτιωμένα πρότυπα στον τομέα της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου.

Συμμετέχει με συμβουλευτικές καθεστώς στον ΙΜΟ από το 1993, και παρέχει ένα φόρουμ για τους πλοιοκτήτες ξηρού χύδην φορτίου και τους διαχειριστές και τους για να συζητούν βασικά ζητήματα και κανονιστικές προκλήσεις, ιδίως σε σχέση με την ασφάλεια, το περιβάλλον και τη λειτουργική αριστεία.

Η Ένωση προωθεί τις θέσεις των μελών της σε στον ΙΜΟ, καθώς και σε άλλα ναυτιλιακά και διεθνή φόρουμ της βιομηχανίας, διασφαλίζοντας ότι οι προτεραιότητες και οι ανησυχίες του τομέα του ξηρού φορτίου ενσωματώνονται στους μελλοντικούς κανονισμούς.

Μπορεί να μην είμαστε τόσο λαμπεροί όσο κάποιοι άλλοι τομείς της ναυτιλίας, αλλά ο τομέας του ξηρού χύδην φορτίου δεν πρέπει να υποτιμάται. Τα φορτηγά πλοία αντιπροσωπεύουν το 43% του παγκόσμιου στόλου σε dwt και μεταφέρουν περίπου το 55% του παγκόσμιου μεταφορικού έργου σε τονομίλια.

Είναι τα άλογα που τραβούν το κάρο της διεθνούς ναυτιλίας, εξυπηρετώντας βασικές ανάγκες, όπως ο εφοδιασμός με τρόφιμα και ενέργεια τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις λιγότερο ανεπτυγμένες οικονομίες.»

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στους ναυτικούς: «Φυσικά πρέπει επίσης να αναγνωρίσουμε ότι χωρίς τους ναυτικούς δεν θα υπήρχε ναυτιλία και πρέπει να τονιστεί ότι η ασφάλεια και η προστασία των πλοίων και των πληρωμάτων τους πρέπει να είναι στο επίκεντρο της δραστηριότητάς μας».

Διαβάστε ακόμη

Στη Unicredit το 8,97% της Alpha Bank με €1,39/μετοχή – Ψάλτης: 100% ιδιωτική ξανά η τράπεζα

Lloyd’s Register: Έδωσε έγκριση στην «BeHydro» για κινητήρα διπλού καυσίμου με υδρογόνο

Ξεκινάει αύριο το placement της Εθνικής – Εγκρίθηκε το ενημερωτικό

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version