search icon

Ναυτιλία

Τράπεζες προς ναυτιλιακές εταιρείες: Πάρτε δάνεια και ας μην τα χρειάζεστε για να μείνετε στο παιχνίδι (pics)

«Αν και φαίνεται να υπάρχει άφθονη ρευστότητα σήμερα, κοιτάζοντας μπροστά 10 χρόνια θα υπάρξει μια έλλειψη ρευστότητας στην αγορά» - Τα κύρια συμπεράσματα από το 26th Marine Money Greek Ship Finance Forum 2024 που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου

«Πάρτε δάνεια. Μείνετε στο χρηματοδοτικό παιχνίδι γιατί εάν εξοφλήσετε τα δάνεια, τότε στις επερχόμενες κρίσιμες εποχές οι τράπεζες θα σας ξεχάσουν». Έντονο προβληματισμό έχει προκαλέσει στους τραπεζικούς κύκλους η επιλογή των ναυτιλιακών εταιρειών να μειώνουν έως και να μηδενίζουν τις δανειακές τους υποχρεώσεις και να κάνουν επενδύσεις με ίδια κεφάλαια αφού έχουν τεράστια ρευστότητα και όχι να δανείζονται.

Το θέμα αυτό αναδείχθηκε στο 26th Marine Money Greek Ship Finance Forum 2024 που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου.

Η μεγάλη ρευστότητα των ναυτιλιακών εταιρειών λόγω της καλής ναυλαγοράς τα τελευταία χρόνια οφείλεται κατά κύριο λόγο στις παγκόσμιες αναταράξεις που προκάλεσε η πανδημία, ο πόλεμος στην Ουκρανία και στη Μέση Ανατολή με την υπολειτουργία της διώρυγας του Σουέζ, τα προβλήματα λόγω ξηρασίας που επηρέασαν της διώρυγα του Παναμά.

Αριστείδης Πίττας-Νίκος Τσάκος

Οι κύριες επισημάνσεις που έγιναν από τους συμμετέχοντας, υψηλόβαθμα στελέχη από όλο το φάσμα της ναυτιλίας είναι:

– Αν και φαίνεται να υπάρχει άφθονη ρευστότητα σήμερα, κοιτάζοντας μπροστά 10 χρόνια θα υπάρξει μια έλλειψη ρευστότητας στην αγορά. Θα υπάρχει λιγότερη ρευστότητα από τις τράπεζες, λιγότερη από τους οίκους χρηματοδοτικής μίσθωσης και όχι αρκετή από εναλλακτικές πηγές σε μια εποχή που θα απαιτηθεί μαζική αντικατάσταση του στόλου.

ΤΕΝ – Άννα Κυραγιάννη

– Ο προβληματισμός σήμερα είναι ότι υπάρχει αφθονία κεφαλαίων αλλά όχι αρκετά ελκυστικές ευκαιρίες επένδυσης. Ίσως έχει νόημα να πάρετε κάποιο δάνειο , ακόμη και αν δεν χρειάζεται, για να διατηρηθούν οι σχέσεις και να ανοίξουν νέες πόρτες. Θα έρθει η στιγμή που οι οικονομικές σχέσεις θα είναι και πάλι ζωτικής σημασίας. Εάν αποπληρώσετε και αποχωρήσετε από τη χρηματοδοτική αγορά, η αγορά θα σας ξεχάσει.

-Ακόμα και τώρα, σε μια εποχή υψηλών τιμών και κερδοφορία, η εστίαση πρέπει να εξακολουθεί να είναι προσεκτική στον έλεγχο του κόστους. Προετοιμαστείτε για ύφεση της αγοράς.

Σπύρος Καπράλος

-Αν και τα πράγματα φαίνονται ρόδινα προς το παρόν η γεωπολιτική κατάσταση μπορεί να επιδεινωθεί και να διαβρώσει την παγκοσμιοποίηση. Αυτός είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για ναυτιλία.

-Η οικονομική ανάπτυξη κινεί τον κόσμο και κινεί τη ναυτιλία προς τα εμπρός. Αν η γεωπολιτική του κόσμου αρχίσει να χαλαρώνει, τότε αυτό δεν είναι καλό για την ναυτιλία

– Τα δεδομένα είναι διαδεδομένα. Η ερμηνεία αυτών των δεδομένων είναι κομβικής σημασίας

-Οι εχθρικές εξαγορές σπάνια συμβαίνουν στη ναυτιλία. Πρέπει να υπάρχει ένας πρόθυμος πωλητής.

-Αρκετές συζητήσεις για συγχωνεύσεις και εξαγορές βρίσκονται σε εξέλιξη και περισσότερες θα συμβούν τους επόμενους 12 μήνες.

– Δεν υπάρχει πραγματική δυσπραγία στην αγορά επί του παρόντος που προσφέρει ευκαιρίες και συνεπώς δεν υπάρχει μεγάλο κίνητρο για την άντληση δημόσιου κεφαλαίου

Πλακαντωνάκη Χάρις και Αριστείδης Πίττας

– Η αύξηση δημόσιου μετοχικού κεφαλαίου σήμερα θα προκαλούσε έξοδο από την αγορά. να χάσουν αξία οι μέτοχοι

– Η πρόσβαση σε κεφάλαια ενδιαφέρει μόνο όταν υπάρχουν ενδιαφέροντα projects.

– Η καλύτερη επιλογή χρηματοδότησης, και υπάρχουν πολλές, εξαρτάται από το προφίλ και τη δομή της εταιρείας

– Η Βασιλεία IV παραμονεύει και αυτό θα επηρεάσει την ικανότητα των τραπεζών να δανείζουν στη ναυτιλία

– Αν και το όφελος από το κόστος των πράσινων δανείων δεν είναι σημαντικό, οι εμπλεκόμενες τράπεζες επιθυμούν να να βελτιώσουν τη δική τους κατάταξη όσον αφορά τον Ποσειδώνα Αρχές

– Όταν τα πράγματα είναι καλά, οι άνθρωποι θέλουν να σας δώσουν μία ομπρέλα. Όμως όταν αρχίζει η βροχή, θέλουν την ομπρέλα πίσω.

– Το μάθημα 1 στη διαχείριση κινδύνων είναι να μετράμε την κίνδυνο και να εκτιμήσετε πόσο υπολειπόμενο κίνδυνο μπορείτε να να αντέξετε

– Δεν μπορείτε να αντικαταστήσετε έναν στόλο εν μία νυκτί, γι’ αυτό πρέπει να να σχεδιάζετε και να ενεργείτε με την πάροδο του χρόνου με τους υπάρχοντες και αναμενόμενες τεχνολογίες.

Διαβάστε ακόμη

Έφτασε η πρώτη μεγάλη έξοδος της φθινοπωρινής περιόδου – Υψηλή ζήτηση για ταξίδια στο εξωτερικό

Μεταβιβάσεις – «εξπρές» και για τα ακίνητα των νομικών προσώπων

Σοϊτσίρο Χόντα: Ο αγράμματος γιος του ποδηλατά που έγινε μεγιστάνας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version