search icon

Ναυτιλία

Το «stratego» των ναυλαγορών για φορτηγά, δεξαμενόπλοια και containers

Οι ναύλοι στα φορτηγά πλοία έφθασαν σε υψηλά πενταετίας και σε κάποιους τομείς και 12ετίας

Οι διασυνδέσεις των ναυλαγορών ανάλογα με τον τύπο του πλοίου, το ράλι των φορτηγών, η στασιμότητα στα χαμηλά των δεξαμενόπλοιων και ο πρωταγωνιστικός ρόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποτυπώνουν το πώς κινείται το παγκόσμιο εμπόριο και η καταναλωτική συμπεριφορά μετά από έναν χρόνο Covid 19.

Την ακτινογραφία των ναυλαγορών, των παραγγελιών για ναυπηγήσεις αλλά και οι τιμές πώλησης μεταχειρισμένων πλοίων έκανε για το newmoney, ο Γιάννης Κοτζιάς ιδρυτικό στέλεχος της Xclusiv Shipbrokers και πρόεδρος του Συνδέσμου Ναυλομεσιτών Ελλάδας

Αγορά των Bulkers

Παρατηρούμε την διατήρηση της πολύ ισχυρής αγοράς. Στα Capesize ο ημερήσιος ναύλος είναι 33.000 δολάρια. Kamsarmax: 22.500. Panamax: 21.000 Ultramax: 21.000 Supramax: 18.500

Η τιμή χρονοναύλωσης ενός χρόνου για τα Capes από τα 29.000+ που ήταν την περασμένη εβδομάδα ανέβηκε κατά 3-4.000 δολάρια την μέρα, σε αντίθεση με τα ULTRA/SUPRA που φαίνεται να έχουν ιδιαίτερα αυξητική δυναμική. Οι ναύλοι έφθασαν σε υψηλά πενταετίας και σε κάποιους τομείς και 12ετίας!

Οι τιμές των μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων είναι σε διαρκή ανοδική πορεία. Σε αρκετά μεγέθη πλοίων ηλικίας 5 ετών και ιδιαίτερα στα πλοία 10 ετών βλέπουμε αύξηση ακόμα και 40% από τον Ιανουάριο του 2021. Για τα νεότευκτα φορτηγά οι τιμές είναι 58 εκατομμύρια δολάρια για τα Capes, 31 για τα Kamsarmax και 29 εκατ. για τα Ultramax.

Βιβλίο Παραγγελιών

Ο στόλος των Dry bulk είναι 12.400 πλοία συνολικής χωρητικότητας 923 εκατομμυρίων τόνων dw. Υπάρχουν παραγγελίες ναυπήγησης 640 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 57 εκατομμυρίων τόνων. Είναι το χαμηλότερο ποσοστό παραγγελιών σε σύγρκιση με τον ενεργό στόλο από το 2000.

Από τα πλοία υπό παραγγελία βλέπουμε ότι: Τα 20 από τα 640 έχουν ως καύσιμο το LNG, 493 είναι κατηγοριοποιημένα ώς Eco (ηλεκτρονική μηχανή Tier II, Tier III etc), και 75 θα εγκαταστήσουν Scrubber

Αγορά Tanker

Στα δεξαμενόπλοια η χρονοναύλωση ενός έτους για VLCC είναι 30.000 δολάρια Suezmax: 16.500 Aframax: 16. 000. Από τα επίπεδα του Φεβρουαρίου 2021 σημειώθηκε οριακή άνοδος στην ετήσια χρονοναύλωση, περίπου κατά 2.000 δολάρια την ημέρα για τα VLCC, περίπου 1.000 για τα Suezmax και περίπου  500 για τα Aframaxes.

Για να θυμηθούμε τον Μάιο του 2020 τα VLCC έκλειναν για περίοδο στα 80.000 δολάρια τα Suezmax: στα 50.000 και για τα Aframax: στα 35.000.

Νεότευκτα

Ένα VLCC κοστίζει 96 εκατομμύρια δολάρια, Suezmax 65 εκατ. Afraμαχ 54 εκατομμύρια δολάρια. Συγκρινόμενο με τέλος Απριλίου βλέπουμε αύξηση περίπου 2-3 εκατομμύρια για όλα τα μεγέθη των νεότευκτων παραγγελιών.

O στόλος των δεξαμενόπλοιων έχει συνολικά 7.250 πλοία, χωρητικότητας 650 εκατομμυρίων DWT. Υπάρχουν παραγγελίες για 570 πλοία συνολικής χωρητικότητας 52,4 εκατομμυρίων DWT. 100 από τα 570 υπό παραγγελία πλοία έχουν ως καύσιμο το LNG ή τη Μεθανόλη,390 είναι κατηγοριοποιημένα ώς Eco (ηλεκτρονική μηχανή Tier II, Tier III etc), και 80 θα εγκαταστήσουν Scrubber

Πλοία μεταφοράς Εμπορευματοκιβωτίων

Ο ναύλος ενός κουτιού 20 κυβικών ποδών από Shanghai για Med/Europe είναι σήμερα 4.700/4.800, όταν τον Μάϊο του 2020 ήταν περίπου στα επίπεδα 800/700.

Μεγάλη αύξηση στη ζήτηση, πρόβλημα στην εφοδιαστική αλυσίδα, έλλειψη πλοίων και ακόμα περισσότερο κενών κουτιών έχουν απογειώσει την αγορά των containers

Όμως υπάρχει ένα πολύ ανησυχητικό Orderbook για τα Containerships καθώς μέχρι τις 21 Μαίου 2021 έχουμε παραγγελίες 470 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 4,3 εκατ. TEU. Στο τέλος του 2020, δηλαδή μέχρι 31/12/2020 είχαμε 270 πλοία 2,2 εκατ. TEU υπό παραγγελία. Στο διάστημα Ιανουάριος 2021 – Μάιος 2021 έχουν μπει νέες παραγγελίες 200 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 2,1 εκτ. TEU

O στόλος των Container έχει συνολικά 5.490 πλοία χωρητικότητας 24 εκατ. TEU. 63 από τα 470 υπό παραγγελία πλοία έχουν ως καύσιμο το LNG, 330 είναι κατηγοριοποιημένα ως Eco (ηλεκτρονική μηχανή Tier II, Tier III etc), και 150 θα εγκαταστήσουν Scrubber.

Διαβάστε ακόμη

Πέθανε ο Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος

Kοινωνικός Τουρισμός ΟΑΕΔ-ΟΠΕΚΑ: Ξεκινούν οι αιτήσεις για τα voucher διακοπών

Πώς θα γίνει η ΑΜΚ της Alpha – Όλο το σχέδιο απόφασης

Exit mobile version