Το «πάρτι» της ναυλαγοράς εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθεί να είναι ισχυρό και τίποτα δεν φαίνεται ότι μπορεί να μετριάσει την έντασή του μέσα στο 2022.
Ο δείκτης FBX μπορεί να έχει μειωθεί κατά 24% από τα επίπεδα των 11.109 δολαρίων ΗΠΑ της 10ης Σεπτεμβρίου 2021, αλλά τα $8.466 σήμερα εξακολουθούν να είναι 43% υψηλότερα από ό,τι πριν από ένα χρόνο.
Περνούν μήνες και η συμφόρηση των λιμανιών εξακολουθεί να είναι προβληματική, υποστηρίζοντας τα υγιή κέρδη και τις καλές ταμειακές ροές για τους ιδιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Μόνο στις ακτές της Αμερικής καθυστερούν 1,57 εκατ. TEU. Τον Δεκέμβριο του 2019 η συμφόρηση ήταν περίπου μόνο 0,8 εκατ. TEU).
Το Ίδρυμα AP Moller, ιδιοκτήτης της AP Moller-Maersk, ανέφερε ένα τεράστιο κέρδος για το 2021 ύψους 7,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, υπερδιπλάσιο από τα στοιχεία του 2020, ενώ η Costamare συμφώνησε για ένα νέο τραπεζικό δάνειο ύψους $500 εκατ. Αυτό το δάνειο θα βοηθήσει στην αναχρηματοδότηση σημαντικού μέρους του χρέους της, μια αναχρηματοδότηση που θα οδηγήσει σε σημαντικά κέρδη ταμειακών ροών, δημιουργώντας καθαρές ταμειακές ροές σχεδόν 200 εκατ. USD.
«Η εξαιρετική αγορά επηρέασε το βιβλίο παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο έχει αυξηθεί κατά 21% από τις αρχές του 2022 και τώρα ανέρχεται στις 898 παραγγελίες από 739. Οι πλοιοκτήτες εκμεταλλεύονται φυσικά τα τεράστια κέρδη, επανεπενδύοντάς τα αυξάνοντας και ανανεώνοντας τους στόλους τους».
«Στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου, ο δείκτης BCI μπορεί να συγκριθεί με ένα σκανδιναβικό τρενάκι του λούνα παρκ. Μετά την άνοδο περίπου 240% από τις 20 Απριλίου 2022 έως τις 23 Μαΐου 2022, έχασε σχεδόν 40% σε μια εβδομάδα» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:
« Υπάρχουν λόγοι που προκαλούν άγχος στην αγορά; Πιθανώς όχι καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς φαίνονται υγιή γύρω από το θαλάσσιο εμπόριο. Ο όγκος του θαλάσσιου εμπορίου των βασικών εμπορευμάτων χύδην (άνθρακας, σιδηρομετάλλευμα, σιτηρά, τσιμέντο, λιπάσματα, σκραπ) αυξάνεται συνεχώς τα τελευταία 10 χρόνια και οι προβλέψεις για το 2022 και το 2023 είναι υψηλότερες από τα επίπεδα του 2019 (δηλαδή σιδηρομετάλλευμα: 5% ↑ , κόκκος: 9%↑, άνθρακας:1% ↑, τσιμέντο: 8%↑)».
Εκτός από την υψηλή αστάθεια στο Capes, τα άλλα μεγέθη πλοίων παρουσιάζουν αξιοσημείωτη σταθερότητα στα ποσοστά τους, σε επίπεδα που τους επιτρέπουν να παράγουν αυξημένα κέρδη και να δημιουργούν θετικές ταμειακές ροές.
Διαβάστε ακόμα:
Όμιλος Aldemar: To νέο πλάνο των 300 εκατ. μετά το deal με τον όμιλο Μήτση
ΟΠΑΠ: Επιτεύξιμος ο στόχος για ετήσια EBITDA 720 εκατ. ευρώ (pic)