Του Μηνά Τσαμόπουλου
Η γραμμή Παροναξίας-Σαντορίνης αποτελεί το νέο πεδίο σκληρού ανταγωνισμού μετά της Hellenic Seaways και της Blue Star Ferries.
Η HSW δρομολόγησε, από την περασμένη Παρασκευή για πρώτη φορά συμβατικό πλοίο στη Θήρα, το «Nήσος Σάμος» και η Blue Star απαντάει με δρομολόγιο στη Σάμο, με το «Blue Star 2» στη γειτονιά της Ηellenic.
Όμως όλο το παιχνίδι θα παιχθεί στη συγκεκριμένη γραμμή των Κυκλάδων, στην οποία κάθε χρόνο διακινούνται 1,8 εκατομμύρια επιβάτες σε σύνολο πέντε εκατομμυρίων που επισκέπτονται το κυκλαδίτικο νησιωτικό σύμπλεγμα.
Η επιλογή της HSW να δρομολογήσει ένα πλοίο διαστάσεων… Αδριατικής θεωρείται πρόκληση-πρόσκληση προς τους ανταγωνιστές της και ειδικά την Blue Star που πάει με μικρότερα συγκριτικά πλοία. Είναι το μεγαλύτερο πλοίο της γραμμής, έχει μήκος 192,91 μέτρα, πλάτος 29,40 μέτρα ενώ μπορεί να μεταφέρει 2.210 επιβάτες και 750 οχήματα.
Το κλειδί σε αυτή την επιχειρηματική διελκυστίνδα είναι τα φορτηγά. «Αν η HSW πείσει τους ιδιοκτήτες των φορτηγών ότι θα μπορέσει να τους εξυπηρετεί και τον χειμώνα τότε θα αλλάξουν οι ισορροπίες. Δεν αφήνει κάποιος «φορτηγατζής» εύκολα μια εταιρεία για να πάει σε άλλη γιατί υπάρχουν μεταξύ άλλων και οι οικονομικές διευκολύνσεις στην καταβολή των κομίστρων που είναι αρκετά λεφτά. Και δεν μπορεί εύκολα κάποιος να αφήσει μία εταιρεία το καλοκαίρι για να πάει σε άλλη και μετά να επιστρέψει στην προηγούμενη. Αφορά τους άγραφους νόμους της αγοράς» επισημαίνουν κύκλοι της ακτοπλοΐας στο newmoney.gr.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, η HSW έχει ζητήσει να συνεχίσει τα δρομολόγια μετά τα τέλη Οκτωβρίου που θα σταματήσει το «Νήσος Σάμος», με το «Νήσος Χίος», το οποίο τώρα είναι ναυλωμένο στο εξωτερικό και θα επιστρέψει στην Ελλάδα αρχές του φθινοπώρου. Το πλοίο θα ζητήσει να κάνει και επιδοτούμενες γραμμές κάνοντας ένα συνδυασμό δρομολογίων για τον χειμώνα.
Σε κάθε περίπτωση στόχος της Hellenic Seaways είναι το 20% της κίνησης στην Παροναξία – Σαντορίνη.
Οι Κυκλάδες αποτελούν το «χρυσόμαλλο δέρας» για την ακτοπλοΐα, αφού είναι το μόνο νησιωτικό σύμπλεγμα που μέσα στο 2016 παρουσίασε αύξηση στην επιβατική κίνηση σε ποσοστό 3,9% κατά μέσο όρο ενώ οι υπόλοιποι προορισμοί σημείωσαν μείωση κατά 1,9%. Ειδικότερα και σύμφωνα με έρευνα της ΣΕΤΕ Ιntelligence, η γραμμή Πάρος-Νάξος-Σαντορίνη παρουσίασε αύξηση 5,4%, η Ραφήνα-Κυκλάδες 4,9% και 1,8% οι Δυτικές Κυκλάδες.
Επίσης, τον Ιανουάριο του 2017 οι Κυκλάδες παρουσιάζουν αύξηση σε ποσοστό 16,3%. Ειδικότερα: Πάρος-Νάξος- Σαντορίνη 26,6%, Ραφήνα-Κυκλάδες 5,4% και 15,6% οι Δυτικές Κυκλάδες.
Η απάντηση
Η απάντηση της Blue Star Ferries είναι η δρομολόγηση στα «χωρικά ύδατα» της HSW του Blue Star II στη γραμμή Πειραιάς –Σάμος-Δωδεκάνησα από αρχές Απριλίου και έως τα τέλη Σεπτεμβρίου. Το πλοίο θα κάνει τρία δρομολόγια. Τα δύο θα πιάνουν Καρλόβασι και το ένα Βαθύ.
«Είχαμε από καιρό στα σχέδιά μας να κάνουμε αυτό το δρομολόγιο» επεσήμαναν κύκλοι της Blue Star.