Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε στις 18 Φεβρουαρίου η επιμορφωτική εκδήλωση της Isalos.net, που είχε ως θέμα τις
Οι προτεραιότητες και οι προκλήσεις του ελληνόκτητου στόλου των bulk carriers απασχόλησαν στελέχη της ναυτιλίας σε εκδήλωση που να πραγματοποιήθηκε και διοργάνωσε η isalos.net. στην Αίθουσα Διαλέξεων του Ιδρύματος Ευγενίδου.
Τη συζήτηση συντόνισε ο Καθηγητής Ιωάννης Θεοτοκάς, Πρόεδρος του Τμήματος Ναυτιλίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Το πάνελ αποτελούσαν έμπειροι επαγγελματίες του χώρου, όπως:
• Αντώνης Φαράκλας (Charterwell Maritime S.A., Chartworld Shipping Corporation)
• Κωνσταντίνος Οικονόμου (Ένωση Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας)
• Αδαμάντιος Κατσαμπής (Eurobulk Ltd.)
• Γιάννης Πλατσιδάκης (INTERCARGO)
• Μιχάλης Καρράς (Target Group)
• Νίκος Τριανταφυλλάκης (W Marine Inc.)
Οι ομιλητές ανέπτυξαν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάγκη συνεχών επενδύσεων στη βιωσιμότητα, την ποιότητα των υπηρεσιών και το ανθρώπινο δυναμικό, καθώς αυτά θεωρούνται τα κύρια σημεία που εξασφαλίζουν τη διαχρονική ανταγωνιστικότητα του ελληνόκτητου στόλου.
Η Άνοδος της Κίνας και ο Ανταγωνισμός
Στη συζήτηση αναλύθηκε και ο αυξανόμενος ρόλος της Κίνας στην αγορά των bulk carriers, δεδομένου ότι σήμερα 8 στα 10 bulk carriers που πωλούνται καταλήγουν σε κινεζικά συμφέροντα. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την πολιτική του Πεκίνου για ενεργειακή και εμπορική αυτάρκεια, αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστικούς κινδύνους για τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Παρόλα αυτά, επισημάνθηκε πως η ελληνική ναυτιλία διαθέτει τη μοναδική ικανότητα προσαρμογής στις ναυλαγορές, γεγονός που της επιτρέπει να αντεπεξέρχεται στις προκλήσεις και να διατηρεί την πρωτοκαθεδρία της.
Τεχνολογία και Ναυτοσύνη
Η εξέλιξη της τεχνολογίας στον κλάδο απασχόλησε σημαντικό μέρος της συζήτησης. Οι ειδικοί συμφώνησαν ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογικές δυνατότητες, χωρίς όμως να παραβλέπουν τον ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα. Όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε, «Το βαπόρι θέλει ναυτοσύνη», τονίζοντας πως, παρά τις τεχνολογικές προόδους, η ανθρώπινη εμπειρία παραμένει αναντικατάστατη στα πλοία.
Ναυτιλιακή Χρηματοδότηση και Πράσινες Επενδύσεις
Ένα ακόμα σημαντικό ζήτημα που τέθηκε στο τραπέζι ήταν η ναυτιλιακή χρηματοδότηση. Οι ομιλητές ανέφεραν πως, με δεδομένη την ανάγκη για σημαντικές επενδύσεις στο «πρασίνισμα» του στόλου, οι ελληνικές τράπεζες έχουν αρχίσει να στηρίζουν ενεργά τις μικρομεσαίες εταιρείες, παρέχοντας χρηματοδοτικά εργαλεία προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους.
Το Μέλλον της Ελληνικής Ναυτιλίας
Κλείνοντας τη συζήτηση, οι ομιλητές εξέφρασαν την αισιοδοξία τους για το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας, υπογραμμίζοντας τη σημασία της νέας γενιάς. Οι νέοι καλούνται να αγαπήσουν τη ναυτιλία και να εξελιχθούν σε ικανούς συνεχιστές της ελληνικής παρουσίας στις θάλασσες.
Διαβάστε ακόμη
ΔΕΗ και Μυτιληναίος έτοιμοι για παραγωγή ενέργειας από σκουπίδια
Στενεύει ο φορολογικός κλοιός για τους influencers
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα