© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Πριν από λίγο καιρό στο λιμάνι του Πειραιά, στο Cruise Terminal B «Themistocles», κατέπλευσε το κρουαζιερόπλοιο «Crystal Symphony» της Crystal Cruises η οποία κάνει κρουαζιέρες πολυτελείας, ενισχύοντας το brand name της Ελλάδας στο εξωτερικό.
Στον τομέα αυτό κατατάσσονται κρουαζιέρες με πλοία που μπορούν να φιλοξενήσουν μέχρι 900 επιβάτες και προσφέρουν εμπειρίες πιο δυνατές και προσωπικές διαχωρίζοντας τη θέση τους από τα κρουαζιερόπλοια-πλωτές πολιτείες με 6.000-7.000 επιβάτες, τα οποία κατατάσσονται στην κατηγορία του μαζικού θαλάσσιου τουρισμού.
Για το 2023 συνολικά 53 πλοία θα εκτελέσουν πολυτελείς κρουαζιέρες σε διάφορους προορισμούς ανά τη Μεσόγειο θάλασσα, συμπεριλαμβανομένης και της ελληνικής επικράτειας. Η ανάπτυξη της πολυτελούς κρουαζιέρας είναι γεγονός. Επιπλέον, υπάρχουν υπό κατασκευή πλοία με τα οποία συμπληρώνεται ένα αρκετά εκτεταμένο order book για την πολυτελή αγορά. Οι νέες κατασκευές πλοίων, διαφόρων χωρητικοτήτων, φτάνουν στις 29 και πρόκειται για μικρού μεγέθους, το πολύ έως 900 επιβάτες. Το συνολικό κόστος του order book είναι της τάξεως των 12 δισ. δολαρίων, με παραδόσεις από φέτος έως και το 2028.
Το κάθε brand στην πολυτελή κρουαζιέρα προσπαθεί να προσφέρει βελτιωμένες υπηρεσίες, ανέσεις, φιλική στάση/συμπεριφορά προς το περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένων της υβριδικής τεχνολογίας, των εναλλακτικών καυσίμων κ.λπ.
Crystal Cruises
Η Abercrombie & Kent (A&K) Travel Group, μητρική εταιρεία της Crystal, όπως είναι πλέον γνωστή η αναγεννημένη εταιρεία κρουαζιέρας, ολοκλήρωσε ένα έργο ανακαίνισης ύψους 160 εκατ. ευρώ στα δύο πλοία που απέκτησε σε δημοπρασία στα μέσα του περασμένου έτους. Το «Crystal Serenity» απέπλευσε τον περασμένο μήνα και το «Crystal Symphony» μόλις πριν από 15 ημέρες. Σε αμφότερα έγιναν εκτεταμένες ανακαινίσεις στο ναυπηγείο της Fincantieri στην Τεργέστη μέσα σε 13 μήνες.
Το «Crystal Symphony» πραγματοποίησε την πρώτη του εμπορική κρουαζιέρα την 1η Σεπτεμβρίου από τον Πειραιά. Αγοράστηκε το 2022 αντί 25 εκατ. δολαρίων, ενώ το «Crystal Serenity» αντί 103 εκατ. δολαρίων. Το πρώτο ναυπηγήθηκε πριν από 28 χρόνια, ενώ το δεύτερο πριν από 20 χρόνια. Για να ξαναταξιδέψουν έπρεπε να γίνει ανακαίνιση και στα δύο, με το συνολικό κόστος της να ξεπερνά τα 278 εκατ. ευρώ.
Για το αν έχει νόημα να επενδύεις εκατομμύρια δολάρια σε παλιάς κατασκευής πλοία ο εκτελεστικός πρόεδρος της A&K Travel Group Μανφρέντι Λεφέβρ ντ’ Οβίντιο εξηγεί: «Η Crystal είναι ένα σπουδαίο brand name, έχει εξαιρετικά πιστό και καλά εκπαιδευμένο πλήρωμα και μεγάλα πλεονεκτήματα στα δύο πλοία της. Επρεπε να την επαναλειτουργήσουμε γρήγορα μετά την απόκτησή της. Δεν μπορούσαμε να περιμένουμε τα τέσσερα χρόνια που θα χρειαζόταν για να παρουσιάσουμε ένα νεότευκτο πλοίο, γι’ αυτό και επιλέξαμε τις ανακαινίσεις».
Ο πλοιοκτήτης Ντ’ Οβίντιο, λάτρης της Ελλάδας, με μια έξυπνη επιχειρηματική κίνηση πούλησε την πρώτη του εταιρεία Silver Sea και αγόρασε την Crystal Cruises για να την αναγεννήσει από τις στάχτες της αφού ήταν πτωχευμένη. Η Crystal, παλιά εταιρεία, βρισκόταν πολλά χρόνια στην κορυφή της πολυτελούς κρουαζιέρας. Είχε όμως κάποιες ατυχίες που την οδήγησαν στη χρεοκοπία πριν από τρία χρόνια. Κατόπιν ξέσπασε η πανδημία που έπληξε τον κλάδο. Και μετά ήρθε ο κ. Ντ’ Οβίντιο, ο οποίος μέσω της Abercrombie & Kent την εξαγόρασε. Απέκτησε τα δύο πλοία της, «Crystal Serenity» και «Crystal Symphony», και το logo της.
Ο Ιταλός πλοιοκτήτης ξόδεψε πολλά εκατομμύρια στο κατάστρωμα και τη μηχανή των πλοίων, για να τα κάνει πιο αποδοτικά στην κατανάλωση καυσίμων και πιο φιλικά προς το περιβάλλον προκειμένου να προσαρμόζονται στα πρότυπα του ΙΜΟ, αλλά και στις αρχές Poseidon, δηλαδή ένα πλαίσιο για την αξιολόγηση των κλιματικών παραμέτρων από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα ώστε να χρηματοδοτήσουν ένα πλοίο υποστηρίζοντας την προσπάθεια απαλλαγής της ναυτιλίας από τον άνθρακα.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι κατά την εναρκτήρια περίοδο και για τα δύο πλοία και μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους το 70%-73% των επιβατών που θα ταξιδεύουν είναι παλιοί πελάτες της εταιρείας. Για την επόμενη χρονιά, η αναλογία κυμαίνεται γύρω στο 60/40 υπέρ των πιστών πελατών της.
Η αγορά προέλευσης της Βόρειας Αμερικής εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει πάνω από το 70% των επισκεπτών, ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Αυστραλία, ενώ σημαντική είναι η Γερμανία, όπως και γενικά οι γερμανόφωνες αγορές. Σύμφωνα με την πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο της Crystal Cruises Κριστίνα Λιβάις, όλο και πιο σημαντική γίνεται η Νότια και Κεντρική Αμερική, με την εταιρεία να ενισχύει τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ για να χτίσει αυτή την αγορά. Επίσης, η Crystal Cruises έχει σχέδια να ναυπηγήσει κρουαζιερόπλοια, αλλά μόνο όταν εξασφαλίσει χρηματοδότηση.
Το «Crystal Symphony»
Tο πλήρως ανακαινισμένο κρουαζιερόπλοιο «Crystal Symphony» έχει προγραμματίσει συνολικά 12 αφίξεις στην Ελλάδα για το 2023. Ο Πειραιάς έγινε και το πρώτο του home port. Το πλοίο έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει έως 606 επιβάτες διαθέτοντας σουίτες με χειροποίητα φινιρίσματα, εστιατόρια ειδικής εστίασης, όπως το «Umi Uma by Nobu Matsuhisa Restaurant and Sushi Bar» και το «Osteria d’ Ovidio», ένα νέο γήπεδο pickleball, χώρους ψυχαγωγίας και εκδηλώσεων και μια κορυφαία στον κλάδο αναλογία χώρου προς φιλοξενούμενο, αλλά και πληρώματος προς επιβάτες. Επίσης, προσφέρει το νέο «Auržra Spa».
«Η εταιρεία επενδύει στην ελληνική κρουαζιέρα καθώς πιστεύει στον προορισμό Ελλάδα», ανέφερε η κυρία Λιβάις, η οποία επέβαινε στο πλοίο κατά την άφιξή του στο λιμάνι του Πειραιά, και συνέχισε: «Η έναρξη των δρομολογίων του “Crystal Symphony” από τον Πειραιά καταδεικνύει τη σημασία που δίνει η εταιρεία στην Ελλάδα, ως τουριστικό προορισμό και ως πεδίο ανάπτυξης της κρουαζιέρας πολυτελείας. Είναι πολύ σημαντική η Ελλάδα για μας και γι’ αυτό άλλωστε είμαστε η πρώτη εταιρεία από τις κορυφαίες του κλάδου της κρουαζιέρας πολυτελείας που επιλέγει τη Θεσσαλονίκη για να κάνει home porting. Δεν πουλάμε κρουαζιέρες, αλλά εμπειρίες και συναισθήματα που κρατούν στον χρόνο. Για μας, πάντα, ο Πειραιάς θα είναι το σημείο απ’ όπου ξεκινήσαμε».
Η κρουαζιέρα στην Ελλάδα
Ο αντιπρόεδρος στις Λιμενικές Λειτουργίες, στον Σχεδιασμό Δρομολογίων και τη Διαχείριση Καυσίμων της Crystal Cruises Σπύρος Αλμπέρτης επεσήμανε: «Το “Crystal Symphony” θα έχει σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας υψηλών απαιτήσεων στην Ελλάδα», αποκαλύπτοντας ότι θα εντάξει και τη Θεσσαλονίκη από το 2025 στο πρόγραμμα home porting που θα κάνει: «Οι κρουαζιέρες πολυτελείας δίνουν μια ξεχωριστή αίσθηση και αντίληψη της κρουαζιέρας. Πάμε σε μοναδικούς προορισμούς, η παροχή υπηρεσιών είναι υψηλότατου επιπέδου, απευθύνεται σε οικονομικά εύπορους ταξιδιώτες. Εχουμε παροχή υπηρεσιών με έναν καμαρότο για κάθε σουίτα, άρα μιλάμε για προσωποποιημένο σέρβις. Υπάρχει άπλετος χώρος στα πλοία μας για να κινηθεί ο επιβάτης και να ηρεμήσει.
Στις καινούριες αναβαθμίσεις αυξάνουμε το εμβαδόν της κάθε σουίτας από 25 τ.μ. σε 47 τ.μ., ακόμα και στα 50 τ.μ. Αυτό σημαίνει ότι μειώνεται ο αριθμός των επιβατών, άρα έχουν άλλη άνεση και απολαμβάνουν κρουαζιέρα υψηλής ποιότητας. Συγχρόνως, τα πλοία τα αναβαθμίζουμε με το cold ironing (ηλεκτροδότηση από τη στεριά ενώ είναι δεμένα στο λιμάνι), με στόχο το 2030 να έχουμε μηδενική εκπομπή αερίων, όπως είναι ο στόχος της βιομηχανίας της κρουαζιέρας.
Η Ελλάδα είναι μπουτίκ τουριστικός προορισμός που ταιριάζει απόλυτα στο ύφος της εταιρείας μας. Με προορισμούς που είναι μοναδικοί και ακόμη ανεξερεύνητοι, μπορεί, με τη συνδρομή και τη δική μας, να γίνει ένας προορισμός υψηλών απαιτήσεων (luxury destination), που ανταποκρίνεται στο κορυφαίο επίπεδο κρουαζιέρας, όπως είναι αυτό που προσφέρει η Crystal Cruises».
Σε σχέση με την πορεία του κλάδου ο ίδιος ανέφερε: «Εχει πλέον χτιστεί η εμπιστοσύνη πάλι με τους επιβάτες, ενώ τα πλοία έχουν ανεβάσει το ποσοστό πληρότητας, που κάποιες εταιρείες ακόμα κρατούσαν χαμηλά, περί του 60%, λόγω της μεταβατικής κατάστασης από τον COVID-19. Στη Μεσόγειο, και ειδικά στην Ελλάδα, η τουριστική σεζόν συνέχεια μεγαλώνει. Εχουμε εταιρείες που έχουν ξεκινήσει χειμερινές κρουαζιέρες, άρα σίγουρα οι αριθμοί στο τέλος του 2023 θα είναι πολύ ανεβασμένοι σε σχέση με το 2019. Αυτή τη στιγμή, τα στατιστικά της κρουαζιέρας δείχνουν μια αύξηση της τάξεως του 10%-15%, με πλοία στο 80%-85% της πληρότητας».
Σχετικά με τα δύο πλοία της εταιρείας είπε: «Το “Crystal Symphony” ξεκίνησε από τον Πειραιά και ένας από τους λόγους είναι ότι ο πλοιοκτήτης αγαπάει την Ελλάδα. Κάθε χρόνο κάνει διακοπές στην Ελλάδα. H Crystal Cruises θα φέρει κάτι καινούριο γιατί και ο ίδιος ο πλοιοκτήτης είναι οραματιστής. Από τον Πειραιά θα κάνει κρουαζιέρες στη Μεσόγειο, στην Αίγυπτο, θα περνάει τη διώρυγα του Σουέζ, θα πηγαίνει στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας και μέχρι την Ινδία και από εκεί στην Αυστραλία».
Ο γύρος του κόσμου
Για το «Crystal Serenity» ο κ. Αλμπέρτης ανέφερε: «Ξεκίνησε από τη Μασσαλία. Κάνει δύο-τρεις κρουαζιέρες στη Μεσόγειο. Μετά πάει προς το Ρέικιαβικ και ανεβαίνει στο Κεμπέκ και κάνει κρουαζιέρες προς Νέα Υόρκη. Μετά κατεβαίνει στο Μαϊάμι και κάνει κρουαζιέρες στην Καραϊβική και μετά πάει Αλάσκα. Δεν έχει μόνιμα δρομολόγια, και αυτό είναι χαρακτηριστικό της πολυτελούς κρουαζιέρας. Κάθε ημέρα το πλοίο βρίσκεται σε διαφορετικό λιμάνι και σε διαφορετική χώρα. Στους επιβάτες μας δίνουμε την επιλογή να έρθουν μαζί μας δύο-τρεις εβδομάδες με διαφορετικούς προορισμούς κάθε εβδομάδα αφού τους προσφέρουμε συνδυαστική κρουαζιέρα.
Επίσης, το πλοίο θα κάνει τον γύρο του κόσμου για έξι μήνες. Θα ξεκινήσει στις αρχές Ιανουαρίου του 2024 από το Μαϊάμι. Βεβαίως, κάθε 15 ημέρες θα πιάνει λιμάνι όπου ο επιβάτης θα έχει τη δυνατότητα να φύγει και άλλος να επιβιβαστεί για το υπόλοιπο της κρουαζιέρας. Αλλά οι περισσότεροι έρχονται για να απολαύσουν τον γύρο του κόσμου».
Η εκδήλωση για την πρώτη επίσημη εμφάνιση του «Crystal Symphony» στον Πειραιά την 1η Σεπτεμβρίου έγινε παρουσία της υφυπουργού Τουρισμού Ελενας Ράπτη, του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, αντιναυάρχου Γιώργου Αλεξανδράκη, του υπολιμενάρχη Πειραιά, πλοιάρχου Λ.Σ. Ιωάννη Μυτιληναίου, της αντιδημάρχου Πειραιά Αθηνάς Γλύκα-Χαρβαλάκου, η οποία εκπροσώπησε τον δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μόραλη, τoυ συμβούλου του ΕΟΤ Γιάννη Κουράκη, που εκπροσώπησε τον γενικό γραμματέα του ΕΟΤ Δημήτρη Φραγκάκη, του γενικού γραμματέα του Δήμου Αθηναίων Αλεξάνδου Τσιατσιάνη, ο οποίος εκπροσώπησε τον δήμαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη, του διευθυντή του γραφείου της κυρίας Ντόρας Μπακογιάννη, Παναγιώτη Αντωνόπουλου, της υποδιευθύντριας Κρουαζιέρας του ΟΛΠ Σταματίας Τζεβελέκου, του αναπληρωτή γενικού διευθυντή της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού και Εμπορικής Πολιτικής του ΟΛΠ (Chief Deputy Manager of PPA S.A.’s Strategic Development & Marketing Dpt.) Τσεν Τιανέν, της κυρίας Λιβάις και του κ. Αλμπέρτη.
* Στη κεντρική φωτό, το παραδοσιακό καλωσόρισμα του κρουαζιερόπλοιου στο λιμάνι του Πειραιά
Διαβάστε ακόμη
Έκτακτα μέτρα στήριξης και ανασυγκρότησης 3,5% του ΑΕΠ αλλάζουν τα πάντα στην oικονομία
Eurobank Equities: Το θετικό story της Ελλάδας συνεχίζεται μετά την αναβάθμιση σε επενδυτική βαθμίδα
Λαβρόφ: «Μη ρεαλιστικές» οι προτάσεις Γκουτέρες για τη συμφωνία των σιτηρών της Ουκρανίας
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ