Η μετάβαση της ναυτιλίας σε εναλλακτικές μορφές καυσίμου επιταχύνεται. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons Research το 61% όλων των παραγγελιών, ποσοστό ρεκόρ, για ναυπηγήσεις πλοίων που δόθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2022 αφορούν πλοία που θα μπορούν να καίνε εναλλακτικής μορφής καύσιμα όπως LNG, αμμωνία.
Tο 2021 το 32,7% της χωρητικότητας νέας κατασκευής που παραγγέλθηκε ήταν για πλοία με δυνατότητα εναλλακτικών καυσίμων, από 209 παραγγελίες το 2020 και μόλις 46 παραγγελίες το 2016.
Το πρώτο τρίμηνο, το 57% των συμβάσεων νέας κατασκευής ανά χωρητικότητα ήταν με καύσιμο LNG, με 3,4% μεθανόλη, 0,6% των παραγγελιών με αιθάνιο και 0,7% περιελάμβανε υβριδική πρόωση με μπαταρία.
Ένα επιπλέον 12% των παραγγελιών είναι έτοιμο για αμμωνία, και το 0,1% των παραγγελιών ήταν έτοιμο για υδρογόνο.
Ως έχει, το 4,5% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου στη θάλασσα και το 37,8% του βιβλίου παραγγελιών σε όρους gross tonnage τροφοδοτούνται εναλλακτικά με καύσιμα.
Η Clarksons προβλέπει ότι το 5% της παγκόσμιας χωρητικότητας του στόλου θα τροφοδοτηθεί με εναλλακτικά καύσιμα μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους.
Άλλα σημαντικότερα σημεία από την τελευταία ενημέρωση πράσινης τεχνολογίας της Clarksons περιλαμβάνουν το στατιστικό ότι το 23% της παγκόσμιας χωρητικότητας είναι εξοπλισμένο με scrubber.
Ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου μεγαλώνει με την Clarksons να προειδοποιεί ότι σύμφωνα με την επικείμενη νομοθεσία για τον δείκτη έντασης άνθρακα (CII), περίπου το 29% των σημερινών στόλων δεξαμενόπλοιων, πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων θα βαθμολογούνται D ή E και το 2023 το ποσοστό θα ανέβει πάνω από 40%.
Διαβάστε ακόμη:
Amazon: Πώς γίνεται… συντρίμμια το όνειρο του Τζεφ Μπέζος για delivery με drones
Σε ποια crypto startup επενδύουν οι Γκουίνεθ Πάλτροου, Άστον Κούτσερ και Τζάστιν Μπίμπερ
Ελλάκτωρ: Επί τάπητος η αναδιάρθρωση του ομολόγου και οι «κρυφές» αξίες στις ΑΠΕ