search icon

Ναυτιλία

Την άρση των αμερικανικών κυρώσεων σε Ιράν και Βενεζουέλα ζητούν οι εφοπλιστές με δεξαμενόπλοια

Υπολογίζεται ότι περί τα 200 υπερήλικα δεξαμενόπλοια μεταφέρουν “απαγορευμένο” πετρέλαιο παρακούοντας τις αμερικανικές εντολές, χωρίς να «τιμωρούνται»

Την άρση των κυρώσεων που έχουν επιβάλλει οι ΗΠΑ στο Ιράν όσο αφορά τις εξαγωγές πετρελαίου αναμένουν στην αγορά οι πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων προκειμένου να ενισχυθεί το κλίμα αισιοδοξίας για ενίσχυση  της ανόδου της ναυλαγοράς.

Η άρση θα προσθέσει ένα εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως αργού πετρελαίου προς  μεταφορά δια θαλάσσης.

Την ίδια ώρα υπάρχουν καταγγελίες ότι δεξαμενόπλοια συνεχίζουν τη μεταφορά πετρελαίου από το Ιράν και τη Βενεζουέλα στις οποίες έχουν επιβληθεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ, χωρίς οι αμερικανικές αρχές να επιλαμβάνονται. Απόρροια της κρίσης στη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων, ναυτιλιακές  εταιρείες ο αριθμός των οποίων αυξάνει   δεν σταματάνε ούτε ενώπιον των κυρώσεων που έχουν επιβάλλει οι ΗΠΑ σε Ιράν και Βενεζουέλα. Πάνε και φορτώνουν. “Because my bread…” που λένε και οι Αγγλοσάξονες.

Άλλοι πλοιοκτήτες κάνουν λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος των εταιρειών που έχουν συμμορφωθεί με τις επιταγές των ΗΠΑ και ζητούν είτε να τιμωρηθούν όσοι κινούνται εκτός πλαισίου ή να αρθούν οι κυρώσεις και να μπουν όλοι στο παιχινίδι.

Υπολογίζεται ότι περί τα 200 υπερήλικα δεξαμενόπλοια, άνω των 20 ετών αντί να πάνε στα διαλυτήρια για να πουληθούν ως παλιοσίδερα,  συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται,  παρακούοντας τις αμερικανικές εντολές. Μεταφέρουν πετρέλαιο από το Ιράν και τη Βενεζουέλα προς Κίνα και Συρία σύμφωνα με τους διεθνείς αναλυτές. Κάποιοι τις χαρακτηρίζουν ως “σκιερές συναλλαγές”.

Επίσης, οι εξαγωγές πετρελαίου  της Βενεζουέλας αν και είναι  δύσκολο να υπολογιστούν  μετρηθούν  κυμαίνονται από περίπου 300.000  έως 700.000 βαρέλια ημερησίως.

Εφοπλιστικοί κύκλοι αναφέρουν“ ….τα πλοία τα οποία παρακάμπτουν τις κυρώσεις και μεταφέρουν πετρέλαιο από και προς αυτές τις χώρες  (Ιράν και Βενεζουέλα) ουσιαστικά λειτουργούν εκτός του ρυθμιστικού πλαισίου του ΙΜΟ και συνεπώς δεν σέβονται τους κοινούς κανονισμούς ασφάλειας για τους υπόλοιπους συμμετέχοντες της αγοράς. Τέτοιου είδους δραστηριότητες αποτελούσαν ανέκαθεν πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, παρά το γεγονός ότι στο παρελθόν ήταν περιορισμένες. Πλέον η δραστηριότητα αυτή λαμβάνει χώρα σε μια κλίμακα που επηρεάζει αρνητικά τη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά πετρελαίου».

Στο μεταξύ η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων συνεχίζει να αγκομαχάει. Σύμφωνα με την Allied Shipping Research  την εβδομάδα  1-7 Νοεμβρίου  ο  BDTI-  δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil  αυξήθηκε   μόλις κατά 2,5% από τις 797 μονάδες στις 817. Αντιθέτως ο BCTI-δείκτης  για τα δεξαμενόπλοια που  μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο» μειώθηκε  κατά 2,5% από τις  568 μονάδες στις  554.

Η πίεση  συνεχίζεται στα   VLCC δεξαμενόπλοια. Η χασούρα αυξήθηκε κατά 27,2% από τα 5.286 δολάρια στα  6.722  που σημαίνει ότι οι εφοπλιστές συνεχίζουν να “μπαίνουν μέσα” στα ταξίδια που κάνουν τα πλοία  τους.

Για τα Suezmax οι  ναύλοι αυξήθηκαν κατά 4,6% από τις  7.775 δολάρια στις 8.134.

Για τα  Aframax οι ναύλοι αυξήθηκαν  από τις 10.375 δολάρια στα 11.298  ποσοστό  8,9%.

Διαβάστε ακόμη:

Επιστρεπτέα προκαταβολή: Τι θα γίνει με όσους αποκλείστηκαν ή πήραν λιγότερα χρήματα

Το… master της HotelBrain μέσα στην πανδημία – Στόχος χαρτοφυλάκιο 100 ξενοδοχείων το 2023

Επιστράτευση: Τηλεδιάσκεψη για να βρεθούν γιατροί για την ενίσχυση του ΕΣΥ

Exit mobile version