search icon

Ναυτιλία

Τι συμβαίνει με τα ναυπηγεία Ελευσίνας- Γιατί υπάρχει στασιμότητα

Το αρχικό ποσό που έπρεπε να καλύψει η ΟΝΕΧ από παλαιότερες οικονομικές εκκρεμότητες είχε υπολογιστεί στα 100 εκατ. ευρώ αλλά τελικά, σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney ξεπερνά 200 εκατομμύρια ευρώ

Στασιμότητα παρατηρείται στην υπόθεση της πώλησης των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Ενώ οι διαδικασίες είχαν αρχίσει με ενθουσιασμό  πρωτοστατούντος του υπουργού Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη και του Αμερικανού πρέσβη Τζέφρι Πάιατ, τώρα υπάρχει ένα μούδιασμα.  Ο αμερικανικών συμφερόντων όμιλος ΟΝΕΧ, με επικεφαλής τον Πάνο Ξενοκώστα κινείται για την απόκτηση των ναυπηγείων εφαρμόζοντας το μοντέλο της Σύρου, δηλαδή συμφωνία με τράπεζες για τις δανειακές υποχρεώσεις, συμφωνία με το  δημόσιο για τα χρωστούμενα από ασφαλιστικές εισφορές και πληρωμή των δεδουλευμένων των εργαζομένων.

Το αρχικό ποσό που έρεπε να καλύψει η ΟΝΕΧ από παλαιότερες οικονομικές εκκρεμότητες είχε υπολογιστεί  περίπου στα 100 εκατομμύρια ευρώ χωρίς να υπολογίζονται τα λεφτά για επενδύσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες του Newmoney στην πορεία και μετά από έλεγχο  το ποσό ξεπερνά τα 200 εκατομμύρια ευρώ και προστίθενται  συνεχώς νέα ποσά.

«Αναζητείται λύση προκειμένου να προχωρήσει  η ιδιωτικοποίηση χωρίς να θεωρηθεί κρατική ενίσχυση» επεσήμαναν στο Newmoney κύκλοι της αγοράς: «Και αυτό θα συμβεί  εάν συνδεθεί η υπόθεση της Ελευσίνας με την αποδοχή από την ελληνική κυβέρνηση της πρότασης του αμερικανικών συμφερόντων Ομίλου Lockheed για κατασκευή των τεσσάρων φρεγατών που θέλει  η ελληνική κυβέρνηση σε ελληνικά ναυπηγεία και δη σε αυτά της Ελευσίνας στο πλαίσιο ενός εκ των μεγαλυτέρων εξοπλιστικών προγραμμάτων που θα αγγίξει τα πέντε δισεκατομμύρια.»

«Η Lockheed εκτιμά ότι η Ελευσίνα μπορεί να κατασκευάσει τις φρεγάτες. Για να προχωρήσει το project με τα ναυπηγεία  θα πρέπει να συνδεθεί με το συμβόλαιο των  φρεγατών. Η Ελευσίνα  μπορεί να ξεκινήσει τη ναυπήγησή τους άμεσα σε αντίθεση με τον Σκαραμαγκά για τον οποίο τρέχουν δύο διαγωνισμού και η κατάσταση είναι περίπλοκη» δήλωσαν στο Newmoney στελέχη που παρακολουθούν από κοντά την υπόθεση ιδιωτικοποίησης και προσέθεσαν:

 «Αν δεν υπάρχει συμβόλαιο για να έχουν δουλειά τα ναυπηγεία,  τότε με τι θα ξεκινήσουν; Θα πρέπει η κυβέρνηση να δώσει ένα κίνητρο. Γιατί το πρόβλημα δεν είναι μόνο ότι άλλο οικονομικό  άνοιγμα είχαν πει ότι υπάρχει και άλλο βρέθηκε στην πορεία, αλλά είναι ότι τίθεται και θέμα αξιοπιστίας προς τους επενδυτές. Περιμένουν να δουν που θα δώσει το project με  τις φρεγάτες η ελληνική κυβέρνηση.» 

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newmoney την περασμένη  εβδομάδα εκπρόσωποι του Σωματείου Εργαζομένων των Ναυπηγείων Ελευσίνας μετά από δικό τους αίτημα, συναντήθηκαν τόσο με στελέχη της αμερικανικής πρεσβείας  όσο και με στελέχη της ελληνικής κυβέρνησης προκειμένου να ενημερωθούν  την πορεία της υπόθεσης.

 «Υπάρχει ανησυχία στους εργαζόμενους γιατί έχει «ψιλοπαγώσει» το θέμα. Στηρίζουν την ΟΝΕΧ γιατί ο Πάνος Ξενοκώστας τους έχει διαβεβαιώσει ότι θα αποπληρώσει όλα τα δεδουλευμένα όπως έκανε και στη Σύρο» επισημαίνουν γνώστες του θέματος.

Διαβάστε ακόμη:

Γέφυρα 2: Τα «ψιλά γράμματα» στις επιδοτήσεις των επιχειρηματικών δανείων

Ελλάκτωρ: H Greenhill απείλησε την Eurobank για την έκδοση του ομολογιακού – Εφοπλιστές: Ας βάλουν οι Ολλανδοί €50 εκατ.

Credit Suisse: «Καρατομήσεις» και ισχυρό πλήγμα από το «Archegos story»

Exit mobile version