Στην αρχή του έτους οι δείκτες της ναυλαγοράς ξηρού χύδην φορτίου σημείωσαν ελεύθερη πτώση. Ο BDI μειώθηκε κατά 17,49% την πρώτη ημέρα του 2023, την υψηλότερη ημερήσια πτώση που παρατηρήθηκε από την ίδρυσή του το 1985, και υποχώρησε κατά 25% σε σύγκριση με την τελευταία εβδομάδα του 2022.
Η πρώτη εβδομάδα του 2023 έκλεισε με τον δείκτη BCI να υποχωρεί σχεδόν 33% στις 1.512 μονάδες, τον δείκτη Panamax στις 1.299 μονάδες με πτώση 15,3% και τους δείκτες BSI και BHSI με πτώση 21% και 17% αντίστοιχα.
Η πτώση στον τομέα του χύδην ξηρού φορτίου την πρώτη εβδομάδα του έτους οδήγησε τους λιγότερο ευμετάβλητους δείκτες BSI και BHSI σε επίπεδα που δεν έχουν παρατηρηθεί από το 2020 και για να είμαστε πιο ακριβείς, ο δείκτης Supramax βρισκόταν σε παρόμοια επίπεδα τον Ιούλιο του 2020 (11 Ιουλίου) και ο δείκτης Handysize είχε δει το όριο των 552 μονάδων ξανά τον Αύγουστο του 2020 (22 Αυγούστου).
«Παρά το μούδιασμα της αγοράς κατά τη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς και την πτωτική έναρξη του 2023, οι πρώτες ειδήσεις του έτους μόνο θετικό αποτύπωμα μπορούν να έχουν στην αγορά ξηρών προϊόντων» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:
«Οι ινδικές αρχές ανακοίνωσαν ότι οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής που βασίζονται σε εισαγόμενο άνθρακα θα πρέπει να αποζημιώνονται πλήρως όταν διατάσσονται να παρέχουν ηλεκτρική ενέργεια, πράγμα που σημαίνει ότι η ινδική ζήτηση για εισαγόμενο άνθρακα θα αναθερμανθεί και πάλι. Από τον Μάιο του 2022, ινδικοί σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής, συνολικής ισχύος περίπου 17 γιγαβάτ, είχαν σταματήσει να λειτουργούν λόγω των υψηλών τιμών του εισαγόμενου άνθρακα. Η αντιστάθμιση της τιμής του εισαγόμενου άνθρακα θα οδηγήσει στη σταδιακή επαναλειτουργία αυτών των σταθμών ηλεκτροπαραγωγής και στην αύξηση της ζήτησης άνθρακα» και συνεχίζουν:
«Αλλά υπάρχουν και άλλα πράγματα σχετικά με τον άνθρακα. Υπάρχουν πολλές φήμες ότι οι κινεζικές αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο να άρουν πάνω από δύο χρόνια την ανεπίσημη απαγόρευση των εισαγωγών αυστραλιανού άνθρακα. Το ακριβές χρονοδιάγραμμα της άρσης της απαγόρευσης δεν είναι ακόμη σαφές, αλλά έμποροι και αναλυτές έχουν ανακοινώσει ότι τρεις κρατικοί σταθμοί παραγωγής ενέργειας και ένας παραγωγός χάλυβα έχουν λάβει ενδείξεις από τις κινεζικές αρχές να εισάγουν αυστραλιανό άνθρακα. Επιτρέποντας τις εισροές από την Αυστραλία, οι οποίες αποτελούν περίπου το 30%κινεζικοί των παγκόσμιων εξαγωγών άνθρακα, το μεγαλύτερο ακολουθούμενο από τον κορυφαίο προμηθευτή Ινδονησία, η Κίνα θα διασφαλίσει ότι θα έχει αρκετές επιλογές μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022 που εκτόξευσε τις παγκόσμιες τιμές του θερμικού άνθρακα σε υψηλά επίπεδα ρεκόρ και η Κίνα θα μπορούσε να ανακτήσει τη θέση της ως ο κορυφαίος καταναλωτής αυστραλιανού άνθρακα μακροπρόθεσμα».
Διαβάστε ακόμη
Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης είναι ένας γίγαντας στο σταυροδρόμι των ηπείρων