search icon

Ναυτιλία

Τι απαντά ο Π. Κουρουμπλής για τη Δημόσια Αρχή Λιμένων

Μετά τη δήλωση του υπεύθυνου του τομέα Ναυτιλίας ΝΔ κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη

Απαντώντας στον υπεύθυνο του τομέα Ναυτιλίας ΝΔ κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής επισήμανε τα εξής: «Προτού απαντήσω στη σημερινή δήλωση του κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη, είναι σκόπιμο να θυμίσω ότι την περίοδο 2012 – 2014 η Κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ:

Και σε αυτό το σημείο εύλογα αναρωτιέται κανείς: με το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή απομειωμένο, τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων χωρίς αρμοδιότητες και τη Γενική Γραμματεία Λιμένων στοχοποιημένη και απογυμνωμένη η ΝΔ αισθανόταν έτοιμη να απαντήσει στα θεσμικά ερωτήματα που δημιουργούσε η ιδιωτικοποίηση των οργανισμών λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης;

Η αλήθεια είναι ότι, σε αντίθεση με τη ρητή δέσμευση της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για αξιοποίηση των λιμένων υπό συνθήκες αξιοπρέπειας και εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος, η ΝΔ επιδιώκει όχι απλά την ιδιωτικοποίηση των λιμένων, αλλά και την πλήρη απορρύθμιση των λιμενικών υπηρεσιών, με μοναδικούς ωφελημένους μονοπώλια με ονοματεπώνυμο, τα οποία οι πολιτικές της εξυπηρέτησαν.

Απέναντι σε αυτή την κατάσταση, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με το ν. 4389/2016 διαμόρφωσε το τρίπτυχο ενός σύγχρονου συστήματος εποπτείας των λιμένων ως εξής: Tο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μέσω της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων παρέμεινε αρμόδιος φορέας για τη διαμόρφωση της εθνικής λιμενικής πολιτικής.

Η ΡΑΛ αναδείχθηκε σε ανεξάρτητη αρχή εποπτείας των εμπορικών μεθόδων και πρακτικών των παρόχων λιμενικών υπηρεσιών, με αναβάθμιση του εποπτικού της ρόλου, ώστε να δύναται να λαμβάνει ρυθμιστικά μέτρα, τα οποία ο ν. 4150/2013 είχε παραλείψει (!)

Τέλος, η ΔΑΛ αποτελεί δημόσιο φορέα με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια στον οποίο ανατέθηκε η άσκηση των διοικητικής φύσης εξουσιών/αρμοδιοτήτων, οι οποίες αφαιρούνται από τους Οργανισμούς Λιμένα δυνάμει των διατάξεων των Συμβάσεων Παραχώρησης, λόγω της ιδιωτικοποίησης, σε συνεργασία με τη ΡΑΛ και τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων και κάθε άλλο αρμόδιο φορέα.

Με την με αριθμό 1075/13/26.62017 τροπολογία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, διαμορφώθηκε ο Οργανισμός Λειτουργίας της Δημόσιας Αρχής Λιμένων (Δ.Α.Λ.), προκειμένου να καταστεί άμεσα δυνατή η πλήρης άσκηση των αρμοδιοτήτων της.

Προς αποκατάσταση της αλήθειας, επισημαίνουμε στον κ. Πλακιωτάκη τα εξής:

  1. η συγκεκριμένη τροπολογία υιοθετήθηκε κατά λέξει από το Συμβούλιο Διοίκησης της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, το οποίο στη συντριπτική του πλειοψηφία αποτελείται από υπηρεσιακούς παράγοντες και όχι από πολιτικά (πολύ δε περισσότερο κομματικά) στελέχη
  2. η θέση Γενικού Διευθυντή κρίθηκε αναγκαία, προκειμένου να συντονίσει τη λειτουργία δυο (2) Διευθύνσεων, έντεκα (11) τμημάτων και δυο (2) Περιφερειακών Γραφείων σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη και αποτέλεσε ομοίως ομόφωνη εισήγηση του Συμβουλίου Διοίκησης της Αρχής
  3. η υποπερ. (ββ) της περ. (β) της παρ. 2 του αντικαθιστώμενου άρθρου 130 απλά επαναλαμβάνει κατά λέξει την υφιστάμενη διατύπωση του α. 132 παρ. 1 περ. α υποπερ. ββ του ν. 4389/2016. Είναι θέμα απλής ανάγνωσης να κατανοήσει κανείς ότι πρόκειται για ρύθμιση, που αποσαφηνίζει και δεν συγχέει αρμοδιότητες
  4. το Τμήμα Ναυαγίων έχει αρμοδιότητα την παρακολούθηση της εφαρμογής του ν. 2881/2001 (Α’ 16) και καλείται να διαχειριστεί ένα δύσκολο πρόβλημα, για το οποίο οι Κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ αδιαφόρησαν για τριάντα (30) χρόνια
  5. η Δημόσια Αρχή Λιμένων, λόγω της οικονομικής της αυτοτέλειας, συντάσσει δικό της προϋπολογισμό και ήταν αναγκαίο να διαμορφωθούν οργανικές μονάδες με αντικείμενο την οικονομική διαχείριση, σύμφωνες με τις αρχές του δημόσιου λογιστικού

Κλείνοντας, οφείλω να επισημάνω στον κ. Πλακιωτάκη τι ΔΕΝ έχει η προαναφερόμενη τροπολογία για τη Δημόσια Αρχή Λιμένων:

Exit mobile version