H παρουσίαση σύγχρονων δεδομένων στον χώρο των επιστημών και των τεχνολογιών που σχετίζονται με τις μαρίνες και τις λοιπές λιμενικές τουριστικές εγκαταστάσεις για σκάφη αναψυχής και κρουαζιερόπλοια στην Ελλάδα και στην Κύπρο, η έρευνα και o σχεδιασμός, η προστασία, η μελέτη, η κατασκευή και η διαχείριση, καθώς επίσης και η προστασία του περιβάλλοντος ήταν το αντικείμενο του 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου «Τουριστικοί Λιμένες – Μαρίνες» που διοργάνωσε η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου στη Μυτιλήνη.
Στόχος ήταν η ενημέρωση, η ανταλλαγή απόψεων και η προώθηση της τεχνογνωσίας και των πρακτικών στον χώρο των λιμένων και των εγκαταστάσεων για τα σκάφη. Επίσης απευθυνόταν στους διαχειριστές μαρίνων και λιμένων, ερευνητές, μελετητές, κατασκευαστές, ΑΕΙ, δημόσιοι φορείς, ΟΤΑ, Οργανισμοί Λιμένων, λιμενικά ταμεία, περιβαλλοντικές οργανώσεις και υπηρεσίες που παρουσιάστηκαν από τους εκλεκτούς επιστήμονες και επαγγελματίες κατά την διάρκεια του Συνεδρίου.
Ο Θεόδωρος Κόντες επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας ο οποίος συμμετείχε στο συνέδριο επισημαίνει μιλώντας στο newmoney:
«Αν θέλαμε να κάνουμε μια περίληψη για τους τουριστικούς λιμένες στην Ελλάδα, θα συνοψίζαμε τα ακόλουθα:
Οι τουριστικοί λιμένες (μαρίνες) στην Ελλάδα εποπτεύονται από το Υπουργείο Τουρισμού μέχρι σήμερα, αν και έχει προχωρήσει το Νομοσχέδιο για να μεταφερθούν στο Υπουργείο Ναυτιλίας. Οι λιμένες αυτοί διακρίνονται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία σε Μαρίνες – τουριστικά καταφύγια – τουριστικά αγκυροβόλια και ξενοδοχειακούς λιμένες, που έχουν ήδη καταργηθεί.
Σήμερα σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Τουρισμού έχουν χωροθετηθεί 167 τουριστικοί λιμένες όλων των κατηγοριών και είναι προς χωροθέτηση άλλοι 11» και συνεχίζει:
«Έγινε επεξεργασία δεδομένων από την κυρία Μαρκάτου και τους συνεργάτες της όσον αφορά την κατανομή τους ανά κατηγορία και ανά περιφέρεια, από όπου είναι εμφανής η ανάγκη αναμόρφωσης του δικτύου με νέα έργα και νέες κατηγορίες τουριστικών λιμένων σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς, όπως διαμορφώνεται σήμερα.
Συμπερασματικά, το Συνέδριο είχε μεγάλη επιτυχία και οι προτάσεις για τους διάφορους λιμένες και μαρίνες θα αξιολογηθούν, ελπίζοντας ότι η Πολιτεία και τα ανάλογα Υπουργεία θα αξιοποιήσουν τις εν λόγω μελέτες και προτάσεις για βελτίωση των τουριστικών και θαλάσσιων υποδομών.
Ελπίζουμε ότι το τρίτο Συνέδριο θα ανακοινωθεί και θα λάβει χώρα το συντομότερο δυνατόν.
Ευχαριστούμε πολύ τον Περιφερειάρχη και Καθηγητή κύριον Κωνσταντίνο Μουτζούρη για την άψογη οργάνωση».
Το Συνέδριο αυτό είναι η συνέχεια του πρώτου Συνεδρίου το οποίο είχε διοργανωθεί το 2015 από τα Εργαστήρια Λιμενικών Έργων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με Διευθύνοντα τον Καθηγητή και σημερινό Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου κύριον Κωνσταντίνο Μουτζούρη.
Στην εν λόγω διοργάνωση του Συνεδρίου συνεργάστηκαν και συμμετείχαν το Επιμελητήριο Λέσβου, τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία Μυτιλήνης και Χίου, η Μαρίνα Μυτιλήνης ΑΕ, η Μαρίνα Χίου ΑΕ, η Σάμος Μαρίνα ΑΕ, οι Οργανισμοί Λιμένων Ελευσίνας και Θεσσαλονίκης και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής / ΠΜΣ Οργάνωση – Λειτουργία – Ανάπτυξη και Διοίκηση Λιμένων.
Την τελευταία ημέρα και μετά τις συνεδριάσεις της 26ης Αυγούστου, οργανώθηκε περιήγηση στους περισσότερους λιμένες και μαρίνες της νήσου, συμπεριλαμβανομένων:
- Του λιμένα της Μυτιλήνης,
- Της μαρίνας της Μυτιλήνης
- Του λιμενίσκου Πλωμαρίου
- Επίσκεψη στο Κάστρο του Μολύβου, στο χωριό Πέτρα και στον λιμενίσκο για μικρά σκάφημΝέος λιμένας Σίγρι και επίσκεψη στο Μουσείο απολιθωμένου δάσους και του αρχαιολογικού χώρου.
Στον κύριο λιμένα της Μυτιλήνης γίνονται έργα για την περίφραξη του λιμένα ως απαιτείται, και εφαρμογή κανονισμών ασφαλείας.
Η μαρίνα στην Μυτιλήνη φαίνεται να είναι αρκετά οργανωμένη με ορισμένες ελλείψεις στην διαχείμανση χώρου και ανέλκυσης σκαφών.
Στο Πλωμάρι παρατηρήθηκαν αρκετές κακοτεχνίες καθώς και αυθαίρετες κατασκευές στον λιμενίσκο.
Τέλος, το Σίγρι είναι ένας νέος λιμένας, ο οποίος προσφάτως αποπερατώθηκε με προβλήτες περίπου στα 130 μέτρα. Προσωρινά εξυπηρετεί ferry boats από Βόρειο Ελλάδα προς Σίγρι, Μεστά Χίου και καταλήγει στο Λαύριο ή στον Πειραιά. Ελλείψεις υπάρχουν βέβαια μια που η χερσαία έκταση (αρκετά μεγάλη) δεν διαθέτει ούτε Terminal, ούτε χώρο για τους επιβάτες και γραφεία για τις Αρχές.
«Ίσως να είναι μια καλή επιλογή και για την Κρουαζιέρα εφόσον πλησίον υπάρχει το τόσο αξιόλογο Μουσείο, αλλά και ο αρχαιολογικός χώρος, αλλά λόγω ελλείψεως υποδομών (terminals και ασφάλεια), καθώς και για τον λόγο ότι δεν είναι ο λιμένας πύλη εισόδου, δεν μπορεί να προταθεί για τουριστικός λιμένας» επισημαίνει ο Θεόδωρος Κόντες.
Διαβάστε ακόμη
«Φωτιά» το πετρέλαιο: Γιατί οι τιμές του αργού αυξάνονται αλματωδώς (γραφήματα)
Στέλιος Χατζηιωάννου: «Πάει καλά η ελληνική οικονομία – Είμαι αισιόδοξος»
Η ΔΕΘ, οι αστυνομικοί των VIP, οι… σφαγμένοι, η βουτιά της αγοράς και το βραχυκύκλωμα του καζίνο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ