Για τον θαλάσσιο τουρισμό, την κρουαζιέρα και το yachting μίλησε ο τέως πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες μιλώντας στο Malta Maritime Summit.
Τα έσοδα στην Ελλάδα από την κρουαζιέρα έφθασαν τα 322 εκατομμύρια ευρώ έναντι 560 εκατ. το 2019 55 εκατ το 2020 και 220 εκατ. το 2021. Ήτοι μειωμένα κατά 42,5% έναντι του 2019 αλλά αυξημένα κατά 46,3% σε σχέση με το 2021.
Τα συνολικά παγκόσμια έσοδα ανέρχονται στα 20,1 δισεκατομμύρια το 2022 κατά προσέγγιση έναντι 121,30 το 2021, 4,6 δισ. το 2020 και 45,8 δισ. το 2019.
Παρουσίασε όλα τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν τους τομείς της Κρουαζιέρας και του Yachting, καθώς επίσης τις προβλέψεις και τους κανονισμούς που επίκεινται.
Για το yachting τόνισε ότι «με τον νέο νόμο που ψηφίστηκε στην Ελλάδα για τον περιορισμό του καμποτάζ, η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση για ελληνικούς προορισμούς με ποσοστό 24%, ακολουθώντας η Γαλλία με 19% και η Ιταλία με 17% στην Μεσόγειο».
Η παρουσίασή του άρχισε με τον τομέα της Κρουαζιέρας σε διεθνές επίπεδο παρουσιάζοντας τα ποσοστά ανά προορισμό από το έτος 2019 που ήταν η καλύτερη χρονιά του κλάδου, συμπεριέλαβε το καταστροφικό έτος 2020, ακολούθως την επανεκκίνηση του έτους 2021 και τα με κατά προσέγγιση στοιχεία για το έτος 2022 που διανύουμε.
Συνεχίζοντας αναφερθήκαμε στις νέες κατασκευές που αναμένονται από το έτος 2022 έως το 2027:
2022 Σύνολο πλοίων 24 Χωρητικότητα 32000 άτομα
2023 « « 21 « 28000 «
2024 « « 16 « 24000 «
2025 « « 14 « 20000 «
2026-2027 « 17 « 24000 «
Επίσης, συνολικά αθροιστικά στοιχεία της Κρουαζιέρας, 30 εκατομμύρια επιβάτες παγκοσμίως το έτος 2019.
Μέσος όρος ετήσιας αύξησης 6% από το έτος 1990 έως το 2019
Σύνολον : 448 πλοία με 735000 κρεβάτια
Σύνολον : 92 πλοία υπό κατασκευή
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η διαφοροποίηση των στοιχείων σε αριθμό επιβατών αλλά και των οικονομικών στοιχείων λόγω της εποχής κορωνοϊού και της επανεκκίνησης.
Ακολούθως παρουσιάστηκαν τα στοιχεία για τους ελληνικούς προορισμούς καθώς και τα κατά προσέγγιση έσοδα ανά προορισμό. Επίσης αναφέρθηκαν οι κύριοι ελληνικοί προορισμοί συμπεριλαμβανόμενοι οι προορισμοί homeporting και τράνζιτ.
Επιπροσθέτως, αναφέρθηκε η επέκταση της θαλάσσιας τουριστικής περιόδου κάθε έτος κυρίως στους μεγάλους λιμένες που εξυπηρετούν τα mega ships, ελπίζοντας ότι σε λίγα χρόνια η Ελλάδα θα γίνει χώρα full year operation.
Ακολούθως, έγινε αναφορά στο cold ironing, (δηλαδή στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από προβλήτα στον λιμένα) και επισημάνθηκαν τα οφέλη του περιβάλλοντος στους εν λόγω προορισμούς. Το 2022, υπάρχουν συνολικά παγκοσμίως 38 λιμάνια με τη συγκεκριμένη εγκατάσταση και αναμένεται να αυξηθούν στα 49 μέχρι το έτος 2025 και 72 μέχρι το έτος 2035, ενώ στην Ευρώπη υπάρχουν 11 λιμάνια το έτος 2022 και αναμένεται να αυξηθούν στα 25 μέχρι το 2025 και στα 58 μέχρι το 2035.
Συνολικά 88 πλοία έχουν την εν λόγω υποδομή και μέχρι το 2025 αναμένεται ο αριθμός τους να φθάσει τα 167 και θα προστεθούν επιπλέον 91 με τις νέες κατασκευές.
Τέλος, αναφέρθηκε το σχέδιο του decarbonization παραθέτοντας τους διάφορους τρόπους με διαφορετικά καύσιμα, καταλήγοντας στα ακόλουθα στοιχεία:
– Περιορισμένο carbon: στο LNG / LPG και μεθανόλη και αιθανόλη.
– Ουδέτερο carbon: με τα bio-fuels / biomethanole και synthetic methane/SNG.
– Μηδενικό carbon : με υδρογόνο και αμμωνία
Δίνοντας την διαβεβαίωση η πλειονότητα της ναυτιλιακής κοινότητας και οι εκπρόσωποι της Κρουαζιέρας ότι το zero carbon είναι εφικτό για το 2050. Βέβαια υπάρχουν πολλοί ακόμα που αμφιβάλλουν για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Τέλος, παρουσιάστηκαν ορισμένα στοιχεία για το yachting ως ακολούθως:
– Σύνολο yachts : 8850
– Yachts μεγαλύτερα των 35 μέτρων: Ελλάδα 490, Ισπανία 460, Γαλλία 480, Ιταλία 620 και Κροατία 200
– Ετήσια αύξηση (2017-2021): 7%
– Ρεκόρ πωλήσεων το 2021: 1220 σκάφη, με αναμενόμενες πωλήσεις το 2022 τα 1460 σκάφη.
Με τον νέο νόμο που ψηφίστηκε στην Ελλάδα για τον περιορισμό του καμποτάζ, η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση για ελληνικούς προορισμούς με ποσοστό 24%, ακολουθώντας η Γαλλία με 19% και η Ιταλία με 17% στην Μεσόγειο.
Διαβάστε ακόμα
Μυτιληναίος: 4 έως 5 φορές υψηλότεροι οι λογαριασμοί ρεύματος χωρίς τις επιδοτήσεις