Το πρωινό της Πέμπτης 18 Ιουλίου στο Πέραμα γράφτηκε ένα ακόμη κεφάλαιο στο έργο της αναγέννησης της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Πραγματοποιήθηκε η καθέλκυση του νεότευκτου πλοίου «Sikania II Hybrid» στα ναυπηγεία Αφοί Κανέλλου στο Πέραμα. Είναι το τρίτο κατά σειρά πλοίο της ιταλικών συμφερόντων BlueFerries Srl, που σχεδιάστηκε και ναυπηγήθηκε στην Ελλάδα από ελληνικά χέρια, υπό την παρακολούθηση του ιταλικού νηογνώμονα RINA. Η πλοιοκτήτρια είναι μέλος της Mercitalia Logistics, του κλάδου μεταφορών των ιταλικών σιδηροδρόμων Gruppo Ferrovie Dello Stato Italliane.

Το αμέσως προηγούμενο με το όνομα «Sikania» είχε παραδοθεί τον Ιούλιο του 2021 στην πλοιοκτήτρια. Τα πλοία αυτά είναι αδελφά όσον αφορά τη βασική κατασκευή τους και τη μεταφορική τους ικανότητα, καθώς πρόκειται για επιβατηγά-οχηματαγωγά μήκους 105 μέτρων με μεταφορική ικανότητα 22 φορτηγών οχημάτων και 400 ατόμων.

Το «Sikania II Hybrid» διαθέτει πρωτότυπο υβριδικό σύστημα πρόωσης αγκαλιάζοντας την απαίτηση των διεθνών και ευρωπαϊκών κανονισμών για πλοία πιο πράσινα, πιο φιλικά στο περιβάλλον, με μειωμένες εκπομπές ρύπων. To «business stories» συνάντησε την κυρία Θεανώ Περδικάρη, ναυπηγό μηχανολόγο μηχανικό και διευθύνουσα σύμβουλο της εταιρείας CTE Perdikaris Engineering P.C., που είχε αναλάβει την πλήρη μελέτη και σχεδίαση του πλοίου, την αρχιτεκτονική των εσωτερικών του χώρων καθώς και την όλη διαχείριση του έργου, η οποία μας είπε λίγα λόγια για τις ιδιαιτερότητες αυτού του έργου.

«Είμαστε υπερήφανοι»

«Κάθε νέο πλοίο που σχεδιάζουμε και το παρακολουθούμε καθώς παίρνει σάρκα και οστά το νιώθουμε σαν παιδί μας. Η πρώτη φορά που θα πλεύσει στα νερά είναι για εμάς σαν να γεννάται εκείνη τη στιγμή, οπότε η συγκίνηση είναι πολύ μεγάλη. Είναι η τρίτη φορά που η συγκεκριμένη εταιρεία μάς εμπιστεύεται για ένα τόσο μεγάλο έργο και είμαστε πολύ περήφανοι γι’ αυτό κάθε φορά. Αυτή τη φορά όμως είμαστε ακόμη πιο περήφανοι γιατί το έργο αυτό αποτέλεσε μια νέα πρόκληση για εμάς, καθώς σε αυτό το πλοίο έχουν εφαρμοστεί για πρώτη φορά νέες τεχνολογίες πρόωσης και διαχείρισης ενέργειας με μειωμένους ρύπους για βιώσιμες μεταφορές με σεβασμό στο περιβάλλον και τους επιβάτες», σχολίασε. Σε ό,τι αφορά την πλοιοκτήτρια εταιρεία τόνισε:

«Η πλοιοκτήτρια εταιρεία, καθώς έχει άμεση σχέση με τα τρένα τα οποία είναι απο τα πιο φιλικά μέσα μεταφοράς αγαθών, θέλησε να περάσει τη φιλοσοφία αυτή και στα πλοία της. Επομένως, αν και το πλοίο αυτό μοιάζει αδελφό στην όψη με το προηγούμενο, επί της ουσίας διαφέρει πάρα πολύ τόσο στον σχεδιασμό του όσο και σε όλο το σύστημα πρόωσής του».

Οπως εξήγησε στη συνέχεια, το «Sikania II Hybrid» είναι το πρώτο επιβατηγό-οχηματαγωγό τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ιταλία που διαθέτει υβριδικό σύστημα πρόωσης. Η πρόωσή του πραγματοποιείται μέσω αζιμουθιακών προωστήρων (κοινώς ελικοπηδάλια) συνδεδεμένων τόσο με μηχανές ντίζελ όσο και με ηλεκτρικούς κινητήρες συνδεδεμένους με τη σειρά τους με συστοιχία συσσωρευτών, ήτοι μπαταρίες συνολικής ενέργειας μιας μεγαβατώρας.

100% ηλεκτρικά

Μέσα από ένα προηγμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας, το πλοίο μπορεί να κινείται υβριδικά, δηλαδή με συνδυασμό ντιζελομηχανών και ηλεκτρικών κινητήρων που τροφοδοτούνται από τις μπαταρίες, ενώ είναι ρυθμισμένο για μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την προσέγγιση και παραμονή του στο λιμάνι, το λεγόμενο «zero emissions at port», οπότε και κινείται 100% ηλεκτρικά, μέσω των μπαταριών. Κατά τα λοιπά, είναι ανεξάρτητο ενεργειακά καθώς η φόρτιση των μπαταριών γίνεται εν πλω μέσω των ηλεκτρικών κινητήρων που έχουν τη δυνατότητα να ενεργούν και ως αξονικές γεννήτριες κατά την κίνηση των αζιμουθιακών προωστήρων.
Είναι επιπλέον εξοπλισμένο με συσσωρευτές ηλιακής ενέργειας (solar panels) συνολικής ισχύος 25 κιλοβάτ, η οποία είναι επαρκής ισχύς για όλα τα φορτία των χώρων ενδιαίτησης επιβατών.

Πρωτοτυπία

«Ολα τα ανωτέρω έχουν ως αποτέλεσμα το πλοίο να έχει μειωμένες εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα, ενώ θα έχει και μειωμένες εκπομπές οξειδίων του αζώτου καθώς έχουν εγκατασταθεί μηχανές ντίζελ νέας γενιάς (ΙΜΟ Τier ΙΙΙ) με ειδικό σύστημα επεξεργασίας των καυσαερίων μέσω καταλύτη και χρήσης ουρίας», ανέφερε η Ελληνίδα ναυπηγός και συνέχισε:

«Το εγχείρημα αυτό ήταν κάτι το πρωτοποριακό και πρωτόγνωρο όχι μόνο για τα ελληνικά αλλά και για τα διεθνή δεδομένα και υπήρξε μια συλλογική προσπάθεια εταιρειών και ανθρώπων που εργάστηκαν σκληρά και οφείλω σε όλους ένα μεγάλο ευχαριστώ, τόσο σε όλους τους συναδέλφους μου και συνεργάτες που με πάθος και προσήλωση συνέβαλαν στην επιτυχία αυτού του έργου όσο και σε όλο το εργατικό προσωπικό που δημιούργησε λίγο-λίγο με τα ίδια του τα χέρια το ναυπήγημα αυτό.

Το πλοίο αυτό θα πλέει σύντομα στα νερά της Σικελίας, όμως εύχομαι το ελληνικό αυτό επίτευγμα να αποτελέσει το έναυσμα για το πέρασμα και της ελληνικής ακτοπλοΐας σε πιο φιλικές στο περιβάλλον και οικονομικά βιώσιμες λύσεις και θα είναι μεγάλη μας χαρά και τιμή ως εταιρεία να συμβάλουμε ενεργά προς αυτή την κατεύθυνση και στα ελληνικά δρώμενα».

Το κόστος ναυπήγησης ανήλθε σε 26 εκατ. ευρώ, ενώ επειδή είναι χαρακτηρισμένο «πράσινο» επιδοτήθηκε από το ιταλικό κράτος με 7 εκατ. ευρώ. Για τον σχεδιασμό των εσωτερικών χώρων υπεύθυνη ήταν κυρία Eλένη Περδικάρη, ενώ το έργο υλοποιήθηκε από τη CELT Navtecnica Maritime Services.

λεζαντα: «Κάθε νέο πλοίο που σχεδιάζουμε και το παρακολουθούμε καθώς παίρνει σάρκα και οστά το νιώθουμε σαν παιδί μας», δηλώνει η κυρία Θεανώ Περδικάρη, ναυπηγός μηχανολόγος μηχανικός και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας CTE Perdikaris Engineering P.C.

Διαβάστε ακόμη

Το «πακέτο» της ΔΕΘ φέρνει κίνητρα για οικονομική στήριξη της οικογένειας

ΕΣΕΚ: Κρίσιμη η εξαετία 2025 – 2030 για την ενεργειακή μετάβαση – Οι προβλέψεις για τιμές σε ρεύμα και ρύπους

Ερχεται από τον Σεπτέμβριο το ψηφιακό πελατολόγιο – Τι αλλάζει

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ