Σε ρότα συνεχούς ανάπτυξης και κερδοφορίας βρίσκεται η εισηγμένη στην κεφαλαιαγορά του NYSE, Tsakos Energy Navigation. Τα στοιχεία για το 9μηνο του 2024 είναι εντυπωσιακά.
1) Καθαρά κέρδη 157 εκατ. δολάρια ή 4,62 δολάρια ανά μετοχή για το εννεάμηνο του 2024,
2) 50% υψηλότερη διανομή μερίσματος από το 2023 σε $1,50. Η παλαιότερη εισηγμένη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία η οποία επί 31 συναπτά έτη μοιράζει μερίσματα με το συνολικό ποσό έως τώρα να ανέρχεται στα 870 εκατομμύρια δολάρια.
3) 30 νέες ναυλώσεις πλοίων σε σημαντικά υψηλότερες τιμές,
4) $1,8 δισ. σε συμβολαιοποιημένα έσοδα του στόλου με προθεσμιακές συμβάσεις,
5) Δυναμική ανάπτυξη και ανανέωση. Πούλησε 13 παλιά πλοία και αγόρασε 21 πλοία εντός του 2024
6) Αποτελεσματική διαχείριση των πλοίων – 10% μείωση των λειτουργικών εξόδων των πλοίων
«Με ένα στόλο 74 πλοίων, 11 εκ των οποίων υποβλήθηκαν σε προγραμματισμένους δεξαμενισμούς φέτος, μέχρι στιγμής, ο στόλος σημείωσε καλές επιδόσεις, θέτοντας υψηλά πρότυπα λειτουργικής αριστείας, ανάπτυξης του στόλου και ανταμοιβής των μετόχων. Το συνολικό μέρισμα ύψους 1,50 δολαρίων ανά κοινή μετοχή για το 2024 αποτελεί απόδειξη αυτού», σχολίασε ο Γιώργος Σαρόγλου, Πρόεδρος της TEN και προσέθεσε: «Με υγιή ταμειακά υπόλοιπα και δεσμευμένη ανάπτυξη, παραμένουμε βέβαιοι ότι η TEN θα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ανάπτυξης και των επενδυτών αξίας στο μέλλον».
Στην ανάλυση της αγοράς από την ΤΕΝ επισημαίνονται τα εξής:
Σε ένα περιβάλλον όπου η προσφορά νέων πλοίων βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων 30 ετών, οι προοπτικές της αγοράς δεξαμενόπλοιων φαίνονται ελπιδοφόρες για το εγγύς μέλλον. Αυτό, σε ένα πλαίσιο αυξανόμενης παγκόσμιας ενεργειακής ζήτησης, επιτρέπει στις εταιρείες με σύγχρονους διαφοροποιημένους στόλους και ευέλικτες δομές απασχόλησης να επωφεληθούν από την αυξανόμενη όρεξη των μεγάλων ενεργειακών εταιρειών για μακροπρόθεσμα συμβόλαια σε υγιείς και προσοδοφόρες τιμές. Η απουσία σαφούς κατεύθυνσης σχετικά με τη μελλοντική περιβαλλοντική πρόωση των κινητήρων, σε συνδυασμό με τα μεγαλύτερα τονοχιλιόμετρα, λόγω των γεωπολιτικών γεγονότων, ενισχύουν το θετικό περιβάλλον.
Το δοκιμασμένο μοντέλο βιομηχανικής ναυτιλίας μας τοποθετεί την Εταιρεία στην πρώτη γραμμή αυτών των απαιτήσεων. Με ισχυρό ισολογισμό και άφθονη ρευστότητα, η TEN προσφέρει φιλικά προς το περιβάλλον πλοία για τις μακροπρόθεσμες απαιτήσεις των πελατών της. Η αυξημένη παρουσία στον τομέα των δεξαμενόπλοιων υψηλής ποιότητας με διπλό καύσιμο LNG αποτελεί απόδειξη αυτού του γεγονότος.
Με 21 νέα πλοία, εκ των οποίων τρία δεξαμενόπλοια DP2 shuttle υπό ναυπήγηση με μακροχρόνια συμβόλαια για σημαντικούς χρήστες ενέργειας, η μακρόχρονη παρουσία της TEN σε αυτόν τον τομέα με υψηλά εμπόδια εισόδου, ενισχύεται περαιτέρω. Η διοίκηση συνεχίζει να διερευνά ενεργά στρατηγικές ευκαιρίες, σε όλους τους τομείς στους οποίους δραστηριοποιείται.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω και σύμφωνα με τη δέσμευσή μας να διατηρούμε πάντα έναν σύγχρονο στόλο, η TEN θα διερευνήσει επίσης ευκαιρίες εκποίησης των πλοίων παλαιότερης γενιάς και με αυτόν τον τρόπο θα αξιοποιήσει την πλήρη αξία των περιουσιακών στοιχείων που παρέχει το σημερινό περιβάλλον της αγοράς.
Οι στρατηγικές απασχόλησης των πλοίων θα εξακολουθήσουν να είναι ευέλικτες και ευπροσάρμοστες για να διασφαλιστεί η ικανότητα του στόλου να παράγει μετρητά, διατηρώντας παράλληλα την ορατότητα των κερδών στο μέλλον.
Διαβάστε ακόμη
ΗΠΑ: Η επιλογή του Μπέσεντ για ΥΠΟΙΚ δίνει «ανάσα» στις παγκόσμιες αγορές (γράφημα)
Ψάχνετε για δουλειά; Τι να αποφύγετε σε μια συνέντευξη – Οι 3+1 λεπτομέρειες που μετράνε
Real Consulting: Πότε αναμένεται να γίνει η μετάταξη – Τα σχέδια και οι εξαγορές στο εξωτερικό
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα