Η 12η συνεδρία της Υποεπιτροπής για την Πρόληψη και Αντίδραση στη Ρύπανση -Pollution Prevention and Response (PPR) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από τις 27 έως τις 31 Ιανουαρίου 2025, όπου συζητήθηκαν σημαντικά θέματα σχετικά με την πρόληψη της ρύπανσης των θαλασσών.
Η Υποεπιτροπή PPR είναι υπεύθυνη για όλα τα θέματα που σχετίζονται με την πρόληψη και αντίδραση στη ρύπανση, τα οποία εμπίπτουν στη δικαιοδοσία του IMO. Αυτά περιλαμβάνουν τις διατάξεις της Σύμβασης MARPOL, τη διαχείριση των επιβλαβών θαλάσσιων οργανισμών στο νερό εκτόξευσης πλοίων και τα ιζήματα, την προστασία από βιοακαθίσεις, τα συστήματα προστασίας από βιοακαθίσεις, την προετοιμασία και αντίδραση σε περιπτώσεις ρύπανσης από πετρέλαιο και επικίνδυνες ουσίες, καθώς και την ασφαλή και περιβαλλοντικά υπεύθυνη ανακύκλωση πλοίων
Ο όρος «βιοακαθίσεις» αναφέρεται στην ανάπτυξη οργανισμών, όπως άλγη, βακτήρια, μύκητες και άλλα μικροοργανισμούς, στην επιφάνεια ενός πλοίου ή άλλης κατασκευής που βρίσκεται σε επαφή με το νερό. Αυτοί οι οργανισμοί προσκολλώνται στην επιφάνεια του σκάφους και σχηματίζουν μια “επικάλυψη” που ονομάζεται «βιοακαθίση».
Η βιοακαθίση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα για τη ναυτιλία, καθώς αυξάνει την αντίσταση του σκάφους στο νερό, αυξάνοντας τη κατανάλωση καυσίμου. Επιπλέον, αποτελεί κίνδυνο για το θαλάσσιο οικοσύστημα, καθώς μπορεί να μεταφέρει μη αυτόχθονες (ξένες) θαλάσσιες ζωές σε νέες περιοχές, γεγονός που οδηγεί σε οικολογικές ανισορροπίες.
Η πρόληψη και διαχείριση της βιοακαθίσεως είναι κρίσιμη για την προστασία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων.
Ο Lloyd’s Register (LR) δημοσίευσε έκθεση με τα κύρια θέματα που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της συνεδρίας της Υποεπιτροπής. Σύμφωνα με τον LR, τα βασικά αποτελέσματα της συνεδρίας PPR 12 περιλαμβάνουν τα εξής:
1. Η Υποεπιτροπή συμφώνησε με το MEPC.2/Circ.30 για την Προσωρινή Κατηγοριοποίηση των Υγρών Ουσιών σύμφωνα με το Παράρτημα II της Σύμβασης MARPOL και τον Κώδικα IBC, όπως προετοιμάστηκε από την Ομάδα Τεχνικής Υποστήριξης ESPH και εκδόθηκε τον Δεκέμβριο του 2024.
2. Συμφωνία για τις Προσωρινές Οδηγίες σχετικά με τη μεταφορά μιγμάτων βιοκαυσίμων και φορτίων MARPOL Παράρτημα I από παραδοσιακά πλοία μεταφοράς καυσίμων, οι οποίες αναμένονται να εγκριθούν από το MEPC 83 τον Απρίλιο του 2025.
3. Ανάπτυξη και ολοκλήρωση του σχεδίου Οδηγιών για τον καθαρισμό των βιοακαθίσεων των πλοίων εντός του νερού, το οποίο θα σταλεί στο MEPC 83 για αναμενόμενη υιοθέτηση.
4. Έγκριση του προσχεδίου για τις Κατευθυντήριες Γραμμές του 2025 για τα Συστήματα Επιλεκτικής Καταλυτικής Μείωσης (SCR), οι οποίες αναμένονται να υιοθετηθούν από το MEPC 83 τον Απρίλιο του 2025.
5. Ανάπτυξη και ολοκλήρωση του προσχεδίου για το Σχέδιο Δράσης 2025 για την καταπολέμηση των θαλάσσιων πλαστικών απορριμμάτων από τα πλοία και αναθεώρηση της κατηγοριοποίησης και προτεραιοποίησης των δράσεων, επικαιροποιώντας το παράρτημα 1 της Στρατηγικής MEPC.341(77) για την καταπολέμηση των θαλάσσιων πλαστικών απορριμμάτων. Το προσχέδιο του Σχεδίου Δράσης 2025 και το αναθεωρημένο παράρτημα 1 της Στρατηγικής θα σταλούν στο MEPC 83 για έγκριση και υιοθέτηση.
6. Έγκριση του προσχεδίου τροποποιήσεων στο Παράρτημα 6 του MEPC.379(80) των Κατευθυντήριων Γραμμών του 2023 για την ανάπτυξη του Καταλόγου Επικίνδυνων Υλικών, αντανακλώντας διαφορετικά όρια κυβουτρίνης για υγρά χρώματα και δείγματα σκαφών.
Η συνεδρία αυτή αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα προς τη βελτίωση των διεθνών προτύπων για την προστασία των θαλασσών και την εξασφάλιση της αειφόρου ναυτιλιακής δραστηριότητας.
Διαβάστε ακόμη
HΠΑ: «Κόβει» τη δημόσια χρηματοδότηση στο πεδίο της ιατρικής έρευνας
Η ακτινογραφία ζήτησης και προσφοράς στην αγορά ακινήτων – Τι συμβαίνει με τις τιμές
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα