search icon

Ναυτιλία

Τα σενάρια για τις κινήσεις του Γκριμάλντι σε Κρήτη και Αδριατική

Πού στοχεύει με τη νέα γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Μπρίντιζι και τη δρομολόγηση ενός τετάρτου πλοίου Ro-Ro, από τον Ιανουάριο, στη γραμμή Πάτρα-Μπάρι-Βενετία

Εντείνει τον ανταγωνισμό στην ακτοπλοΐα ο Εμάνουελ Γκριμάλντι. Η τελευταία του κίνηση προκάλεσε προβληματισμό στα ακτοπλοϊκά think tank.

Στις 7 Δεκεμβρίου στο πλοίο Cruise Bonaria που ήταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Μπρίντιζι, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση με οικοδεσπότη τον γιό του Εμάνουελ και διάδοχό του, Γκουίντο Corporate Short Sea Shipping Commercial Director Grimaldi Group & President of ALIS. Θέμα της εκδήλωσης ήταν «Η Απουλία πρωταγωνίστρια των θαλάσσιων αυτοκινητοδρόμων στην Ιταλία και την Ευρώπη».

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης έγινε η ανακοίνωση της λειτουργίας της νέας γραμμής Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπρίντιζι και αντίστροφα, από το πλοίο Ro-Pax Europa Palace όπου μαζί με το Ro-Pax Ηγουμενίτσα, θα αυξήσουν περαιτέρω τις καθημερινές αναχωρήσεις στη γραμμή του Μπρίντιζι, από 14 σε 22 εβδομαδιαίως.

Σε ανάλογη εκδήλωση, την προηγούμενη ημέρα στο λιμάνι του Μπάρι, ανακοινώθηκε η εισαγωγή ενός τετάρτου πλοίου Ro-Ro, από τον ερχόμενο Ιανουάριο, στη γραμμή Πάτρα-Μπάρι-Βενετία και αντίστροφα, το οποίο θα συμβάλει στην καθημερινή εξυπηρέτηση της εν λόγω γραμμής.

Τα σενάρια-σκέψεις για το πού αποβλέπει ο ιταλικός Όμιλος δίνουν και παίρνουν στην αγορά:

«Η διαρκής εξάπλωση του Γκριμάλντι Grimaldi στην Αδριατική με την ενίσχυση της γραμμής Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Μπρίντιζι με τεράστια πλοία από πλευράς χωρητικότητας φορτηγών στα γκαράζ για ζήτηση που δεν υπάρχει σε αυτό τον βαθμό, μας οδηγεί στην σκέψη ότι βρισκόμαστε στην τελική φάση του μπρα-ντε-φέρ μεταξύ Attica Group & Grimaldi» και εξηγούν:

«Ο Ιταλός θα πιέζει για να φύγει η Attica από την Αδριατική και θα αφήνει να εννοηθεί ότι αυτός θα είναι λιγότερο επιθετικός στο εσωτερικό της ελληνικής ακτοπλοΐας. Αν θέλετε την πολύ επιθετική πρόβλεψη, ίσως προτείνει να φύγει από τα Χανιά και να αφήσει ΑΝΕΚ μόνη της.»

«Εκτιμάμε ότι δεν θα φύγει από το Ηράκλειο όσο είναι ανοιχτή η διαδικασία ιδιωτικοποίησης ΟΛΗ. Αν όμως δεν πάρει τον ΟΛΗ, που δεν τον χρειάζεται ούτως ή άλλως, θα αφήσει και την γραμμή Ηράκλειου. Και τότε συγκεντρώνεται στην Αδριατική από την οποία είτε θα έχει απομακρύνει ή περιορίσει σε δευτερεύοντα ρόλο Attica-AΝΕΚ».

Επενδύσεις

Πριν από δύο σχεδόν μήνες ο Όμιλος παρέλαβε το 12ο υβριδικό πλοίο ro-ro της κλάσης Grimaldi Green 5th Generation (GG5G) από το κινεζικό ναυπηγείο Jinling στη Ναντζίνγκ.

Το όνομά του είναι Eco Italia. Και τα 12 πλοία δραστηριοποιούνται στη Μεσόγειο και τη Βόρεια Ευρώπη. Είναι από τις μεγαλύτερες και πιο φιλικές προς το περιβάλλον μονάδες ro-ro στον κόσμο για τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων.

Έχουν μήκος 238 μέτρα, πλάτος 34 μέτρα, ολική χωρητικότητα 67.311 τόνους και υπηρεσιακή ταχύτητα 20,8 κόμβων.

Η χωρητικότητα φόρτωσης των επτά καταστρωμάτων του – δύο από τα οποία είναι ανυψούμενα – είναι διπλάσια από την προηγούμενη κατηγορία πλοίων ro-ro μικρών αποστάσεων που χρησιμοποίησε ο όμιλος Grimaldi. Στην πραγματικότητα, το κάθε πλοίο μπορεί να μεταφέρει περίπου 7.800 γραμμικά μέτρα φορτίου, που ισοδυναμούν με περίπου 500 ρυμουλκούμενα και 180 αυτοκίνητα.

Ωστόσο, η αύξηση της χωρητικότητας δεν επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμου, χάρη στην υιοθέτηση πολυάριθμων εξαιρετικά καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων που βελτιστοποιούν τις λειτουργικές και περιβαλλοντικές επιδόσεις του πλοίου.

Με την ίδια ταχύτητα, καταναλώνουν την ίδια ποσότητα καυσίμου σε σύγκριση με τα πλοία ro-ro προηγούμενης γενιάς και, ως εκ τούτου, είναι σε θέση να μειώσει στο μισό τις εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενη μονάδα.

Ναυπηγήσεις

Στο μεταξύ, ο όμιλος Γκριμάλντι συνεχίζει να επενδύει για την ενίσχυση και αναβάθμιση του ιδιόκτητου στόλου του. Έχει υπογράψει παραγγελία για την ναυπήγηση πέντε νέων PCTC (Pure Car Truck Carriers) με το ναυπηγείο China Merchants Heavy Industries Jiangsu θυγατρική της China Merchant Industry Holdings. Η συμφωνία προβλέπει δικαίωμα προαίρεσης-option για επιπλέον πέντε πλοία, με συνολική επένδυση περίπου 1 δισ. ευρώ.

Με χωρητικότητα φόρτωσης άνω των 9.000 CEU, τα νέα πλοία έχουν σχεδιαστεί για τη μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Έλαβαν επίσης την ένδειξη Ammonia Ready class από τον ιταλικό νηογνώμονα Rina, ο οποίος πιστοποιεί ότι τα πλοία έχουν σχεδιαστεί και θα ναυπηγηθούν για να μετατραπούν σε μεταγενέστερη ημερομηνία για να χρησιμοποιούν αμμωνία ως ναυτιλιακό καύσιμο.

Επιπλέον, τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με μπαταρίες λιθίου mega, καθώς και με ηλιακούς συλλέκτες και ηλεκτρική σύνδεση με την ξηρά, γεγονός που θα τους επιτρέψει να επιτύχουν το Zero Emission in Port . Οι άλλες κύριες τεχνικές καινοτομίες αυτών των πλοίων είναι το σύστημα Air Lubrication, μια καινοτόμος πρόωση και ο βελτιστοποιημένος σχεδιασμός της γάστρας, που στοχεύουν στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα.

Τα πέντε πλοία αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ 2025 και τέλους 2026 και ο στόλος του Ομίλου θα γίνει ακόμη νεότερος και αποδοτικότερος. Τα πρόσθετα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων θα ικανοποιήσουν τις νέες απαιτήσεις της αγοράς και σχεδιάζεται να δρομολογηθούν σε ταξίδια μεταξύ Ευρώπης, Βόρειας Αφρικής και Εγγύς και Άπω Ανατολής.

Διαβάστε ακόμη:

Πρωτοχρονιά: 25 εναλλακτικοί προορισμοί με κόστος έως 300€ για τρεις διανυκτερεύσεις

«Βιοχαρτική ΑΒΕΕ»: Το τέλος της διαδρομής με το σφυρί για τη μονάδα στον Ασπρόπυργο

Με fast track διαδικασίες η νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής από ΔΕΗ, ΔΕΠΑ και Κοπελούζο

Exit mobile version