Η δραστηριότητα στις ναυπηγήσεις παραμένει ισχυρή, με παραδόσεις πλοίων που επεκτείνονται έως το 2028 για τα φορτηγά, τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και έως το 2030 για τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.

Κατά συνέπεια, πολλά ναυπηγεία που προηγουμένως παρέμεναν αδρανή για χρόνια ανοίγουν ή επεκτείνονται. Η Κίνα κυριαρχεί υλοποιώντας το 60% των παραγγελιών που έχουν μπει παγκοσμίως.

Από το 2000, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αγοράσει ή παραγγείλει περισσότερα από 1.500 πλοία από κινεζικές ναυπηγικές εταιρείες, συνολικής αξίας άνω των 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Μόνο πέρυσι το 2023 , οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν 162 νέα πλοία στην Κίνα, που αντιστοιχούν περίπου στο 61% των συνολικών τους παραγγελιών νέων πλοίων για το έτος.

Οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers επισημαίνουν:

“Παρόλο που η Κίνα έχει επεκτείνει τη ναυπηγική της ικανότητα μέσω της επαναλειτουργίας και της επέκτασης, η σημαντική έλλειψη εργατικού δυναμικού θα μπορούσε να εμποδίσει τον ρυθμό ανάπτυξής της. Τον Ιούνιο του 2024, το ποσοστό ανεργίας στην Κίνα ήταν 5%, πράγμα που σημαίνει ότι το ποσοστό του συνολικού άνεργου εργατικού δυναμικού που αναζητά ενεργά εργασία και είναι πρόθυμο να εργαστεί είναι επαρκές.

Αντίθετα, άλλες χώρες της Άπω Ανατολής, όπως η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα, με ποσοστά ανεργίας 2,6% και 2,8% αντίστοιχα τον Ιούνιο, θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν έλλειψη εργατικού δυναμικού εάν συνεχίσουν να επαναδραστηριοποιούν και να επεκτείνουν τις ναυπηγικές τους εγκαταστάσεις”.

Αναλύοντας το βιβλίο παραγγελιών για τα φορτηγά , τα δεξαμενόπλοια (και τα δύο για πλοία >= 10.000 DWT), τα container vessel και τα LNG Carriers τα κινεζικά ναυπηγεία διαδραματίζουν κυρίαρχο ρόλο στη δραστηριότητα των νεότευκτων πλοίων, αντιπροσωπεύοντας το 60% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών.

Οι αναλυτές αναφέρουν: “Αν αναλύσουμε τους τέσσερις κύριους τομείς, το 67% του βιβλίου παραγγελιών φορτηγών κατασκευάζεται στην Κίνα, ενώ τα βιβλία παραγγελιών δεξαμενόπλοιων και εμπορευματοκιβωτίων έχουν παρόμοια ποσοστά 65% και 64% αντίστοιχα.

Τα κινεζικά ναυπηγεία κατέχουν μερίδιο αγοράς 33% στο βιβλίο παραγγελιών για το φυσικό αέριο, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση.

Από τα σχεδόν 2.000 πλοία που έχουν παραγγελθεί στην Κίνα, το 41,5% είναι BCs, ενώ τα Tankers, Containers και Gas αντιστοιχούν στο 27,5%, 21,1% και 9,6% αντίστοιχα. Τα Ultramaxes και τα Kamsarmaxes είναι οι κυρίαρχες δυνάμεις στο βιβλίο παραγγελιών των κινεζικών bulkers, αντιπροσωπεύοντας το 36% και 31% αντίστοιχα.

Στο βιβλίο παραγγελιών των κινεζικών δεξαμενόπλοιων, τα Aframaxes/LR2, τα MR2 και τα μικρά δεξαμενόπλοια (10.000-25.000 dwt) κατέχουν το καθένα περίπου το 24% του μεριδίου αγοράς. Τα feeders κυριαρχούν στο βιβλίο παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων σε ποσοστό 37%, ενώ τα πλοία μεταφοράς LNG (101.000-200.000 CBM) και τα VLGC αποτελούν μαζί το 60% του βιβλίου παραγγελιών των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου”.

Κορέα

Σύμφωνα με την ανάλυση του Xclusiv Shipbrokers παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν παραγγελίες για χύδην φορτηγά, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία κατέχουν το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με 20% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών.

Στο βιβλίο παραγγελιών δεξαμενόπλοιων και εμπορευματοκιβωτίων, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία κατέχουν περίπου 16% και 25% αντίστοιχα, ενώ η αγορά φυσικού αερίου κυριαρχεί με μερίδιο 61%.

Από τα 660 πλοία που έχουν παραγγελθεί στη Νότια Κορέα, τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου αποτελούν το 55% του βιβλίου παραγγελιών, ενώ τα δεξαμενόπλοια και τα εμπορευματοκιβώτια αντιστοιχούν στο 20% και 25% αντίστοιχα. Οι παραγγελίες MR2 και Suezmax κυριαρχούν στα κορεατικά ναυπηγεία, αντιπροσωπεύοντας το 48% και το 28% του βιβλίου παραγγελιών αντίστοιχα. Από την πλευρά των εμπορευματοκιβωτίων, τα κορεατικά ναυπηγεία προτιμώνται σαφώς για πολύ μεγάλα εμπορευματοκιβώτια, με σχεδόν το 60% των παραγγελιών τους να αφιερώνεται σε πλοία που μπορούν να μεταφέρουν περισσότερα από 12.000 TEU. Όσον αφορά τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, το 70% των παραγγελιών αφορά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου της τάξης των 101.000 – 200.000 CBM, ενώ το 22% αφορά πλοία VLGC.

Ιαπωνία

Τα ιαπωνικά ναυπηγεία κατέχουν την τρίτη θέση με το 16% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών να κατασκευάζεται σήμερα εκεί. Εξετάζοντας τους τέσσερις πρωταρχικούς τομείς, το 27% του βιβλίου παραγγελιών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου κατασκευάζεται στην Ιαπωνία. Αντίθετα, οι τομείς των δεξαμενόπλοιων, των εμπορευματοκιβωτίων και του φυσικού αερίου κατέχουν τα μικρότερα μερίδια, αντιπροσωπεύοντας 11%, 9% και 6% του βιβλίου παραγγελιών κάθε κατηγορίας αντίστοιχα. Επί του παρόντος, 520 πλοία βρίσκονται υπό κατασκευή στην Ιαπωνία. Τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου αποτελούν το 65% αυτού του συνόλου, ακολουθούμενα από τα δεξαμενόπλοια με 18%, τα εμπορευματοκιβώτια με 11% και τα πλοία μεταφοράς αερίου με 6%. Οι παραγγελίες Handysize και Ultramax κυριαρχούν στα ιαπωνικά ναυπηγεία, αντιπροσωπεύοντας το 34% και το 25% αντίστοιχα.

Διαβάστε ακόμη

Τζο Μπάιντεν: Τι τον ώθησε να αποσυρθεί από την κούρσα – Τι θα πει στο διάγγελμα

Πλειστηριασμοί: Το μεγάλο ακίνητο της Στακόρ, το κτίριο του ΕΦΚΑ στη Ρόδο και το Bowling Center (pics)

Τελευταία ευκαιρία για 30.000 μεγαλοοφειλέτες: Ρύθμιση ή διαπόμπευση

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ