Καθελκύστηκε την περασμένη εβδομάδα στο Πέραμα το υπερσύγχρονο υβριδικό επιβατηγό πλοίο Ro-Ro, Sikania II Hybrid. Αυτό το καινοτόμο πλοίο ιδιοκτησίας Bluferries πρόκειται να φέρει επανάσταση στις μετακινήσεις επιβατών μεταξύ του Villa San Giovanni (Reggio Calabria) και της Messina στην Ιταλία.
To πλοίο σχεδιάστηκε από την ελληνική εταιρεία C.T.E. Perdikaris, κατασκευάστηκε στην Ελλάδα από την Celt υπό την επίβλεψη του ιταλικού νηογνώμονα RINA και αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την βιώσιμη ναυτιλιακή τεχνολογία. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία μέλος του Ομίλου FS Italiane δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες μεταφορές στο Στενό της Μεσσήνης στην Ιταλία.
Στην καρδιά αυτού του νέου πλοίου βρίσκεται το υπερσύγχρονο υβριδικό σύστημα πρόωσής του.
Το υβριδικό σύστημα ενσωματώνει τους παραδοσιακούς κινητήρες ντίζελ με προηγμένη ηλεκτρική πρόωση, μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές άνθρακα και την κατανάλωση καυσίμου.
Αυτή η διπλή προσέγγιση όχι μόνο ενισχύει την περιβαλλοντική βιωσιμότητα προσφέροντας μηδενικές εκπομπές στο λιμάνι κατά τη διάρκεια των εργασιών φόρτωσης και εκφόρτωσης, αλλά μειώνει επίσης την κατανάλωση καυσίμου κατά τη πλοήγηση, διασφαλίζοντας αξιόπιστη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση για τους επιβάτες.
Κατασκευασμένο με ακρίβεια από την C.T.E. Perdikaris, το νέο πλοίο διαθέτει κομψό και μοντέρνο σχεδιασμό που βελτιώνει τόσο τις επιδόσεις όσο και την άνεση των επιβατών.
Έχει μήκος περίπου 105 μέτρα και ολική χωρητικότητα 4.100 GT. Είναι σχεδιασμένο να μεταφέρει 22 βαρέα οχήματα ή 125 αυτοκίνητα και 400 άτομα, προσφέροντας άφθονο χώρο και ανέσεις τόσο για τους επιβάτες όσο και για το φορτίο.
Η πραγματική καινοτομία αυτού του πλοίου έγκειται στη χρήση πράσινων τεχνολογιών.
Είναι εξοπλισμένο με τέσσερις προωστήρες αζιμουθίου (azimuth thrusters) Z-drive, ο καθένας συνδεδεμένος απευθείας με έναν κινητήρα ντίζελ 1000 kW και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 350 kW.
Οι ηλεκτροκινητήρες συνδέονται με μπαταρίες NMC με χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας 1MWh.
Το πλοίο είναι ενεργειακά ανεξάρτητο, με προηγμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας.
Κατά τη διάρκεια της πλοήγησης, οι μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν μέσω των ηλεκτρικών κινητήρων που λειτουργούν ως αξονικές γεννήτριες (shaft generators). Η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για την υβριδική πρόωση, συνδυάζοντας κινητήρες ντίζελ και ηλεκτροκινητήρες για την παροχή ισχύος στους προώστηρες αζιμουθίου (azimuth thrusters). Όταν το πλοίο πλησιάζει στο λιμάνι λειτουργεί με πλήρως ηλεκτρική πρόωση ώστε να εκπέμπει μηδενικές εκπομπές κατά τη διάρκεια όλων των εργασιών – ελιγμών, φόρτωσης και εκφόρτωσης. Επιπροσθέτως, τα εγκατεστημένα ηλιακά πάνελ των 25kW, δίνουν παροχή σε όλους τους χώρους διαμονής στο πλοίο.
Η Sabrina De Filippis, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Mercitalia Logistics δήλωσε ότι «η κυκλοφορία του νέου πράσινου πλοίου της Bluferries αντιπροσωπεύει ένα θεμελιώδες βήμα στην ανανέωσης του στόλου μας. Σήμερα μπορούμε να δούμε το αποτέλεσμα των επενδύσεών μας, με την παράδοση αυτού του ολοένα και πιο οικολογικά βιώσιμου πλοίου. Χάρη στην υβριδική πρόωση θα επιτρέψει κατά 50% την μείωση των εκπομπών CO2 και «μηδενικές εκπομπές στο λιμάνι» κατά τις φάσεις άφιξης και αναχώρησης. Τους επόμενους μήνες θα γίνουν οι δοκιμές και, αφού ρυμουλκηθεί στην περιοχή, θα μπει οριστικά στο νερό, θα εγκαινιαστεί και θα μετονομαστεί, προκειμένου να λειτουργήσει πλήρως τους πρώτους μήνες του 2025. Το νέο πλοίο είναι το αποτέλεσμα επένδυσης 26 εκατ. ευρώ, που χρηματοδοτείται εν μέρει με κονδύλια του Εθνικού Σχεδίου Συμπληρωματικών Επενδύσεων στο PNRR, και θα προστεθεί στον στόλο των πέντε πλοίων που ήδη λειτουργούν στο Στενό».
Ο Giuseppe Sciumè, Διευθύνων Σύμβουλος της Bluferries σχολίασε: «Η Bluferries παραμένει στην πρώτη γραμμή της ναυτιλιακής καινοτομίας με το νέο μας υβριδικό Ro-Ro πλοίο, που φττιάχτηκε σε συνεργασία με την C.T.E. Perdikaris και το νηογνώμονα RINA. Αυτό το πλοίο πληροί υψηλά πρότυπα αποτελεσματικότητας και αξιοπιστίας, ανοίγοντας το δρόμο για πιο πράσινες θαλάσσιες μεταφορές. Το εναρκτήριο ταξίδι του έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του 2025, με τακτικά δρομολόγια να ακολουθούν. Σχεδιάζουμε να επεκτείνουμε τον υβριδικό μας στόλο, ενισχύοντας τη θέση μας σε φιλικές προς το περιβάλλον ναυτιλιακές λύσεις. Αυτή η κυκλοφορία ενισχύει τη συνδεσιμότητα μεταξύ των βασικών κόμβων της Σικελίας. Η διαδρομή Καλαβρία-Σικελία θα επωφεληθεί από μια ταχύτερη, καθαρότερη και πιο αξιόπιστη επιλογή μεταφοράς.»
H Θεανώ Περδικάρη, Διευθύνουσα Σύμβουλος C.T.E. Perdikaris είπε: «Έχουμε φέρει την εκτεταμένη τεχνογνωσία μας σε αυτό το έργο, διασφαλίζοντας ότι το πλοίο πληροί αυστηρά περιβαλλοντικά πρότυπα διατηρώντας παράλληλα τη λειτουργική αριστεία. Αυτό το έργο δείχνει τις δυνατότητες της υβριδικής τεχνολογίας στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα της ναυτιλιακής βιομηχανίας», είπε. «Είμαστε περήφανοι που συνεργαζόμαστε με την Bluferries δημιουργώντας ένα νέο σημείο αναφοράς για βιώσιμες θαλάσσιες μεταφορές. Η εταιρεία μας, πρωτοπόρος στον σχεδιασμό πλοίων και στις καινοτόμες λύσεις στην Ελλάδα, ενσωματώνοντας πράσινη τεχνολογία, έχουμε σχεδιάσει ένα πλοίο που ανταποκρίνεται στην πρόκληση της Bluferries Srl να παραδώσει ένα πλοίο avant-garde με χαμηλότερο αποτύπωμα εκπομπών από τα δύο αδελφά της πλοία Trinacria και Sikania. – κουφαίο όσον αφορά την περιβαλλοντική τεχνολογία. Σημαντικό κομάτι της για την επιτυχία αυτού του εγχειρήματος ήταν ο RINA, που απέδειξε τη δέσμευσή του για την σωστή κι αποτελεσματική μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία».
Ο Giosuè Vezzuto, Μarine Executive Vice President της RINA κατέληξε, «Είμαστε περήφανοι για τη συνεργασία με την Bluferries και την CTE Perdikaris σε αυτό το υπερσύγχρονο υβριδικό πλοίο. Αυτό το έργο αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και αποτελεί παράδειγμα της συνέργειας που απαιτείται για ένα βιώσιμο θαλάσσιο μέλλον. Υπογραμμίζει τις πρωτοποριακές προσπάθειες και τον κεντρικό ρόλο της Ελλάδας στην προώθηση βιώσιμων θαλάσσιων πρακτικών. Μαζί, μέσω της συνεργασίας και της καινοτομίας, κατευθυνόμαστε προς μια καθαρότερη, πιο υπεύθυνη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία για τις μελλοντικές γενιές».
Διαβάστε ακόμη
Tιμολόγια: «Κόκκινος» ο Ιούλιος στο ρεύμα – Νέο άλμα 73% με υψηλότερη τιμή τα 850 ευρώ η μεγαβατώρα
Τα πάνω κάτω φέρνει ο SSM στις χρηματοδοτικές πιστώσεις
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ