search icon

Ναυτιλία

Στο Μαξίμου έφθασε το θέμα του εμβολιασμού των Ναυτικών

Οι ενέργειες του Γιάννη Πλακιωτάκη, του Θεόδωρου Βενιάμη και του Νίκου Τσάκου - Συγκλονιστικά στοιχεία έρευνας για τους εγκλωβισμένους ναυτικούς από την ΠΕΠΕΝ

Ο εμβολιασμός των ναυτικών οι οποίο είναι «ουσιώδεις εργαζόμενοι»- Key workers συνεχίζει να αποτελεί άλυτη εξίσωση. Στην αρχή τις πανδημίας ήταν εγκλωβισμένοι στα πλοία 400.000 ναυτικοί και σήμερα ο αριθμός τους ανέρχεται στους 230.000.

Εκτός από τους ναυτικούς που είναι στα πλοία το θέμα αφορά όλο τον κλάδο και εκείνους που είναι στη στεριά και περιμένουν να μπαρκάρουν. Ο αριθμός των Ελλήνων ναυτικών είναι 15.000 εκ των οποίων 10.000 στο θαλάσσιο τουρισμό και 5.000 στην ποντοπόρο ναυτιλία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newmoney, το θέμα του εμβολιασμού των Ελλήνων έχει φθάσει στο γραφείο του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη μετά από πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι ναυτικοί της ποντοπόρου-εμπορικής ναυτιλίας θα ενταχθούν μαζί με τους συναδέλφους τους που εργάζονται στον θαλάσσιο τουρισμό. Στη ερώτηση πότε θα εμβολιαστούν η απάντηση που πήραμε ήταν “σύντομα αφού αρχίζει και η τουριστική περίοδος.

Ήδη από τις αρχές Μαρτίου ο Γιάννης Πλακιωτάκης έχει στείλει επιστολή στη Μαρία Θεοδωρίδου, Πρόεδρο Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών ζητώντας να ενταχθούν οι Έλληνες ναυτικοί στο πρόγραμμα εμβολιασμού.

Επίσης, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και ο πρόεδρός της Θεόδωρος Βενιάμης κατ’ επανάληψη έχουν θέσει το θέμα μετ’ επιτάσεως τόσο στα αρμόδια υπουργεία όσο και στα διεθνή fora:

«Είναι υψίστης σημασίας να δοθεί προτεραιότητα στον εμβολιασμό των ναυτικών για τον κορωνοϊό, μαζί με άλλους εργαζόμενους της πρώτης γραμμής. Aυτό θα διασφαλίσει ένα περιβάλλον χωρίς κορωνοϊό για τους ναυτικούς, που εργάζονται υπό ιδιαίτερες συνθήκες περιορισμού, καθώς και τη διευκόλυνση των αλλαγών και του επαναπατρισμού των πληρωμάτων, που επί του παρόντος έχουν διαταραχθεί σοβαρά, προστατεύοντας παράλληλα την αδιάλειπτη λειτουργία του διεθνούς εμπορίου».

Ο Όμιλος Τσάκου καταβάλει τεράστιες προσπάθειες και επικοινωνεί το θέμα ώστε να συμβάλλει στην εξεύρεση λύσης και όπως τόνισε ο Νίκος Τσάκος «seafarers lives matter» δηλαδή «η ζωή των ναυτικών έχει σημασία».

Στο μεταξύ σήμερα Μ. Πέμπτη ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, Αντώνης Νταλακογεώργος έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία που αφορούν τον εγκλωβισμό των ναυτικών.
Αναφέρει μεταξύ άλλων:

– Στην αρχή της πανδημίας ο αριθμός των Ναυτεργατών που βρέθηκαν σε αυτή την ιδιότυπη ομηρία άγγιξε τις 400.000 σε πλοία ανά τον κόσμο.

– Στο διάστημα που πέρασε τα βήματα που έγιναν ήταν εξαιρετικά μικρά με αποτέλεσμα 16 μήνες μετά την εμφάνιση του covid-19 να παραμένουν εγκλωβισμένοι πάνω από 230.000 Ναυτεργάτες έως και σήμερα.

– Όλη αυτή την περίοδο η ΠΕΝΕΝ με πλήθος παρεμβάσεων πρόβαλε, ανέδειξε και έφερε το μεγάλο αυτό πρόβλημα στο προσκήνιο απευθυνόμενη στους διεθνείς και περιφερειακούς οργανισμούς αλλά και στις συνδικαλιστικές οργανώσεις των Ναυτεργατών (IMO – Ε.Ε – ITF) καθώς επίσης στην ελληνική κυβέρνηση και στο Υπουργείο Ε.Ν.

Το 95% των ερωτηθέντων Ναυτεργατών αντιμετώπισαν την απόλυτη απαγόρευση άδειας εξόδου από τα πλοία.
– Τα 2/3 από τους Ναυτεργάτες δεν μπορούσαν να αποβιβαστούν από τις σκάλες του πλοίου ενώ και το 1/3 που αποβιβάστηκε το έκανε για να μετρήσει το βύθισμα του πλοίου….

– Από την ίδια έρευνα διαπιστώθηκε πως η παρατεταμένη παραμονή εν πλω, χωρίς την δυνατότητα άδειας ή ακόμη και εξόδου, έχει επηρεάσει την ψυχική τους υγεία στο 88% των ερωτηθέντων. Ιδιαίτερα επιβαρυμένη παρουσιάζεται η κατάσταση εκείνων που εκτελούν ταξίδια μεγάλης χρονικής διάρκειας.

– Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο του εγκλωβισμού ήταν ότι ενώ αυξήθηκαν τα μέσα ψυχαγωγίας στα πλοία, ένα αξιόλογο ποσοστό Ναυτεργατών δεν έδειξε κάποιο ουσιαστικό ενδιαφέρον για αυτά.

– Από την ίδια έρευνα ανακύπτει ότι μόνο το 14,5% των Ναυτεργατών το συγκεκριμένο διάστημα επαναπατρίστηκαν μετά την λήξη των ΣΣΕ, στην πλειοψηφία τους ήρθαν αντιμέτωποι με την επέκταση των ΣΣΕ χωρίς την θέλησή τους και σε ορισμένες περιπτώσεις αυτή επεκτάθηκε και πέρα των 12 μηνών.

– Ένα ποσοστό 32% δήλωσε ότι δεν αποζημιώθηκε για την παραβίαση της σύμβασής του.

– Σχετικά με την παροχή ιατρικής βοήθειας ένα ποσοστό 15,4% θεώρησαν ότι είχαν ανεπαρκή ιατρική πρόσβαση και φροντίδα στην στεριά!

Διαβάστε ακόμα:

Πράσινα δάνεια από τις τράπεζες στις ναυτιλιακές εταιρείες

Επιστρέφουν οι επτά από τους συνολικά εννέα Έλληνες ναυτικούς του Angelic Power

ΟΑΕΔ: Κλείνει στις 6/5 η πλατφόρμα έκτακτης αποζημίωσης για εποχικούς σε τουρισμό – επισιτισμό

Exit mobile version