search icon

Ναυτιλία

Στην πρώτη 5άδα των ποιοτικών νηολογίων βρίσκεται η ελληνική σημαία

Σύμφωνα με έρευνα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου από τα συνολικά 117 νηολόγια-σημαίες που περιλαμβάνονται στην έρευνα μόλις 17 έχουν πάρει άριστα στους ελέγχους

Μία ακόμη διάκριση για την ελληνική ναυτιλία ήρθε, τη φορά αυτή, από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο. Πιο συγκεκριμένα, έχει “πράσινες” ενδείξεις μαζί με άλλα τέσσερα, που είναι τα Νησιά Μάρσαλ, το Χονγκ Κονγκ, οι Μπαχάμες και η Ιαπωνία και συμπεριλαμβάνονται στον κατάλογο με τα 10 νηολόγια παγκοσμίως τα οποία ελέγχουν το 75% του παγκόσμιου στόλου.

Επίσης, από τα συνολικά 117 νηολόγια-σημαίες που περιλαμβάνονται στην έρευνα μόλις 17 έχουν πάρει άριστα στους ελέγχους μέσα στα οποία φυσικά είναι και το ελληνικό.

Ελέγχονται και βαθμολογούνται με πράσινο, κόκκινο και γκρίζο χρώμα μεταξύ άλλων τα αποτελέσματα που φέρνουν τα πλοία μετά τις επιθεωρήσεις από διεθνείς οργανισμούς όπως το Paris MOU ή και το σύστημα QUALSHIP 21 της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ . Επίσης λαμβάνεται υπόψη η πολιτική των κρατών απέναντι στις διεθνείς συνθήκες και τους κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού-ΙΜΟ.

Το ελληνικό νηολόγιο έχει γενικώς καλές επιδόσεις με τη διετία 200-2021 να είναι από τις καλύτερες ιστορικά αφού επανεντάχθηκε μετά από σύντομη χρονιά απουσία στο σύστημα QUALSHIP 21.

Όπως επισημαίνει ο ICS η έρευνα και η δημοσιοποίηση του πίνακα έχει ως σκοπό να συμβάλει σε περαιτέρω βελτιώσεις σε θέματα όπως είναι η ασφάλεια, το περιβάλλον, και των συνθηκών εργασίας των ναυτικών.

Με βάση τη χωρητικότητα το ελληνικό νηολόγιο βρίσκεται στην 9η θέση παγκοσμίως με 62,2 εκατομμύρια τόνους μία θέση πάνω από την Ιαπωνία. Πρώτος είναι ο Παναμάς με 357,7 εκατομμύρια, η Λιβερία με 332,2 και τα Νησιά Μάρσαλ με 298,4 εκατομμύρια.

Ο ελληνόκτητος στόλος, με τον καταλυτικότερο ρόλο στην οικονομία και την απασχόληση, έφτασε στο τέλος 2021 στο ιστορικό υψηλό των 4.941 πλοίων.

Επίσης, το πρώτο 10μηνο του 2021 (Ιαν-Οκτ), με τη σταδιακή επανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας από την πανδημία Covid-19, καταγράφηκε σημαντική αύξηση του ναυτιλιακού συναλλάγματος στα 15,2 δισ. ευρώ αύξηση κατά 30,4% έναντι του 2020, ξεπερνώντας κατά 750 εκ. ευρώ τα προ της πανδημίας επίπεδα του έτους 2019 στην εισαγωγή συναλλάγματος. Σε σχέση με τα προ-covid έτη 2019, 2018 και 2017, η ποσοστιαία αύξηση, σε επίπεδο πάντα 10μήνου, είναι 5,2%, 10,5% και 26,5% αντίστοιχα.

Διαβάστε ακόμα:

Επενδυτική «απόβαση» των Αμερικανών σε ελληνικές εταιρείες τεχνολογίας

Οι μεγάλες πλατφόρμες streaming αλλάζουν ξανά – Οι νέες τάσεις στον κλάδο της ψυχαγωγίας και το gaming

Mercedes-Benz και Geely σε αναζήτηση επενδυτών για την smart

Exit mobile version