Η newcleo, η εταιρεία καθαρής και ασφαλούς πυρηνικής τεχνολογίας που αναπτύσσει καινοτόμους αντιδραστήρες γενιάς IV που χρησιμοποιούν πυρηνικά απόβλητα ως καύσιμο, ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμφωνία με την Fincantieri, μία από τις μεγαλύτερες ναυπηγικές εταιρείες στον κόσμο, και τον ιταλικό νηογνώμονα RINA.
Σύμφωνα με τους όρους αυτής της συμφωνίας, οι τρεις εταιρείες συνδυάζουν τη βαθιά διεθνή τεχνογνωσία και την εμπειρία τους στην καινοτομία για να εκπονήσουν από κοινού μελέτη σκοπιμότητας για πυρηνικές εφαρμογές στη ναυτιλιακή βιομηχανία, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας μικρών αρθρωτών αντιδραστήρων (SMR) της newcleo με ψύξη μολύβδου.
Η ανάπτυξη του καινοτόμου LFR (Lead-cooled Fast Reactor) της newcleo για ναυτική πρόωση θα περιλαμβάνει την τοποθέτηση ενός κλειστού μίνι αντιδραστήρα στα πλοία ως μια μικρή πυρηνική μπαταρία που παράγει ηλεκτρική ισχύ 30MW. Αυτό θα απαιτούσε σπάνιο ανεφοδιασμό (μόνο μία φορά κάθε 10-15 χρόνια), πολύ περιορισμένη συντήρηση και εύκολη αντικατάσταση στο τέλος της ζωής του.
Η χρήση καθαρής πυρηνικής ενέργειας για την τροφοδοσία των θαλάσσιων σκαφών θα βοηθούσε στην ταχεία απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές σε έναν τομέα που παλεύει με την τεράστια κατανάλωση ορυκτών καυσίμων και τις συνακόλουθες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η ναυτιλιακή βιομηχανία, μέσω του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), ενέκρινε την περασμένη εβδομάδα στην MEPC(80) τους νέους στόχους για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ώστε να επιτευχθούν καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου μέχρι το 2050 ή γύρω από αυτό (δηλαδή κοντά στο 2050).
Ενώ η ναυτιλιακή βιομηχανία εξακολουθεί να μεταφέρει το 90% των παγκόσμιων εμπορευμάτων και η τέταρτη μελέτη του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου 2020 επιβεβαιώνει ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι λιγότερες από το 3% των συνολικών παγκόσμιων ανθρωπογενών εκπομπών CO2, οι ενέργειες των μεγάλων παικτών του κλάδου αυτού έχουν τη δυνατότητα να καθοδηγήσουν τις τάσεις και τις αγορές.
Επίσης, η χρήση πυρηνικής ενέργειας στα πλοία θα διασφαλίσει το θαλάσσιο οικοσύστημα σε περίπτωση ατυχήματος. Με τον σχεδιασμό της newcleo ο υγρός μόλυβδος στο εσωτερικό του αντιδραστήρα θα στερεοποιηθεί καθώς ψύχεται σε επαφή με το κρύο νερό, περικλείοντας τον πυρήνα του αντιδραστήρα σε ένα στερεό περίβλημα και περιορίζοντας όλη την ακτινοβολία χάρη στις ιδιότητες θωράκισης του μολύβδου.
Τέλος, οι ναυτικοί αντιδραστήρες πρόωσης newcleo θα εξαλείψουν τη σημερινή ανάγκη για συχνό ανεφοδιασμό, και στο τέλος της ζωής τους, ολόκληρη η μονάδα LFR θα αφαιρείται απλά και θα αντικαθίσταται με μια νέα στο πλοίο, ενώ η χρησιμοποιημένη μονάδα θα απομακρύνεται για παροπλισμό και επανεπεξεργασία.
Ο Stefano Buono, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της newcleo, σχολίασε:
“Χαίρομαι που ξεκινάμε ένα έργο για την πολιτική πυρηνική ναυτική πρόωση με αυτή τη σημαντική μελέτη σκοπιμότητας. Η Fincantieri και η RINA είναι δύο παγκόσμιοι ηγέτες στον τομέα της ναυτιλίας και ο συνδυασμός της τεχνογνωσίας τους με τη δική μας τεχνολογική καινοτομία μπορεί να δώσει μια πραγματική λύση στο ζήτημα των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στις θαλάσσιες μεταφορές.
Από τη σύλληψή μας, στόχος της newcleo είναι να συμβάλει στην επιτάχυνση της απεξάρτησης από τον άνθρακα και στην παροχή καθαρής, βιώσιμης και οικονομικά προσιτής ενέργειας για την κάλυψη των αναγκών των κοινοτήτων και των επιχειρήσεων.
Αναμένω με ανυπομονησία τα αποτελέσματα της μελέτης σκοπιμότητας και τα επόμενα βήματα του έργου”.
Ο Pierroberto Folgiero, Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Διευθυντής της Fincantieri, σχολίασε:
“Σήμερα η Fincantieri επιβεβαιώνει την κλίση της να είναι πρωτοπόρος και καταλύτης της προόδου στον τομέα της ναυτιλίας με τεχνολογίες αιχμής, αποτελεσματικές και βιώσιμες. Πράγματι, η συμφωνία μας επιτρέπει να διερευνήσουμε τη δυνατότητα να προσθέσουμε μια νέα και οραματική λύση μεταξύ εκείνων που έχουμε στη διάθεσή μας για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων απαλλαγής από τον άνθρακα που έχει θέσει ο κλάδος.
Η πυρηνική ενέργεια διαθέτει τεράστιες δυνατότητες και, ως εκ τούτου, χρειάζεται την καλύτερη δυνατή τεχνογνωσία για να εκφραστεί, και είμαστε υπερήφανοι που συνεργαζόμαστε με εταίρους όπως η newcleo και η Rina για να συμβάλουμε στην επίτευξη αυτού του στόχου”.
Ο Ugo Salerno, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της RINA, σχολίασε: “Η RINA είναι η πρώτη εταιρεία που έχει αναλάβει τη διαχείριση της νέας πυρηνικής ενέργειας:
“Η βελτίωση της αποδοτικότητας των καυσίμων και του σχεδιασμού των πλοίων δίνει ήδη καλά αποτελέσματα στη μείωση του αποτυπώματος της ναυτιλίας. αλλά, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν καθοριστεί για τη βιομηχανία αυτή, χρειαζόμαστε εναλλακτικά καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα από το πηγάδι μέχρι τα απόβλητα.
Η πυρηνική ενέργεια θα είναι μία από τις απαντήσεις σε αυτούς τους στόχους. Επιπλέον, οι μικροί αρθρωτοί αντιδραστήρες θα είναι η πιο αποτελεσματική λύση για την εφαρμογή της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλία. Είμαστε υπερήφανοι που συνεργαζόμαστε με τη newcleo και τη Fincantieri προκειμένου να καταστεί εφικτή, το συντομότερο δυνατόν, η εφαρμογή των SMR σε πλοία”.
Διαβάστε ακόμη:
Crash test ο περατεταμένος καύσωνας για το ηλεκτρικό σύστημα
Μύκονος: Νέο σφυρί για τη βίλα «διαμάντι» των «Villas Amrit» (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ