search icon

Ναυτιλία

Στυλιανίδης: Η ελληνική ναυτιλία από τους σημαντικότερους παράγοντες για να συνεχίσει να κινείται η παγκόσμια οικονομία

Για τις κυρώσεις της ΕΕ σε βάρος της Ρωσίας ανέφερε: «Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε την ομαλή εφαρμογή των μέτρων και των κυρώσεων αλλά ταυτόχρονα να μην βλάψουμε τις βιομηχανίες μας»

Την πρώτη δημόσια εμφάνιση ως υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έκανε ο Χρήστος Στυλιανίδης.

Μιλώντας στο 13ο Annual Capital Link Ναυτιλιακό Forum τόνισε την σημασία της ναυτιλίας και για την Ευρωπαϊκή και παγκόσμια οικονομία, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει στον δρόμο για την απανθρακοποίηση ενώ έκανε ειδική αναφορά στις κυρώσεις που επιβάλλει η ΕΕ στη Ρωσία επισημαίνοντας ότι  «στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε την ομαλή εφαρμογή των μέτρων και των κυρώσεων αλλά ταυτόχρονα να μην βλάψουμε τις βιομηχανίες μας».

Στην αρχή περιέγραψε τις υπάρχουσες συνθήκες:

– Για τη διασφάλιση ανθεκτικών αλυσίδων εφοδιασμού, και

 -για τη δημιουργία αξιόπιστων και ισχυρών μηχανισμών για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των πλοίων σε όλο τον κόσμο.

Για τον ρόλο  της ελληνόκτητη της ναυτιλίας σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο ανέφερε:

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη δύναμη της ελληνόκτητης ναυτιλίας:

 «Με στόλο άνω των πέντε χιλιάδων πεντακοσίων (5.500) πλοίων, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το είκοσι ένα τοις εκατό (21%) της παγκόσμιας χωρητικότητας dwt και αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το εβδομήντα τοις εκατό (70%) του στόλου της ΕΕ.

Για τον ρόλο της ελληνόκτητης ναυτιλίας στην ΕΕ σχολίασε:

Ο Χρήστος Στυλιανίδης έκανε ειδική αναφορά στις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η ναυτιλία  για να διατηρήσει τη βιωσιμότητά της:

«Είμαι βέβαιος ότι όλοι συμφωνούμε ότι χρειαζόμαστε αποτελεσματική, βιώσιμη και ακμάζουσα ναυτιλία. Στην Ελλάδα. Στην Ευρώπη. Στον κόσμο. • Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να παραμείνουμε ενωμένοι και να συνεργαστούμε στενά για την υλοποίηση των δεσμεύσεών μας. Η συλλογική δράση είναι απαραίτητη».

Οι τέσσερις άξονες

Ο υπουργός επικεντρώθηκε   σε τέσσερα βασικά θέματα για να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του ναυτιλιακού τομέα και οι προκλήσεις που πρέπει να  αντιμετωπιστούν:

 (1) απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, (2) διακυβέρνηση, (3) χρηματοδότηση και (4) γεωπολιτικές εξελίξεις.

Πρώτον, απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές

– Εν πλω

– Στο λιμάνι

– Στην πολιτική

– Στην τεχνολογία και την καινοτομία.

Πρέπει να επεκτείνουμε τη συνεργασία της επιστήμης με τους εμπειρογνώμονες της βιομηχανίας.

– σύνδεση του ενεργειακού τομέα με τη θαλάσσια αξιακή αλυσίδα,

και

– Τα οποία επιτρέπουν στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και στους ενδιαφερόμενους φορείς της βιομηχανίας να ξεκλειδώσουν γρήγορα την ανάπτυξη καθαρής ενέργειας.

Όπως επεσήμανε ο υπουργός ταυτόχρονα, δεν πρέπει να υποτιμούμε τον ρόλο των οικονομικών:

– Η ενίσχυση της ενεργειακής απόδοσης των σκαφών,

– Η μείωση της θαλάσσιας ρύπανσης,

– Η εγκατάσταση πρωτοποριακού τεχνολογικού εξοπλισμού ή η ναυπήγηση πλοίων με καινοτόμο σχεδιασμό και συστήματα,

Δεύτερον, διακυβέρνηση

Για τις γεωπολιτικές εξελίξεις, οι οποίες ασφαλώς επηρεάζουν τις θαλάσσιες μεταφορές είπε:

– Ελεύθερη πρόσβαση στην αγορά.

Διαβάστε ακόμα

Τι σκέφτεται ο (real) proedros Alexis για τον Stefanos, ο Ιβάν το λιμάνι του Βόλου και το Μακεδονία Παλλάς και δυο υψηλές επισκέψεις

Εκτίναξη εσόδων για την πληροφορική πριν… τρέξει το RRF – Ο «χάρτης» των κερδών

Αναζητούνται 2 δισ. από φοροφυγάδες για να χρηματοδοτηθούν πρόσθετες παροχές

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version