Η πορεία προς την απο-ανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του σύγχρονου ναυτιλιακού κλάδου. Η μετάβαση αυτή απαιτεί σημαντικές επενδύσεις, καινοτόμες πολιτικές και παγκόσμια συνεργασία, προκειμένου να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής και ευρωπαϊκής ναυτιλίας.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, στο πλαίσιο του “15th Annual Capital Link Greek Shipping Forum”, παρουσίασε τις ελληνικές θέσεις και προτεραιότητες για τη μετάβαση της ναυτιλίας σε ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη σημασία της ισορροπημένης και δίκαιης εφαρμογής των νέων πολιτικών.

Θεματικές της Ομιλίας

1. Η πρόκληση της απο-ανθρακοποίησης της ναυτιλίας

• Η ανάγκη για βαθύ μετασχηματισμό του κλάδου

• Οι οικονομικές και τεχνολογικές απαιτήσεις της ενεργειακής μετάβασης

2. Ο ρόλος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και η ελληνική στρατηγική

• Στήριξη διεθνών κανόνων και μέτρων για τη μείωση των εκπομπών

• Προώθηση της συμμόρφωσης της ευρωπαϊκής νομοθεσίας με τις αποφάσεις του ΙΜΟ

• Επιδίωξη έγκαιρης συμφωνίας στην Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος

3. Οικονομικές επιπτώσεις και ανάγκη χρηματοδότησης της μετάβασης

• Ανάγκη για ένα μείγμα ιδιωτικών και δημόσιων κεφαλαίων

• Προώθηση καινοτόμων χρηματοδοτικών εργαλείων

• Στρατηγική χρήση των εσόδων από παγκόσμια μέτρα βασισμένα στην αγορά

4. Διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας

• Ισότιμη αντιμετώπιση όλων των κατηγοριών ναυτιλίας

• Προστασία της bulk-tramp ναυτιλίας από υπέρμετρα κόστη

• Ενίσχυση της ανθεκτικότητας της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας

5. Η εθνική στρατηγική για τη «πράσινη» ναυτιλία

• Προώθηση clustering και καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων

• Εκσυγχρονισμός λιμενικών υποδομών και βελτίωση της διασυνδεσιμότητας των νησιών

• Στήριξη της ανάπτυξης συναφών κλάδων σε παγκόσμιο επίπεδο

Ο Χρήστος Στυλιανίδης υπογράμμισε πως η Ελλάδα παραμένει σταθερά προσανατολισμένη σε μια στρατηγική βιώσιμης ναυτιλίας, που θα διασφαλίσει τόσο την περιβαλλοντική προστασία όσο και την οικονομική ανθεκτικότητα του κλάδου.

Διαβάστε ακόμη

Γιατί οι τράπεζες στρέφονται τώρα στη λιανική

Τα εξωφρενικά ακριβά φρούτα της Ιαπωνίας – Η ιστορία μιας απίστευτης εμμονής

Στα 5,5 δισ. ευρώ το κόστος από μια επαναφορά των «δώρων» σε Δημόσιο και συνταξιούχους

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα