search icon

Ναυτιλία

Σπύρος Ζολώτας: Η Ελλάδα μπορεί να ναυπηγήσει πράσινα πλοία  

Όσα είπε ο   Senior Director Νότιας Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής του ιταλικού νηογνώμονα RINA  στο συνέδριο  που διοργάνωσε  το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και πιο συγκεκριμένα το Τμήμα  Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών

Για την κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική ακτοπλοΐα  ενόψει της πράσινης μετάβασης μίλησε ο Σπύρος Ζολώτας  Senior Director Νότιας Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής του ιταλικού νηογνώμονα RINA  στο συνέδριο  που διοργάνωσε στη Χίο το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και πιο συγκεκριμένα το Τμήμα  Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών,

«Ο RINA ταξινομεί στην κλάση του, τη μεγάλη πλειοψηφία την πλοίων της ακτοπλοΐας μας με περισσότερο από το 80% αυτών, οπότε ζούμε καθημερινά τις δυσκολίες αλλά και τη σημασία του κλάδου για τη χώρα μας» επεσήμανε ο Σπύρος Ζολώτας:

«Μελετάμε συνεχώς λύσεις τόσο για νέα πλοία με καινοτόμα συστήματα πρόωσης όσο και προτάσεις για βελτιστοποίηση του υπάρχοντος στόλου και συνεργαζόμαστε 24/7 με τις πλοιοκτήτριες εταιρείες και τις υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας για την ασφάλεια επιβατών και πληρώματος, αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος κατά την εκτέλεση του έργου τους».

Όπως τόνισε για τα εναλλακτικά καύσιμα  «η Ναυτιλία δεν μπορεί να επιβάλει τα καύσιμα των πλοίων αλλά πρέπει να μπορεί να τα βρίσκει σε επαρκή ποσότητα και κατάλληλη τιμή ώστε το μεταφορικό έργο που επιτελεί να είναι βιώσιμο και αυτό είναι ευρύτερο θέμα της ενεργειακής μετάβασης σε συνεργασία με την υπόλοιπη Βιομηχανία και ειδικά τα λεγόμενα Hard to Abate Industries» και συμπλήρωσε:

«Ειδικά για την ελληνική ακτοπλοΐα με τις ιδιαιτερότητές της, χρειάζονται και τολμηρές αλλά και ρεαλιστικές πολιτικές αποφάσεις βασισμένες σε τεχνικοοικονομικές μελέτες σχετικά τόσο με την πιο «έξυπνη» συνδεσιμότητα των νησιών μας και τη ρύθμιση των δρομολογίων όσο και με κατάλληλα οικονομικά κίνητρα».

Ειδικότερα για  την  από-ανθρακοποίηση της ακτοπλοΐας υπογράμμισε ότι χρειάζεται σίγουρα νέες καινοτόμες προτάσεις πλοίων για την ανανέωση του στόλο αλλά «δεν πρέπει να ξεχνάμε και τα υπάρχοντα πλοία τα οποία πρέπει σταδιακά να αντικατασταθούν και μέχρι τότε χρειάζονται λύσεις για την βελτίωση της απόδοσής τους (νέα υφαλοχρώματα, βιοκαύσιμα, κλπ)».

Επέστησε την προσοχή στο γεγονός ότι  «πολλά αναφερόμενα ως «πράσινα καύσιμα» δεν είναι τέτοια αν εξετάσουμε το συνολικό αποτύπωμα άνθρακα που έχουν σε όλο τον κύκλο ζωής τους (Life Cycle Assessment). Πρέπει λοιπόν να είμαστε προσεκτικοί στις λύσεις που προκρίνουμε».

Ο Σπύρος Ζολώτας έδωσε παραδείγματα υβριδικών πλοίων κατασκευάζονται υπό την επίβλεψη του RINA σε διάφορα ναυπηγεία σε ολόκληρο τον κόσμο, αλλά ακόμα και στην Ελλάδα:

Έχουμε υπό κατασκευή στο Πέραμα ένα υβριδικό επιβατηγό πλοίο σχεδιασμένο από ελληνικό ναυπηγικό γραφείο, κάτι που μας κάνει ιδιαίτερα χαρούμενους και αισιόδοξους ότι παράλληλα με την ενεργοποίηση των ναυπηγείων της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά, μπορούμε να ελπίζουμε σε αναβίωση ναυπηγήσεων πλοίων, και δη «πράσινων», στη χώρα μας».

Ιδιαίτερη σημασία έδωσε στην ανάγκη  συνεχούς εκπαίδευσης των πληρωμάτων: «Είναι απαραίτητη καθώς τα συστήματα γίνονται όλο και περισσότερο πολύπλοκα. Αυτό απαιτεί επίσης περισσότερη συνδεσιμότητα για υποστήριξη από την ξηρά αλλά και την ανάγκη για αλλαγή σχεδιασμού των πλοίων, όπου ο άνθρωπος/χειριστής θα βρίσκεται στο επίκεντρο, κάτι που έχει αναγνωρίσει και η Διεθνής Ένωση Νηογνωμόνων- IACS και ελέγχει κατά τη δημιουργία νέων κανονισμών».

Διαβάστε ακόμη 

Ρεύμα: «Εκτόξευση»-σοκ στα 125 ευρώ για τη μεγαβατώρα στη χονδρική

DBRS: Ολυμπιακοί Αγώνες και EURO 2024 ενισχύουν τις οικονομίες της Γαλλίας και της Γερμανίας (γράφημα)

Το φαινόμενο Nvidia: Από τα πρώτα βήματα μέχρι την παγκόσμια τεχνολογική κυριαρχία (γραφήματα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version