search icon

Ναυτιλία

Σκρέκας: Όραμά μας η αναβίωση του ναυπηγικού κλάδου

Πώς θα έρθουν περισσότερες συμφωνίες Attica Group - ONEX

Χρειάζονται νέα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα οδηγήσουν σε περισσότερες επενδύσεις όπως αυτή που πραγματοποιείται από την Attica Group σε συνεργασία με την ΟΝΕΧ και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου. Αυτό τόνισαν ο Εκτελεστικός Πρόεδρος της ATTICA GROUP κ. Κυριάκος Μάγειρας και ο Πρόεδρος & CEO του ομίλου ONEX, κ. Πάνος Ξενοκώστας και τη διάρκεια συζήτησης με τον υπουργό Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα στο 1ο Συνέδριο της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων που πραγματοποιείται στην Αθήνα.

Στο όραμα της κυβέρνησης για την αναβίωση ναυπηγικού κλάδου στη χώρα που έσβηνε τα προηγούμενα χρόνια ενώ οι εργαζόμενοι έχαναν δουλειές και ελπίδα αναφέρθηκε ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας. Παράλληλα, όπως τόνισε η ελληνική κυβέρνηση βρίσκεται σε συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη δημιουργία ενός χρηματοδοτικού εργαλείου προκειμένου να υποστηριχθεί ο μετασχηματισμός του ελληνικού στόλου ώστε να περιοριστούν οι εκπομπές αερίου του θερμοκηπίου και να στηριχθούν τα ελληνικά ναυπηγεία.

«Σε κανέναν δεν αρέσει η εικόνα σε τουριστικό προορισμό της χώρας να βλέπει ένα φουγάρο με μαύρο καπνό να βγαίνει από τα πλοία όσο περιμένει να αποβιβαστεί ή να επιβιβαστεί. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να αλλάξει» σημείωσε και ανέφερε τις πρωτοβουλίες που έχουν έως σήμερα λάβει χώρα για το πρασίνισμα και τον εξηλεκτρισμό των πλοίων καθώς και των λιμανιών.

Τέλος, υπογραμμίζοντας την τεράστια ευκαιρία που ανοίγει αυτή η μεταβατική περίοδος της ακτοπλοΐας παγκοσμίως για τα ναυπηγεία ανέφερε πως τα τελευταία χρόνια τα πλοία που έχουν παραγγελθεί παγκοσμίως με μεταβολή είναι περισσότερα από εκείνα για χρήση LNG. «Πρέπει να επενδύσουμε στην καινοτομία και την έρευνα»κατέληξε ο Υπουργός.

Κ. Μάγειρας: Η ακτοπλοία είναι η Εγνατία Οδός των νησιών μας

Μήνυμα για την ανάγκη χρηματοδότησης για την αναβάθμιση της ακτοπλοίας συνολικά και σε επίπεδο υποδομών έστειλε οΕκτελεστικός Πρόεδρος ATTICA GROUP κ. Κυριάκος Μάγειρας. «Έχουμε μονάστερα λιμάνια σε νησιά με πεντάστερα ξενοδοχεία» τόνισε σημειώνοντας πως απαιτούνται πολλά βήματα προκειμένου να αυξηθεί δείκτης ικανοποίησης του καταναλωτή τόσο σε επίπεδο παροχών των πλοίων όσο και στις υποδομές των λιμένων.

Αναφερόμενος στον πράσινο και ψηφιακό μετασχηματισμό της ακτοπλοΐας τόνισε πως ο κλάδος δεν είναι έτοιμος για την μετάβαση αυτή, εντούτοις, αποτελεί πρόταγμα όχι μόνο τη ΕΕ αλλά και των ίδιων απέναντι στην επόμενη γενιά.

“Η Attica είναι έτοιμη για την επόμενη μέρα της ελληνικής ακτοπλοΐας, μέσα από ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα έως 1 δισ. ευρώ το οποίο όχι μόνο έχει σχεδιαστεί αλλά έχει ήδη αρχίσει να υλοποιείται”, τόνισε ο κ. Μάγειρας κάνοντας λόγο για ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, ψηφιακού μετασχηματισμού ενσωμάτωσης τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και περιβαλλοντικής αναβάθμισης των πλοίων.

“Η Attica έχει ολοκληρώσει την ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ και έχει έναν στόλο 45 πλοίων και έχει δεσμευθεί σε μια μεγάλη επένδυση εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης του στόλου αυτού. Σε αυτό το πλαίσιο και το μνημόνιο συνεργασίας με την ΟΝΕΧ, διότι στόχος μας είναι η ανάπτυξη αυτή να επιστρέφει πολλαπλασιαστικά στην Ελλάδα και οι επενδύσεις να μείνουν στη χώρα μας. Οι Έλληνες εφοπλιστές οφείλουμε να επενδύσουμε και να στηρίξουμε την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία. Είναι μια ευκαιρία για τη χώρα”, τόνισε ο κ. Μάγειρας.

Π. Ξενοκώστας: Εθνικό κεφάλαιο η αναγέννησή του κλάδου

«Είμαστε έτοιμοι να κατασκευάσουμε πλοία και αύριο αρκεί να ανήκουν σε κατηγορίες που είναι ανταγωνιστικά για τη χώρα και για τα ναυπηγεία» σημείωσε ο Πρόεδρος & CEO Όμιλος ONEX, κ. Πάνος Ξενοκώστας, τονίζοντας ότι τα ναυπηγεία της Σύρου και της Ελευσίνας ήταν έτοιμα για το βήμα αυτό ήδη πριν την απόφαση εξυγίανσης.

«Δεν πρόκειται ποτέ να χτίσεις πλοίο αν απλώς περιμένεις να είσαι έτοιμος για να το κάνεις» τόνισε τονίζοντας πως απαραίτητος παράγοντας για να προχωρήσει η κατασκευή πλοίων ή πλωτών αιολικών είναι ένας μηχανισμός χρηματοδότησης που θα λειτουργεί όπως και σε άλλες χώρες με συμμετοχή της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας.

Απαντώντας αναφορικά με το σύνθετο ζήτημα της έλλειψης εργατικού δυναμικού ο κ. Ξεκοκώστας σημείωσε πως η ΟΝΕΧ ήδη «τρέχει» σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας μία σχολή εκπαίδευσης στη Σύρο, παράλληλα, σε συνεργασία με τη ΔΥΠΑ έχει ξεκινήσει την λειτουργία σχολής διετούς παρακολούθησης μέσα στα ναυπηγεία ενώ, τέλος, υλοποιεί πρόγραμμα επισκέψεων μαθητών ΕΠΑΛ στα ναυπηγεία προκειμένου να γνωρίσουν τον κλάδο από κοντά. Επιπρόσθετα, όπως ανακοίνωσε στις αρχές του 2024 πρόκειται να ξεκινήσει σειρά συναντήσεων με το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να βρεθεί ένας μηχανισμός πιστοποίησης των εργαζομένων.

«Χάρη σε πολιτικούς που κάνουν την πολιτική πράξη σε 4 χρόνια έγινε το θαύμα που βλέπουμε σήμερα» τόνισε υπογραμμίζοντας πως η αναγέννησή του κλάδου αποτελεί εθνικό κεφάλαιο που έχουμε χρέος απέναντι στην επόμενη γενιά να υλοποιήσουμε ενώ υπογράμμισε πως η ανάπτυξη των υπεράκτιων αιολικών αποτελεί μία ιστορική ευκαιρία για τον κλάδο της κατασκευής που μπορεί να αποφέρει έως και 25 δις ευρώ μέσα στην επόμενη εικοσαετία.

Διαβάστε ακόμη

DBRS: Ισχυρές και το 2024 οι ευρωπαϊκές τράπεζες – Η θέση της Ελλάδας, τι «βλέπει» για την οικονομία (γραφήματα)

Τυχερά παιχνίδια: Η νέα εφαρμογή της ΕΕΕΠ για καταγγελίες

Σφοδρές αντιδράσεις από την αντιπολίτευση για την τροπολογία που παίρνει την «Ανάπλαση Αθήνας» από το δήμο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version