Για «καλή και ειλικρινή συζήτηση» με τους εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών εταιρειών για το μείζον θέμα των ακριβών ναύλων στα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία κάνουν λόγο κυβερνητικές πηγές με τις οποίες συνομίλησε το protothema.gr μετά τη διάρκειας 90 λεπτών συνάντηση που είχε ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος με τους εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Στην κυβέρνηση αναμένουν ότι μέσα στις επόμενες 48 ώρες, δηλαδή μέχρι το απόγευμα της Πέμπτης 13 Ιουλίου, οι ακτοπλόοι θα έχουν καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για άμεση μείωση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που έχουν εκτοξευτεί σε υπερβολικά υψηλά επίπεδα για τους ταξιδιώτες παρά το γεγονός ότι τα καύσιμα για την κίνηση των πλοίων έχουν μειωθεί κατά περίπου 45% σε σχέση με το καλοκαίρι του 2022.
Οι συνεργάτες του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη θεωρούν ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν περιθώριο μέχρι και για 30% μείωση των τιμών στα ναύλα.
Η σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου με τους ακτοπλόους προκειμένου να βρεθεί λύση στο θέμα των πολύ υψηλών τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια διήρκεσε περίπου 1,5 ώρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το Μέγαρο Μαξίμου, στη σύσκεψη έγινε μια εποικοδομητική συζήτηση, παρουσιάστηκαν δεδομένα και αριθμοί.
Τα κυβερνητικά στελέχη, σεβόμενα την επιχειρηματική αυτονομία και τα ιδιαιτερα χαρακτηριστικά της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς, ζήτησαν οι ακτοπλόοι να εξαντλήσουν τις δυνατότητες που έχουν για καλύτερες τιμές στα βασικά δρομολόγια «κορμού» λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τις οικονομικές δυνατότητες της μέσης ελληνικής οικογένειας.
Από κυβερνητικής πλευράς ετέθη το ζήτημα ότι παρά τη σημαντική υποχώρηση στις τιμές των καυσίμων, η υποχώρηση αυτή δεν έχει αποτυπωθεί αντιστοίχως στις τιμές των εισιτηρίων.
Επί της αρχής οι εκπρόσωποι των ακτοπλόων ανταποκρίθηκαν και υποσχέθηκαν να επανέλθουν μέσα στην εβδομάδα με συγκεκριμένες προτάσεις για πιο ανταγωνιστικά πακέτα εκπτώσεων προς συγκεκριμένες ομάδες επιβατών και συγκεκριμένα δρομολόγια υψηλής ζήτησης.
Τρελές τιμές για τις Κυκλάδες
Υπενθυμίζεται πως όπως αποκάλυψε το «ΘΕΜΑ» αν και το κόστος των καυσίμων έχει μειωθεί φέτος έως και 45,5% σε σύγκριση με πέρυσι, οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων παραμένουν ίδιες με τις περυσινές – είχαν αυξηθεί 34% κατά μέσο όρο.
Ο παραδοσιακός καλοκαιρινός τρόπος διακοπών σε νησί για την ελληνική οικογένεια έχει αρχίσει και γίνεται πολυτέλεια, καθώς τα έξοδα είναι δυσβάσταχτα. Πολλοί δε ψάχνουν προσφορές ακόμα από αεροπορικές εταιρείες για να ταξιδέψουν σε κάποιο νησί.
Η τιμή του χαμηλού σε περιεκτικότητα θείου καυσίμου Very Low Sulphur Fuel Oil (VLSFO) που καίνε τα συμβατικά πλοία από 1.100 ευρώ/τόνο το 2022 έπεσε στα 600 ευρώ το 2023 (μείωση 45,5%), ενώ το marine gas oil που καίνε τα ταχύπλοα από 1.200 ευρώ/τόνο έπεσε στα 700 ευρώ φέτος, με ποσοστό μείωσης 41,6%, ωστόσο ο καταναλωτής καλείται να πληρώνει τα ίδια ναύλα με αυτά που πλήρωνε στο peak της ενεργειακής κρίσης.
Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr