search icon

Ναυτιλία

Σύστημα εντοπισμού θαλάσσιων θηλαστικών για προειδοποίηση πλοίων – Η δήλωση Αυγερινοπούλου

Το σύστημα αυτο προϋπολογισμού 3 εκατ. ευρώ, έχει δοκιμαστεί πιλοτικά, το 2020 και το 2021 στη Νοτιοδυτική Κρήτη και αποτελεί μια πρωτοποριακή τεχνολογία ενώ έχει αναπτυχθεί από Έλληνες επιστήμονες

Με αφορμή την υπογραφή Μνημονίου συνεργασίας (MoU) για την καθιέρωση συστήματος παρακολούθησης και προειδοποίησης διερχόμενων πλοίων, με σκοπό την έγκαιρη αναγνώριση και τον εντοπισμό μεγάλων, θαλάσσιων θηλαστικών και συγκεκριμένα φυσητήρων, που υπεγράφη στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Ειδική Απεσταλμένη του Πρωθυπουργού για τους Ωκεανούς, Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Βουλευτής Ηλείας, κα. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, δήλωσε:

«Η υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας (MoU) για την καθιέρωση συστήματος παρακολούθησης και προειδοποίησης διερχόμενων πλοίων, με σκοπό την έγκαιρη αναγνώριση και τον εντοπισμό μεγάλων, θαλάσσιων θηλαστικών και συγκεκριμένα φυσητήρων, που υπεγράφη στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ικανοποιεί μια από τις 21 δεσμεύσεις (commitments) της Ελλάδας οι οποίες αναλήφθηκαν από την χώρα μας στο πλαίσιο της 9ης Διεθνούς Διάσκεψης για τους Ωκεανούς “Our Ocean Conference” (OOC), υπό την ηγεσία του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα τον Απρίλιο.

Η άμεση αξιοποίησή του, στην περιοχή μεταξύ Κυθήρων, ακρωτηρίου Ταινάρου και ακρωτηρίου Μαλέα, μια περιοχή η οποία εντάσσεται στο Εθνικό Πάρκο Ιονίου Πελάγους η θεσμοθέτηση του οποίου εξαγγέλθηκε στο πλαίσιο του 9ου OOC, από τον επόμενο μήνα, έχει στόχο στο τέλος του 2025 – αρχές 2026 να μπορέσει να εκκινήσει η δοκιμαστική εφαρμογή του αναβαθμισμένου συστήματος «SAvE Whales».

Το σύστημα αυτό, προϋπολογισμού ύψους 3 εκατ. ευρώ, έχει δοκιμαστεί, πιλοτικά, το 2020 και το 2021 στη Νοτιοδυτική Κρήτη, και αποτελεί μια πρωτοποριακή τεχνολογία ενώ έχει αναπτυχθεί από Έλληνες επιστήμονες, για να εντοπίζει τους φυσητήρες-που κατατάσσονται ως κινδυνεύον είδος-και να μεταδίδει την ακριβή θέση τους στα διερχόμενα πλοία, σε πραγματικό χρόνο, ώστε να επιβραδύνουν ή να τροποποιήσουν την πορεία τους και, συνεπώς, να αποφευχθεί η σύγκρουση.

Η χώρα μας, λαμβάνοντας μέτρα για την προστασία τους που προβλέπονται από το εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές δίκαιο, έχει αναπτύξει όλη αυτή την τεχνογνωσία που απαιτείται ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλες περιοχές της Μεσογείου, καθώς επίσης του Ατλαντικού, κ.λπ., όπου παρουσιάζονται αντίστοιχα προβλήματα, καθιστώντας τη χώρα μας πρωτοπόρο στο συγκεκριμένο πεδίο».

Διαβάστε ακόμη:

Συνέδρια: Οι απώλειες εσόδων άνω του 1 δισ. και η χαμένη ευκαιρία του Ταε Κβο Ντο

Μοtor Oil: Μπαίνει στην «πρίζα» η μονάδα φυσικού αερίου στην Κομοτηνή με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Πληρωμές IRIS: Αδειάζει η «κλεψύδρα» για τους επαγγελματίες – Τα επόμενα σχέδια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version