Μέσα από ένα όργιο παρασκηνιακών μεθοδεύσεων που έστησε ο ΓΓ της ΠΝΟ με τον ΣΕΕΝ και υπό την υψηλή εποπτεία – καθοδήγηση του Υπουργού ΕΝ έκλεισε συμφωνία για την ΣΣΕ για δυο χρόνια (2023 – 2024) στην Ακτοπλοΐα και στα Μεσογειακά Ε/Γ – Ο/Γ του εξωτερικού στην ουσία για τα πλοία της Αδριατικής.
Για το 2023 η αύξηση είναι 6% και για το 2024 ανέρχεται στο 5%. Η πλευρά του ΣΕΕΝ κάνει λόγο για υπέρβαση στις αυξήσεις που συμφώνησε μέσα σε δύσκολους καιρούς.
Από την άλλη πλευρά η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) σε ανακοίνωσή της που εκπροσωπεί και τα σωματεία ΠΕΜΕΝ – ΠΕΑΘΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, επισημαίνει, μεταξύ άλλων ότι “οι αυξήσεις που κατ’ αρχήν συμφωνήθηκαν είναι πολύ κατώτερες από τον επίσημο πληθωρισμό όχι της διετίας που συμφώνησαν, αλλά του έτους 2023!
Ο επίσημος είναι στο 10% και το ποσοστό που υπέγραψαν απέχει από το αίτημα της ΠΝΟ κατά 50%!
Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα που καταβροχθίζει το 50% των εισοδημάτων ήταν το Δεκέμβρη 15,5%.
Με διαδικασίες fast truck ο ΓΓ και η ομάδα των Προέδρων που ακολουθεί πιστά την γραμμή του (σε αυτή τη σύμβαση προστέθηκε και ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Μαγείρων) εγκατέλειψαν το σύνολο των αιτημάτων που συνιστούν καθημερινά προβλήματα στα καράβια και ταλανίζουν τους Ναυτεργάτες (διανυκτερεύσεις – express δρομολόγια – μη καταβολή δεδουλευμένων υπερωριών – παραβιάσεις σε ωράρια εργασίας και ώρες ανάπαυσης) και τα οποία η γνωστή πλειοψηφία της ΠΝΟ τα έστειλε στον κάλαθο των αχρήστων για δύο ακόμη χρόνια!!!” και συνεχίζει: :
“Από αυτήν ωφελημένοι είναι οι εφοπλιστές οι οποίοι μόνο μέσα στο 2022 αύξησαν κατά μέσο όρο 40% τα εισιτήρια για επιβάτες και οχήματα, είδαν την επιβατική κίνηση σε πολλές γραμμές να εκτοξεύεται σε επίπεδα που ξεπέρασαν το ιστορικά υψηλό επίπεδο του 2019, ενώ τα κέρδη τους απογειώθηκαν, ακόμα και τα καύσιμα έχουν πάρει την κατιούσα”.
Διαβάστε ακόμη