Η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά του Nasdaq ναυτιλιακή εταιρεία Euroseas Ltd. Συμφερόντων του Αριστείδη Πίττα η οποία έχει στόλο από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανακοίνωσε τα αποτελέσματά της για το τρίμηνο και εννεάμηνη περίοδο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.
Οικονομικά στοιχεία τρίτου τριμήνου 2023:
– Συνολικά καθαρά έσοδα ύψους 50,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Καθαρά έσοδα ύψους 32,2 εκατ. δολαρίων ή 4,67 και 4,65 δολάρια κέρδη ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα, αντίστοιχα. Προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα για την περίοδο ήταν $28,2 εκατομμύρια ή $4,08 και $4,07 ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα.
– Τα προσαρμοσμένα EBITDA ήταν 34,5 εκατομμύρια δολάρια.
– Κατά μέσο όρο 19 πλοία ανήκαν και λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2023 αποφέροντας μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης 30.074 δολάρια ανά ημέρα.
Εννεάμηνο 2023
– Συνολικά καθαρά έσοδα $140,3 εκατ. Καθαρά έσοδα ύψους $89,8 εκατ. ή $12,95 και $12,90 κέρδη ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα, αντίστοιχα. Προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα για το περίοδο ήταν 78,9 εκατομμύρια δολάρια ή 11,37 και 11,33 δολάρια ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα, αντίστοιχα.
– Τα προσαρμοσμένα EBITDA ήταν 91,1 εκατομμύρια δολάρια.
– Κατά μέσο όρο 18 πλοία ανήκαν και λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια των πρώτων εννέα μηνών του 2023 κερδίζοντας ένα μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης 29.843 δολάρια ανά ημέρα.
Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Euroseas, σχολίασε:
«Μέχρι το τέλος του τρίτου τριμήνου του 2023, οι τιμές της αγοράς containerships ήταν μειωμένες κατά 20-25% για τους τύπους πλοίων του στόλου μας σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2023- και, επιπλέον, κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου και του αρχές Νοεμβρίου, συνέχισαν την πτώση τους πέφτοντας περίπου άλλο ένα 5%.
Παρόλα αυτά, οι ναύλοι είναι, για τα τμήματα που εκμεταλλευόμαστε, υψηλότεροι και σε αρκετές περιπτώσεις σημαντικά υψηλότεροι, από το επίπεδό τους κατά τη διάρκεια του Δεκεμβρίου 2019, λίγο πριν από την πανδημία.
Η πτώση της ζήτησης, η μείωση της αναποτελεσματικότητας του παγκόσμιου συστήματος μεταφορών και μια έξαρση των παραδόσεων πλοίων που παραγγέλθηκαν κατά τη διάρκεια των ετών της άνθησης προκάλεσε τις μειώσεις των τιμών.
Όπως είναι προφανές, μία από τις προκλήσεις στην αγορά είναι η απορρόφηση των νέων containerships που εξακολουθούν να ανέρχεται στο 26,6% περίπου του υφιστάμενου στόλου. Αυτό το βιβλίο παραγγελιών σε μεγάλο βαθμό συγκεντρώνεται στα μεγαλύτερα τμήματα containerships και πολύ λιγότερο στα feeder size που διαχειριζόμαστε. Επιπλέον, το ηλικιακό προφίλ του στόλου τροφοδοσίας περιέχει ένα ποσοστό, περίπου 25%, πλοίων ηλικίας άνω των 20 ετών, τα οποία είναι υποψήφια για απομάκρυνση γιατί επηρεάζονται από τη μειωμένη αγορά και τις λειτουργικές και οικονομικές προκλήσεις που επιβάλλουν οι απαιτήσεις των κανονισμών για τα αέρια του θερμοκηπίου. Ωστόσο, αν και το μέγεθος του στόλου τροφοδοσίας θα μπορούσε να μειωθεί και να προσφέρει κάποια καλύτερη ισορροπία προσφοράς/ζήτησης για το τμήμα και, κατά συνέπεια κάποια προστασία σε περαιτέρω πιέσεις των τιμών, ο τόνος στην αγορά θα καθοριστεί πιθανότατα από το βιβλίων παραγγελιών των ενδιάμεσων και μεγάλων containerships» και κατέληξε λέγοντας:
«Με βάση το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβολαίων εσόδων άνω των 400 εκατομμυρίων δολαρίων που αναπτύξαμε κατά τη διάρκεια του 2021 και 2022, πιστεύουμε ότι είμαστε σε μεγάλο βαθμό απομονωμένοι-προστατευμένοι από τις εξελίξεις στην αγορά ναύλωσης κατά τη διάρκεια του 2024. Επιπλέον, έχουμε μια σημαντική εξασφαλισμένη βάση εσόδων για το 2025 έχοντας καλύψει περισσότερο από το 25% των ημερών λειτουργίας μας σε ιδιαίτερα κερδοφόρα επίπεδα. Η ρευστότητά μας αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς η οποία θα μας επιτρέψει να χρηματοδοτήσουμε εύκολα το μετοχικό τμήμα του ισχυρού προγράμματος νεότευκτων πλοίων μας, το οποίο περιλαμβάνει 7 πλοία να συνεχίσουμε να πληρώνουμε ένα πολύ σημαντικό μέρισμα και να εκτελούμε το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών μας και επίσης να μας αφήσει με άφθονα ελεύθερα μετρητά για να αποκτήσουμε περαιτέρω πλοία, όταν κρίνουμε ότι η χρονική στιγμή είναι κατάλληλη».
Διαβάστε ακόμη
Technohull: Τα «Made in Greece» ταχύπλοα που κατακτούν τις θάλασσες του πλανήτη (pics)
Στάσσης: H ΔΕΗ χτίζει ισχυρές βάσεις στο retail, οι συνέργειες με την Κωτσόβολος
Φοροδιαφυγή: «Πρόστιμο» στα μετρητά και πόλεμος μεταξύ καρτών, IRIS, εμβασμάτων
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ