Οι θετικές προοπτικές για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα από τον Αύγουστο, επιβεβαιώθηκαν κατά τη διάρκεια των συζητήσεων που είχε η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας – CLIA με τον Υπουργό Τουρισμού, τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καθώς και με τους ειδικούς του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ),
Η συνεισφορά της κρουαζιέρας στην ελληνική οικονομία αγγίζει το 1 δισ. ευρώ σε ετήσια έσοδα και προσφέρει σχεδόν 12.000 θέσεις εργασίας. Στις συζητήσεις με την Ελληνική Κυβέρνηση, η CLIA επισήμανε ότι πέρα από τις εταιρείες κρουαζιέρας, η ζημιά από τη διακοπή της δραστηριότητας του κλάδου είναι μεγάλη και για τις χώρες που αποτελούν προορισμούς κρουαζιέρας, όπως η Ελλάδα, οι οποίες επίσης προσβλέπουν στην επανέναρξη των δραστηριοτήτων.
Η υποχρεωτική αναστολή λειτουργίας, που έχει ξεπεράσει τις 90 ημέρες, έχει προκαλέσει απώλειες τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ στην ελληνική οικονομία και έχει θέσει σε κίνδυνο περισσότερες από 1.700 θέσεις εργασίας. Η κρουαζιέρα αποτελεί σημαντικό κομμάτι των εσόδων από τον τουρισμό, καθώς εκπροσωπεί πάνω από το 15% των συνολικά 33 εκατ. επισκεπτών στη χώρα κάθε χρόνο.
«Όλες οι πλευρές συμφώνησαν ότι πρέπει να υπάρξει συντονισμός και συνεργασία μεταξύ των αρμόδιων αρχών και των εκπροσώπων του κλάδου καθώς και ένα ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα ώστε να επιτευχθεί η ομαλότερη δυνατή επαναλειτουργία της κρουαζιέρας στη χώρα», epishma;ieni η Μαρία Δεληγιάννη, εκπρόσωπος της CLIA στην Ανατολική ΜεσόγειοQ
«Οι εταιρείες κρουαζιέρας σχεδιάζουν τη σταδιακή επανεκκίνηση της δραστηριότητάς τους, η οποία αρχικά θα περιλαμβάνει περιορισμένο αριθμό δρομολογίων. Στο πλαίσιο αυτό, ενημερώσαμε τους Έλληνες αξιωματούχους για την πρόθεση των εταιρειών να εντάξουν την Ελλάδα στα δρομολόγιά τους από τον προσεχή Αύγουστο. Η προοπτική αυτή βρήκε θετική ανταπόκριση από την Ελληνική Κυβέρνηση, η οποία από την πλευρά της επισήμανε την πρόθεσή της να αναπτύξει το απαραίτητο εθνικό πρωτόκολλο, που θα βασίζεται στις κατευθυντήριες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ειδικότερα του EU Healthy Gateways και του Ευρωπαϊκoύ Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA)» και προσθέτει:
«Τονίσαμε ιδιαίτερα την ανάγκη να εργαστούν εντατικά όλοι οι εμπλεκόμενοι προκειμένου τα πάντα να είναι έτοιμα έως τον Αύγουστο, ενώ η ασφάλεια και η υγεία επιβατών και πληρωμάτων παραμένει η υπ’ αριθμόν ένα προτεραιότητα για τις εταιρείες κρουαζιέρας», προσθέτει η κα Δεληγιάννη και καταλήγει: «Γι’ αυτό και οι συζητήσεις μας με τις ελληνικές αρχές επικεντρώθηκαν στα πρωτόκολλα που έχουμε σχεδιάσει, τα οποία βασίζονται σε μία ολιστική προσέγγιση που καλύπτει όλα τα βήματα, από την κράτηση του ταξιδιού έως την επιστροφή στο σπίτι. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα αυστηρά μέτρα ελέγχου πριν την επιβίβαση όσο και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού καθώς και στα μέτρα και διαδικασίες στα λιμάνια επιβίβασης/αποβίβασης και ενδιάμεσα λιμάνια».