Τα ετήσια στοιχεία για τα ατυχήματα από την INTERCARGO τη Διεθνή Ένωση Εφοπλιστών Ξηρού Φορτίου, υπογραμμίζουν τη συνεχή βελτίωση των επιδόσεων ασφάλειας του τομέα. Η έκθεση ατυχημάτων χύδην φορτηγών πλοίων της Ένωσης καταγράφει τις ετήσιες απώλειες πλοίων και ανθρώπινων ζωών σε όλο τον τομέα του ξηρού φορτίου, με σκοπό την παρακολούθηση του αντίκτυπου των μέτρων ασφαλείας στον τομέα σε όλο τον κόσμο.

Ο στόλος των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια για να καλύψει την αυξανόμενη παγκόσμια οικονομία.

Μεταξύ του 2014 και του 2023 ο αριθμός των πλοίων αυξήθηκε κατά 20% (σε 12.200 σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν για τους σκοπούς της έκθεσης), με τον σημερινό στόλο χύδην φορτίου να αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 40% της παγκόσμιας χωρητικότητας και να μεταφέρει περίπου το 55% του παγκόσμιου μεταφορικού έργου. Παρά την αύξηση του στόλου, τα ενθαρρυντικά στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι οι απώλειες πλοίων συνεχίζουν να μειώνονται.

Φυσικά, εξακολουθούν να υπάρχουν τομείς που προκαλούν ανησυχία, όπως η υγροποίηση του φορτίου ή άλλοι μηχανισμοί αστοχίας του φορτίου που σχετίζονται με την υγρασία, οι οποίοι ενέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τη ζωή, και αποτέλεσμα να χαθούν 55 άνθρωποι ήτοι το 61,8% των συνολικών απωλειών σε ανθρώπινες ζωές τα τελευταία 10 χρόνια.

Οι προσαράξεις παραμένουν η μεγαλύτερη αιτία απωλειών πλοίων. Η ενίσχυση της ευαισθητοποίησης για την ασφάλεια από όλα τα μέρη, και ιδίως η ανάγκη των ενδιαφερομένων να παρέχουν στα πληρώματα των πλοίων τις σωστές λεπτομέρειες για τα χαρακτηριστικά του φορτίου, παραμένει προτεραιότητα για την περαιτέρω μείωση των απωλειών.

Η μείωση των περιστατικών, όπως προκύπτει από την έκθεση, μπορεί να αποδοθεί στις συνεχείς βελτιώσεις της ασφάλειας που εφαρμόζουν οι φορείς εκμετάλλευσης πλοίων σε συνδυασμό με την ενισχυμένη νομοθεσία στον τομέα.

Ένας σημαντικός παράγοντας που συμβάλλει στις επιδόσεις ασφάλειας των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου είναι η ανάπτυξη και εφαρμογή ενός βελτιωμένου διεθνούς κανονιστικού πλαισίου.  Ως Μη Κυβερνητική Οργάνωση (ΜΚΟ) στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), η INTERCARGO είναι υπερήφανη που διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη αυτής της νομοθεσίας.Η υιοθέτηση της νέας τεχνολογίας για τη βελτίωση του σχεδιασμού των πλοίων αποτελεί επίσης σημαντικό αιτιώδη παράγοντα.

Ανακοινώνοντας τη δημοσίευση της τελευταίας Έκθεσης Ατυχημάτων Χύδην Φορτηγών Πλοίων 2014-2023, ο Δημήτρης Φαφαλιός, Πρόεδρος της INTERCARGO, σχολίασε:

«Η ασφάλεια των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου δεν πρέπει ποτέ να παραβλέπεται. Έχουμε διανύσει πολύ δρόμο από τις «σκοτεινές ημέρες» της δεκαετίας του 1980, όταν βιώσαμε πολλές τραγικές απώλειες ζωών και πλοίων. Έκτοτε, οι επιδόσεις του τομέα σε θέματα ασφάλειας βελτιώνονται σταθερά, χάρη σε μεγάλο βαθμό στις συντονισμένες προσπάθειες της INTERCARGO με άλλους ενδιαφερόμενους φορείς του κλάδου. Αυτά τα τελευταία στατιστικά στοιχεία αποκαλύπτουν ένα εντυπωσιακό επίτευγμα, ιδίως αν ληφθεί υπόψη η σημαντική αύξηση του αριθμού των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου»  και προσέθεσε:

«Δεν υπάρχει, ωστόσο, σίγουρα κανένα περιθώριο για εφησυχασμό. Κάθε απώλεια ζωής είναι τραγική και η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στις αιτίες που συμβάλλουν και αναλύονται στην παρούσα έκθεση. Η INTERCARGO πιστεύει ότι ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην θα πρέπει να είναι υπερήφανος για το επίτευγμά του και να αναγνωρίσει ότι η βελτίωση της ασφάλειας οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη συνεχή εκπαίδευση του πληρώματος και του προσωπικού ξηράς, στη βελτίωση του σχεδιασμού των πλοίων, στη νέα τεχνολογία και στην αυστηρότερη συμμόρφωση με τις κανονιστικές διατάξεις».

Ο Δημήτρης Φαφαλιός κλείνοντας την τοποθέτησή του ανέφερε:  «Η INTERCARGO έχει ορκιστεί να συνεχίσει να εργάζεται ακούραστα με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς προκειμένου να βελτιώσει την ασφάλεια των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και, τελικά, να επιδιώξει την ημέρα όπου θα υπάρχουν μηδενικές απώλειες πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και ναυτικών κάθε χρόνο.

Επισημαίνουμε επίσης ότι η πανδημία και τα πρόσφατα γεωπολιτικά γεγονότα έχουν δημιουργήσει νέες προκλήσεις για την ασφάλεια των πλοίων και του πληρώματος, τις οποίες η INTERCARGO παρακολουθεί στενά και εκφράζει τις ανησυχίες των μελών της σε όλα τα διαθέσιμα φόρουμ».

Διαβάστε ακόμη

Ελληνικό: Τα «μυστικά» της πρώτης έξυπνης βιώσιμης πόλης στην Ευρώπη – Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της LAMDA Development

Κορρές: Η «επίπονη» αναδιάρθρωση και οι νέες στρατηγικές προτεραιότητες

Η τηλεδιοίκηση πρόλαβε συρμό του Προαστιακού που πήγε να μπει από λάθος σε γραμμή του Μετρό στην Δουκίσσης Πλακεντίας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα