Στην αγορά διαλύσεων, η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση στο Πακιστάν έχει προκαλέσει σοβαρές οικονομικές προκλήσεις, καθώς τα συναλλαγματικά αποθέματα της χώρας είναι χαμηλά, δημιουργώντας δυσκολίες στην έκδοση εχέγγυων πιστώσεων, γεγονός που έχει εμποδίσει τη λειτουργία των τοπικών διαλυτηρίων. Μετά από αυτό, το Μπαγκλαντές έχει επίσης αναφέρει «έλλειψη δολαρίων», η οποία μπορεί να προσθέσει περισσότερη αναταραχή στην αγορά κατεδάφισης.
«Από τις αρχές του 2023, έχουν κατεδαφιστεί συνολικά 96 πλοία, στους τομείς ξηρού χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοιων, φυσικού αερίου και εμπορευματοκιβωτίων, σχεδόν το ίδιο επίπεδο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022» αναφέρουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:
«Ωστόσο, καθώς έχει αλλάξει η δυναμική των ναυλαγορών, έχει αναμορφωθεί και η τάση των διαλύσεων. Με άλλα λόγια, στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων παρατηρήσαμε σημαντική αύξηση του αριθμού των πλοίων που πήγαν για διάλυση, καθώς 36 και 32 πλοία έχουν διαλυθεί αντίστοιχα y-t-d, ενώ κατά την ίδια περίοδο του 2022, συνολικά 12 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και κανένα εμπορευματοκιβώτιο δεν διαλύθηκαν. Επιπλέον, στην αγορά φυσικού αερίου παρατηρήθηκε επίσης αύξηση των πλοίων που διαλύθηκαν, καθώς μέχρι σήμερα έχουν διαλυθεί συνολικά 9 πλοία, 3 φορές περισσότερα σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022».
Δεξαμενόπλοια
Από την άλλη πλευρά, η αγορά δεξαμενόπλοιων είναι το μόνο τμήμα που είδε μείωση των πωλήσεων πλοίων για διάλυση-scrap, με συνολικά 19 πλοία να έχουν μεταβεί σε διαλυτήρια y-t-d, μείωση 76% σε σύγκριση με τους πρώτους 5 μήνες του 2022. Οι τιμές στις κύριες περιοχές διάλυσης, όπως το Πακιστάν, η Ινδία, το Μπαγκλαντές και η Τουρκία, έχουν υποχωρήσει, με την Ινδία, το Μπαγκλαντές και την Τουρκία να έχουν μειωθεί περίπου 14%, 12% και 11% αντίστοιχα σε σύγκριση με τις τιμές του Μαΐου 2022, ενώ στο Πακιστάν οι τιμές διάλυσης έχουν κάνει βουτιά περίπου 22%.
«Μέχρι το 2033, η παγκόσμια αγορά χάλυβα από διαλύσεις αναμένεται να αυξηθεί, από 655 εκατ. τόνους σε 1.050 εκατ. τόνους, σύμφωνα με τους αναλυτές της αγοράς. Η ζήτηση θραυσμάτων χάλυβα θα μπορούσε να ενισχυθεί από την αυξημένη ζήτηση πρώτων υλών για τη χαλυβουργία από τις ταχέως αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες οικονομίες, όπως η Κίνα, η Ινδία και η Βραζιλία. Οι κύριοι βασικοί παράγοντες για την υψηλή ζήτηση scrap χάλυβα είναι η σημαντική μείωση των εκπομπών CO2 με τη χρήση χάλυβα από ανακύκλωση, αλλά και η ποσότητα μετάλλου που απαιτείται για την υποστήριξη της παγκόσμιας παραγωγής και προσφοράς χάλυβα, η οποία με τη σειρά της καθορίζει την επιλογή του κλιβάνου, τη διαθεσιμότητα εγχώριου scrap σιδήρου και τη ζήτηση για scrap σιδήρου. Η αύξηση της ζήτησης για χάλυβα θα δώσει νέα ώθηση στις τιμές διαλύσεων ώστε να κινηθούν υψηλότερα, καθώς αυτό θα προσπαθήσει να δελεάσει τους πλοιοκτήτες να διαλύσουν τις παλαιότερες μονάδες τους».
Διαβάστε ακόμη
Σκληρή προεκλογική κόντρα ΝΔ – ΠΑΣΟΚ για τη φορολογική πολιτική