Σε αυτούς τους 2 πρώτους μήνες του 2023, τα κυριότερα σημεία των νεότευκτων πλοίων αφορούν τη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο και τις επενδύσεις σε αυτό από ορισμένους μεγάλους παίκτες. Ήδη ένας πλοιοκτήτης που δεν έχει αποκαλυφθεί έχει δώσει παραγγελία για ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Ultramax διπλού καυσίμου με μεθανόλη στην Tsuneishi Shipbuilding με βάση την παράδοση εντός του 2025, ενώ η ναυαρχίδα της Νότιας Κορέας HMM έχει παραγγείλει 9x πλοία 9.000 TEU με καύσιμο μεθανόλη στην Hyundai Samho Heavy Industries και στην HJ Shipbuilding συνολικής αξίας $1,112 δισ. ( $123,5/πλοίο). Τα πλοία θα παραδοθούν από το 2025 έως το 2026.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Hyundai Samho έλαβε παραγγελία για 12x πλοία 13.000 TEU με καύσιμα μεθανόλης που συνδέονται με την CMA CMG, βάση παράδοσης εντός του 2025 & 2026 με συνολικό κόστος $2,056 δισ. ($171,35/πλοίο).
”Ωστόσο, οι αναλυτές δεν είναι σίγουροι αν η μεθανόλη είναι το απόλυτο εναλλακτικό καύσιμο, καθώς παρουσιάζει ορισμένες προκλήσεις, ιδίως όσον αφορά τη διαθεσιμότητα” επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xcvlusiv Shipbrokers:
“ Παρά τις ορισμένες ανησυχίες, υπάρχει σημαντική αύξηση του συνολικού βιβλίου παραγγελιών νεότευκτων πλοίων με καύσιμο μεθανόλη σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Συνολικά 63 πλοία υπό παραγγελία στις αγορές των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, των δεξαμενόπλοιων, των εμπορευματοκιβωτίων και των πλοίων μεταφοράς αερίου είναι εφοδιασμένα με καύσιμο μεθανόλης, και αυτό είναι αυξημένο κατά 152% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους”.
Διαβάστε ακόμη:
Έρχεται νέος «σεισμός» στα κρυπτονομίσματα (γράφημα)