Τη δική της προσέγγιση για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας και την ανάγκη για μεταρρύθμιση μοιράστηκε η Διευθύνουσα Σύμβουλος της εισηγμένης στην αμερικανική κεφαλαιαγορά Diana Shipping και πρόεδρος της INTERMEPA και HELMEPA, Σεμίραμις Παληού.
Οι απόψεις της δημοσιεύθηκαν στο πλαίσιο ειδικού αφιερώματος της Tradewinds, απαντώντας στο ερώτημα τι θα έκανε αν γινόταν CEO της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Παρά το γεγονός ότι η ναυτιλία αποτελεί τον θεμέλιο λίθο της παγκόσμιας οικονομίας, συχνά παραμένει αόρατη και υποτιμημένη από την κοινωνία. Αν και η βιομηχανία αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, όπως η απανθρακοποίηση και οι τεχνολογικές εξελίξεις, η Παληού αναγνωρίζει τις ευκαιρίες για αλλαγή και εξέλιξη.
Η κεντρική ιδέα που αναδεικνύει η Σεμίραμις Παληού είναι ότι η ναυτιλία χρειάζεται να αλλάξει όχι μόνο από τεχνολογική άποψη, αλλά και να επαναπροσδιορίσει τη θέση της στην κοινωνία και την αντίληψη που υπάρχει για αυτήν. Επιπλέον, υπογραμμίζει την ανάγκη αναγνώρισης των ναυτικών ως βασικών εργαζομένων, ενισχύοντας τη σημασία του ανθρώπινου στοιχείου σε αυτή τη βιομηχανία.
Η προοπτική της Σεμίραμις Παληού επικεντρώνεται στο γεγονός ότι η ναυτιλία έχει τη δυνατότητα να ηγηθεί προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον, προσαρμόζοντας νέες τεχνολογίες και ενσωματώνοντας την καινοτομία στην καθημερινότητά της. Προτείνει μια νέα προσέγγιση, με έμφαση στην τεχνολογία, την κοινωνική ευθύνη και τη διακυβέρνηση, αντλώντας έμπνευση από ιστορικές προσωπικότητες όπως ο Τόμας Έντισον, η καπετάνιος Κέιτ ΜακΚιού και ο Περικλής.
Αναλυτικά η Σεμίραμις Παληού ανέφερε:
«Η παγκόσμια ναυτιλία, η οποία συχνά περιγράφεται ως η «αρτηρία» της παγκόσμιας οικονομίας, αντιμετωπίζει μια θεμελιώδη πρόκληση: Παραμένει υποτιμημένη και αναγνωρίζεται ελάχιστα για τον ζωτικό της ρόλο στη σύνδεση ηπείρων, ανθρώπων και αγαθών» ανέφερε αρχικά και συνέχισε :
«Πέρα από τα επείγοντα θέματα της αποανθρακοποίησης και των τεχνολογικών εξελίξεων, υπάρχει η επείγουσα ανάγκη να αντιμετωπιστεί η έλλειψη κατανόησης της κοινωνίας σχετικά με το θαλάσσιο εμπόριο και την επίδρασή του στην καθημερινή ζωή.
Η ναυτιλία είναι μια βιομηχανία σε μεγάλο βαθμό αόρατη και, ως αποτέλεσμα, έχει αδικηθεί στην αναγνώρισή της.
Αυτό επεκτείνεται και στο ανθρώπινο στοιχείο. Οι ναυτικοί, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της βιομηχανίας, αξίζουν να αναγνωριστούν ως βασικοί εργαζόμενοι και να τύχουν του σεβασμού και της προσοχής που τους αξίζει για τις αναντικατάστατες συνεισφορές τους».
Όπως επεσήμανε η Σεμίραμις Παληού «αξιοποιώντας την ευκαιρία, μέσα σε αυτήν την μετασχηματιστική περίοδο, η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει μια μοναδική ευκαιρία να εκσυγχρονιστεί και να αγκαλιάσει την αλλαγή.
Με τις αβεβαιότητες και τους κινδύνους έρχεται η δυνατότητα να γίνει πιο πράσινη, πιο αποδοτική και πιο ανθεκτική. Αξιοποιώντας την ιστορική προσαρμοστικότητα της βιομηχανίας, μπορούμε να ηγηθούμε στην υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών και να μετατρέψουμε έναν παραδοσιακά δύσκολο τομέα σε ηγέτη στη μετάβαση σε ένα βιώσιμο μέλλον.
Αυτό δεν είναι απλώς μια τεχνολογική πρόκληση, αλλά μια ευκαιρία να επανακαθορίσουμε την εικόνα, τις ικανότητες και τη δέσμευση της βιομηχανίας για την πρόοδο».
Αν έπρεπε να δημιουργήσει ένα διοικητικό συμβούλιο για να καθοδηγήσει αυτήν την αποστολή η Σεμίραμις Παληού δήλωσε ότι «θα έψαχνα άτομα με εξαιρετικά επιτεύγματα σε τρεις βασικούς τομείς:
Τεχνολογική μετάβαση: Ο Τόμας Έντισον, του οποίου το επαναστατικό έργο στον τομέα του ηλεκτρισμού και της τεχνολογίας ενσαρκώνει το πνεύμα της εφευρετικότητας και της μεταμορφωτικής καινοτομίας που απαιτείται για να προωθήσουμε τη ναυτιλία σε μια νέα εποχή.
Ανθρώπινο στοιχείο: Η καπετάνιος Κέιτ ΜακΚιού, η πρώτη Αμερικανίδα γυναίκα που έγινε καπετάνιος σε υπερπολυτελές κρουαζιερόπλοιο, η οποία υπήρξε υπέρμαχος της ευημερίας των ναυτικών και της διαφορετικότητας και της ένταξης στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Διακυβέρνηση και χρηματοοικονομική δύναμη: Ο Περικλής, ο πολιτικός που ηγήθηκε της Αθήνας κατά τη Χρυσή Εποχή της. Γνωστός για τη στρατηγική διακυβέρνηση και την αποδοτική διαχείριση των δημόσιων οικονομικών, ο Περικλής χρηματοδότησε μεγάλης κλίμακας έργα υποδομής όπως ο Παρθενώνας, ενώ διατηρούσε τη σταθερότητα, ενσαρκώνοντας το όραμα και την επινοητικότητα που απαιτούνται για την επίτευξη μακροχρόνιας επιτυχίας”.
Και κατέληξε επισημαίνοντας: «Με όραμα ηγεσίας, επικέντρωση στο ανθρώπινο στοιχείο και δέσμευση για βιώσιμη καινοτομία, η ναυτιλιακή βιομηχανία μπορεί να ξεπεράσει τις προκλήσεις της και να ξεκλειδώσει το τεράστιο δυναμικό της».
Διαβάστε ακόμη
Όμιλος Κοπελούζου στο Bloomberg: «Bλέπει» έναρξη της διασύνδεσης με την Αίγυπτο το 2030
Πληροφορική: Σε νέα φάση μπαίνει το «ράλι» των εξαγορών στο business software
Oι αγορές «ζαλίζονται» από την προοπτική των δασμών του Τραμπ (πίνακες)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα